Forbes Israel Logo

תחבורת העתיד: ויימו קרובה מתמיד להשקת שרות מונית אוטונומית

צי הרכבים האוטונומיים של חברת הרכב Waymo עבר את מבחן ה-10 מיליון ק"מ של נסיעה בכבישים ציבוריים, תוך שהיא צוברת כמה שיותר נתונים על מבחני הרכב שהיא עורכת בשבועות האחרונים לפני השקת שירות Robotaxi בפיניקס, ארה"ב.

החברה, השייכת לאלפבית בע"מ, נוסדה בשנת 2016 כדי למסחר את שנות המחקר ופיתוח של פרוייקט הרכב האוטונומי של גוגל, דיווחה על מספר בדיקות נוסף, הן על כבישים ציבוריים והן על סימולציה ממוחשבת, יותר מאשר כל מתחרה בענף הרכב האוטונומי. צי הרכב שלה, הכולל 600 רכבים אוטונומיים, היה צריך קצת יותר מחודש כדי להשלים את מיליון הקילומטרים האחרונים, אחרי שבסוף אוגוסט הגיע ל-9 מיליון ק"מ.

קרייזלר פסיפיקה. המכונית שנבחרה לשרות robotaxi | צילום: Waymo

"ההתקדמות שלנו בכבישים ציבוריים מתאפשרת על ידי ההשקעה העמוקה שלנו בסימולציה", אומר מנכ"ל ויימו, ג'ון קרפצ'יק.

"עד סוף החודש, נעבור 7 מיליארד ק"מ בעולם הוירטואלי שלנו (זה 10 מיליון ק"מ ביום). בסימולציה אנו יכולים ליצור מחדש כל מפגש שיש לנו על הכביש ולהפוך את המצבים ליותר מאתגרים באמצעות 'זיוף'. אנו יכולים לבחון מיומנויות חדשות, לחדד את הקיים, ולתרגל מפגשים נדירים יותר שכל הזמן יאתגרו ויאמתו את התוכנה שלנו" הוא אומר. "אנחנו יכולים ללמוד באופן אקספוננציאלי באמצעות שילוב של נסיעה על כבישים ציבוריים וסימולציה".

החברה הוציאה מיליארדי דולרים וכמעט עשר שנים של מחקר בהם היא מנסה לפתח את המערכת הטובה ביותר עבור מכוניות אוטונומיות. היא גדלה מקבוצה קטנה של מדעני מחשבים שהתחילה את העבודה ב-2009 למאות עובדים שעבדו במתקן Google X בקליפורניה, ובמתקנים נוספים ברחבי ארה"ב. הם בדקו דורות רבים של כלי רכב רובוטיים שפיתחו ב-25 ערים.

ויימו החלה להוציא את הנהגים האנושיים מתוך חלק מרכבי השטח שלה באזור פיניקס בשנה שעברה ומ-2017 העניקה נסיעות חינם ל-400 משתמשים לצורך נסיעות מבחן מקומיות.

כמו אובר, אבל טוב יותר

היא תשיק את שירותיה המסחריים בסוף השנה בצ'נדלר, פרבר של פיניקס, עם מאות רכבי מיני-ואן מדגם קרייזלר פסיפיקיה הפועלים עם רמה 4 אוטונומית, כלומר הם יכולים להתמודד עם רוב תנאי הנהיגה הרגילים. כלי הרכב יגודרו גיאוגרפית, ונהיגה עצמאית תתאפשר רק בתוך אזורים המיועדים לכך. המשתמשים יזמינו נסיעה באמצעות אפליקציית ויימו, בדיוק כפי שהם עושים כדי להזמין אובר.

אף על פי שהתוכנית לא תהיה ענקית מלכתחילה, ה-Robotaxi של ויימו מציינת את תחילתו של עידן תחבורתי חדש, אם כי זה ייקח שנים או עשורים עד שיהפוך זמין לציבור הרחב. ג'נרל מוטורס צפויה להשיק בשנת 2019 את שירות הנסיעה האוטונומית שלה, ואחריה צפויות גם פורד, טויוטה, אובר ואחרים להשיק שירותים דומים.

ויימו חוגגת 10 מיליון ק"מ של נסיעה אוטונומית | מתוך ערוץ היוטיוב הרשמי של Waymo

החברה מוסיפה עשרות אלפי כלי רכב לצי שלה, כולל יגואר, שלאחרונה השיקה דגם SUV חשמלי. בזמן שהיא ממשיכה להרחיב את מגוון השירותים שהיא מציעה, ויימו מצפה להמשיך לצבור קילומטרים של נסיעות בכבישים ציבוריים.

"במהלך 10 מיליון הקילומטרים הנוספים, המסע שלנו ייקח עוד יותר רוכבים ליותר מקומות, במכוניות בטוחות, מרווחות ונוחות יותר", אמר קרפצ'יק.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.