Forbes Israel Logo

תכנית החלוקה: ורייזון רוכשת את יאהו! שתפוצל לשתי חברות

בחודש יולי האחרון נודע כי ורייזון תרכוש את יאהו תמורת 4.83 מיליארד דולר. במסגרת העסקה, שירותי האינטרנט, המייל, אפליקציות המובייל וכלי הפרסום של החברה ימכרו לווריזון. חשוב לציין כי למרות הרכישה יאהו עדיין נשארת עם לא מעט נכסים משמעותיים – בהם מניות בעליבאבא ויאהו יפן בשווי של מיליארדי דולרים.

לכן, בעקבות המכירה נודע כעת כי החברה תתחלק לשתיים: אחת היא ׳יאהו׳ שאנחנו מכירים מפעם שתימכר לורייזון, והשניה היא בעצם חברת אחזקות. חברת האחזקות החדשה מן הסתם לא יכולה להיקרא גם כן יאהו, ולכן שמה החדש הוא ׳Altaba׳. מנכ״לית החברה הנרכשת מריסה מאייר תפרוש מתפקידה באותה חברת החזקות, ועדיין לא ברור האם היא תיקח חלק ביאהו ׳המוכרת׳ שנמכרה לורייזון, אך יש האומרים שהיא תמשיך לכהן בתור מנכ״לית.

מנכ"ל יאהו, מריסה מאייר. תאולץ לפרוש? | צילום: Yahoo

אפשר לנשום לרווחה

יש לציין נקודה חשובה מאוד והיא שכל מה שקראתם עד עכשיו עדיין לא סגור, שכן העסקה בין ורייזון ליאהו טרם נחתמה סופית. הפריצה למאגר הנתונים של יאהו, השנייה בחודשים האחרונים, גרמה למכה תדמיתית קשה לחברה, עד כדי כך שורייזון שוקלת לבטל את העסקה. לפי דיווחים בזמן שצוות אחד ב-Verizon, בראשות מנכ"ל AOL, עוסק בהכנות למיזוג של החברות, הרי שצוות אחר פועל במישור אחר לגמרי. נראה כעת כי צוות בראשות היועץ המשפטי של החברה, בודק את האפשרויות הניצבות בפניה וביניהן ביטול גורף של העסקה או לחילופין הורדת מחיר החברה, כך שישקף את מצבה הנוכחי.

עוד נמסר שב-Verizon מעוניינת לוודא שאם יגיעו תביעות נזיקין, והן יגיעו הרי, התביעות לא יופנו כלפיה ויגרמו לה כך להפסדים כספיים. על פי ההערכות, גם אם Verizon לא תיסוג בה מההסכם, היא תדרוש 'הנחה' של עד מיליארד דולר במחיר של יאהו. למרות שאנחנו בטוחים שהפריצה וההשלכות שלה מטרידות מאוד את ראשי ורייזון, הרי שלא היינו פוסלים שמדובר גם בצעד טקטי ומחושב היטב של הרגע האחרון, כדי להשיג הנחה משמעותית במחיר שהחברה התחייבה לשלם.

 

לכתבה המלאה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

Kaminario הישראלית מגייסת 75 מיליון דולר

עסקת ענק: Trello נרכשת תמורת 425 מיליון דולר

3 גאדג׳טים שיעזרו לכם לשמור על הבריאות

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.