Forbes Israel Logo

תוצרת הארץ: ארבעה סטארט-אפים שכדאי לעקוב אחריהם ב-2016

אחד מההיבטים המלהיבים ביותר בחיים במאה ה-21, הוא העובדה שאנחנו עדים להתפתחות עצומה של תעשיות שמשפיעות על החיים והעסקים שלנו. מאבטחת סייבר לרדיו, נדל"ן ועד לטיפול בסרטן – טכנולוגיות יצירתיות מוצגות לראווה על ימין ועל שמאל, ולרבות מהן יש אימפקט עצום. מבין סטארט-אפים רבים מעניינים, אלו הישראלים בולטים במיוחד. אלו ארבע חברות ישראליות שכדאי לעקוב אחריהן ב-2016:

Illusive Networks
ל-Illusive Networks יש תובנה שונה מגישת השערים הפתוחים של אבטחת המידע. הסטארט-אפ שנוסד ב-2014, בנה פיתיונות משוכללים בתוך רשת הלקוח. הפיתיונות נראים בהתחלה כמו מטרות – מטמון של מידע בעל ערך למשל – ומובילים למציאות אלטרנטיבית דיגיטלית. כאשר האקר נופל במלכודת, ההתרעה עולה ו-Illusive Networks יודעת היכן במערכת נמצאת הפרצה. אבל הרשת והמידע של הלקוח נותרות בטוחות. לפעמים, Illusive Networks והלקוחות אף מחליטים לתת להאקר לשחק קצת עד שהם מקבלים רמזים על הכוונות והזהות שלו. חברות נוהרות לסטארט-אפ הזה כדי לחזק את אבטחת המידע שלהן וכספי ההשקעה לא איחרו להגיע גם כן. באוקטובר האחרון, החברה גייסה 22 מיליון דולר בסבב B, מה שהביא לכך שסך כל כספי המימון הגיעו ל-20 מיליון דולר.

אנחנו עדים לחידושים טכנולוגיים רבים שמשפיעים עלינו בכל התחומים | צילום: fotolia

InSightec
InSightec נוסדה ב-1999, אבל הטכנולוגיה האחרונה שלה ייצרה את סוג ההייפ שזוכה לעניין של משקיעים בסטארט-אפים. פרוצדורת ה-Exablate שלה משתמשת באולטרא-סאונד ו-MRI כדי לאפשר לרופאים לחסל גידולים, על ידי חימום שלהם וללא ניתוח כלשהו. הפרוצדורה בוצעה בהצלחה על גידולים שפירים וקיבלה את אישור ה-FDA. אם היא תאומץ באופן נרחב, הטכנולוגיה תוכל לגרום לפטור את השימוש מניתוח עבור מטופלים רבים עם גידולים. הפוטנציאל הזה הוביל לסבב גיוס לאחרונה, שגרף 22 מיליון דולר.

AudioBurst
רדיו ניצב כמדיום תוכן שעדיין אהוב ונמצא בשימוש בקרב מיליוני אנשים, אבל בכל הקשור להשלמת פערים במונחים של שיתוף ויכולת חיפוש, עדיין יש מקום להתקדמות. לתמונה הזו נכנס AudioBurst, סטארט-אפ חדש שמבקש להיות הגוגל של הרדיו. מטרת הטכנולוגיה שלו היא לערוך אינדקס, למיין לחלקים ולהפוך קליפים לכאלו שניתן לחפש אותם, מתוך אלפי תחנות רדיו. המשתמשים יוכלו למצוא בקלות קליפים לפי נושאים או מילות מפתח שמעניינות אותם, ולשתף אותם דרך המדיה החברתית. ייתכן שהדבר המעניין ביותר בסטארט-אפ הזה, הוא שחיי המדף של התוכן עולים לאין שיעור, מאחר והוא נמצא כעת בענן במקום להתאדות בגלי קול. עם העלייה המשמעותית של כמות הסרטונים בשנים האחרונות, נראה שהרדיו בשל לדבר חדשני כזה.

Real
Real היא חברה לתיווך נדל"ן באמצעות טכנולוגיה. החברה מציעה לסוכנים מערך שהוא וירטואלי ב-100%, באמצעותו הסוכנים מקבלים את כל כלי הרישוי, התפעול והטכנולוגיה שהם צריכים, מבלי להיות קשורים למשרד פיזי. החברה מתכוונת להביא למתווכי הנדל"ן יותר חופש וגמישות, תוך כדי שמירה על מינימום עלויות ומקסימום סיוע וכלים טכנולוגיים. בתעשייה בה הזמן בשטח הוא קריטי, Real אולי עולה על משהו עם המודל העסקי הנוח וחסר הדאגות שלה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.