Forbes Israel Logo

תושבי החוץ מסתערים על דירות בירושלים ובת"א – ומשלמים כפול מאשר הזוגות הצעירים

המחיר הממוצע שבו נרכשה דירה על ידי תושב חוץ הוא כ-2 מיליון שקל, כפול ממחיר ממוצע של רוכש דירה ראשונה. מחירה הממוצע של דירה שנרכשה להשקעה היה כ-1.1 מיליון שקל – כך עולה מניתוח של מאפייני רוכשי הדירות בין יוני 2012 לפברואר 2013 ב-65 יישובים ברחבי הארץ, אשר פרסם היום אגף מידע וניתוח כלכלי במשרד השיכון.

הניתוח מספק מידע על סוג הרוכשים ביישובים השונים: באיזו עיר שיעור גבוה של רוכשי דירה ראשונה, מהן הערים בהן למעלה ממחצית העסקאות הן של משפרי דיור, מהם היישובים האטרקטיביים עבור משקיעים שהנם תושבי חוץ והתפלגות העסקות לפי סוגי הרוכשים השונים על פי חתך של ישובים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

עוד עולה מהניתוח כי בירושלים מחיר ממוצע של דירה שנרכשה על ידי תושב חוץ היה כ-2.4 מיליון שקל; דירה להשקעה כ-1.7 מיליון שקל; ודירה ראשונה כ-1.3 מיליון שקל. בתל אביב היה מחירה הממוצע של דירה שנרכשה דירה על ידי תושב חוץ כ-3.2 מיליון שקל; של דירה ראשונה היה כ-1.7 מיליון שקל; ושל דירה להשקעה כ-2 מיליון שקל.


צילום: מרק ישראל סלם

היישובים המאופיינים בשיעור גבוה של רכישת דירות להשקעה הם: תל אביב, חיפה, אילת וקריית שמונה מהוות כ-31% מסך העסקות בכל יישוב; טבריה, צפת, רמת השרון ולוד 28%; וירושלים 20%. מתוך סך העסקות בדירות להשקעה, כ-9% בוצעו בתל אביב; כ-8% בחיפה; כ-7% בבאר שבע; ו-6% בירושלים.

היישובים המאופיינים בשיעור גבוה של רכישת דירות מגורים על ידי תושבי חוץ לצורך מגורים או השקעה הם ירושלים (כ-13% מסך העסקות ביישוב); תל אביב ונתניה (כ-8%); רעננה (כ-7%); ערד, בית שמש ואילת (כ-6%). מתוך סך העסקות שביצעו תושבי חוץ כ-31% הם בירושלים; כ-18% בתל אביב; כ-11% בנתניה; וכ-6% באשדוד.

שיעור גבוה של רוכשי דירה ראשונה מסך העסקות אפיין את בית שמש (כ-51%); אור עקיבא (48%); פרדס חנה ואור יהודה (45%); ירושלים (33%); ותל אביב (29%). את הנתונים המלאים ניתן לראות באתר משרד השיכון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן