חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

תוצרת כחול לבן: מחשב אנדרואידי קטנטן תמורת 100 דולר

יצרנית המחשבים הישראלית CompuLab הכריזה על המחשב החדש אותו מתכננת להוציא לשוק, Utilite. מדובר במחשב קטן במיוחד, 135 מ"מ על 100 מ"מ ובעובי של 21 מילימטר בלבד העתיד להמכר במחיר המתחיל מ-99 דולר, כ-355 שקל בלבד.

דור המחשבים הבא?

המחשב החדש, שיגיע במימדים המזכירים חבילה של כ-100 כרטיסי ביקור אולי נראה קטן, אך מכיל חומרה משמעותית וחזקה. המחשב עתיד להגיע עם מעבד ARM Cortex A9 עם אפשרות ל-1, 2 או ארבע ליבות ומציע עד 4 ג'יגה זכרון RAM. הכונן הקשיח יכול להציע נפח אחסון של עד 512 ג'יגה, אותו ניתן להרחיב בעוד 128 ג'יגה באמצעות כרטיס microSD.

המחשב יריץ את מערכת ההפעלה לינוקס או אנדרואיד, בהתאם לדרישת המשתמש, ויגיע עם שני פורטים של Gigabit Ethernet, חיבור בלוטות' 3.0, תמיכה ב-WiFi b/g/n, ארבעה חיבור USB 2.0, חיבור סטריאו ואפילו חיבורי HDMI ו-DVI-D לתצוגה. המחשב עצמו צורך בין 3 ל-8 וואט, כך שלצד כל היכולות המרשימות מציע גם חסכון משמעותי בחשמל לעומת מכשירי ה-PC הנמצאים בשימוש כיום.

כמובן שתג המחיר בו החליטה החברה לנפנף נועד רק למשוך תשומת לב, שכן עבור 99 דולרים תוכלו לקבל את הגרסה הבסיסית ביותר, וכל תוספת או שדרוג יעלו לכם בהתאם. באתר הרשמי הוסיפה החברה כי מדובר במחשב שנועד להיות מושך בעיקר עבור מפתחים, שכן מציע ביצועים מהירים ופלטפורמה פתוחה שעוצבה במיוחד לשימוש מסחרי, והחברה מתכננת לשתף פעולה בצורה משמעותית עם קהילות הקוד הפתוח.


צילום: יח"צ

שוק המחשבים האישיים בצמיחה

לצד הדמיון הברור למחשבי ה-Raspberry Pi, קיימים מספר הבדלים הכוללים חומרה חזקה יותר וכמובן, מארז מעוצב שלא ירתיע את המשתמשים שאינם טכנולוגיים. אז נכון, במחיר דומה תוכלו לרכוש את מחשב ה-Raspberry Pi ולשדרג אותו, אבל עבור אותם משתמשים או אפילו מפתחים שמעוניינים לרכוש מוצר שמתחבר לחשמל ומתחיל לעבוד, נראה כי מדובר על פתרון הוגן ואפילו משתלם, כל עוד לא יעלה יותר מכמה מאות דולרים בודדים.

ההשקה של המכשיר מתוכננת לחודש אוגוסט הקרוב, והחברה מבהירה כי יהיה זמין בכל רחבי העולם הודות לשותפות העסקיות של החברה. לאור העובדה שמדובר בחברה ישראלית הממוקמת ביקנעם, סביר להניח כי המחשב עתיד להגיע גם אלינו – אך השאלה הגדולה היא כמה בדיוק הוא יעלה, והאם גם בגבולות מדינתנו המחיר ישאר הוגן.

מפרט טכני
מימדים: 135 מ"מ על 100 מ"מ על 21 מ"מ
מעבד: Freescale i.MX6 single / dual / quad core Cortex-A9 MPCore, up to 1.2GHz
זכרון: עד 4 ג'יגה זכרון, DDR3-1066
נפח אחסון: עד 512 ג'יגה, אפשרות הרחבה באמצעות microSD עד 128 ג'יגה
גרפיקה: OpenGL ES 1.1 and 2.0, OpenVG 1.1 and OpenCL EP
תצוגה: HDMI 1.4 up to 1920 x 1200 @ 60Hz, DVI-D up to 1920 x 1200 @ 60Hz
רשת: 2 פורטים Gigabit Ethernet, WiFi 802.11b/g/n, Bluetooth 3.0
אודיו: Stereo line-out, stereo line-in
USB: ארבעה חיבורי USB 2.0, חיבור USB OTG

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

עומק אינטראקטיב נרכשת על ידי אינטל תמורת 40 מיליון דולר

מתל אביב לאילת ב-7 דקות: הכירו את Hyperloop

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן