Forbes Israel Logo

תופעה הולכת וגדלה: המספרים מאחורי הרכישות באינטרנט

המספרים מאחורי הקנייה ברשת הופכים למרשימים יותר ויותר. רק לפני שבועות ספורים רשמה עליבאבא הסינית מכירות שיא של 9 מיליארד דולר ביום אחד (יום הקניות הסיני), אך גם השימוש היומיומי באינטרנט כפלטפורמת מסחר הולך וגדל משנה לשנה. ב-2010 היו בארה"ב כ-172 מיליון קונים דיגיטליים, כאשר קונה דיגיטלי מוגדר כמי שבחן מוצרים, השווה מחירים או רכש סחורה כלשהי דרך האינטרנט לפחות פעם אחת. עד 2015, המספר צפוי לקפוץ לכ-200 מיליון, ועד 2018 ל-215 מיליון.


אתרי הקניות הגדולים לפי מספר המבקרים החודשי | אינפוגרפיקה: Statistica

הרוב הגדול של האמריקאים עדיין עושה את הקניות האינטרנטיות שלו דרך אמזון (164 מיליון מבקרים ברבעון הראשון של 2014). מיד לאחר מכן נמצאת איביי עם 104 מיליון מבקרים ואפל שלישית עם 90 מיליון. אך כאשר מתבוננים רק על הרכישות דרך המובייל, התמונה משתנה ואפל תופסת את המקום הראשון עם מכירות של 8.4 מיליארד דולר.

גם כאשר מתבוננים על סוג הרכישות בכל אחת מהפלטפורמות, מתקבלת תמונה מגוונת: בעוד שמוצרים כמו מחשבים ופריטים לבית ולגינה, נרכשים כמעט אך ורק באמצעות דסקטופים (94% ו-91% בהתאמה), עבור מוצרים כמו משחקי וידאו או תוכן דיגיטלי, החלוקה קיצונית מעט פחות.


הגידול במספר הקונים הדיגיטליים וחלוקה לפי פלטפורמת קנייה | אינפוגרפיקה: Statistica

נושא מעניין לא פחות הוא השימוש ברשתות החברתיות על מנת למשוך קהל קונים דיגיטלי. בתחום הזה נראה כי חברות ההלבשה וההנעלה עושות את העבודה הטובה ביותר, כשבין החברות הבולטות הן נייק ו-ויקטוריה סיקרט.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.