חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

תשתית ראייתית נגד ראש מקרקעי ישראל בחשד להפרת אמונים

התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירת הפרת אמונים על ידי ראש אגף חקירות ומודיעין (אח"מ) במשטרה ניצב מני יצחקי קיבל היום (חמישי) את עמדת ראש להב 433, ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) וצוות החקירה שטיפל בפרשת רשות מקרקעי ישראל ומצא כי קיימת תשתית ראייתית כאמור לביצוע העבירה על ידי עו"ד ליברמן וכן עבירה של סיוע לביצוע העבירה על ידי מקורבו.

כזכור ניהלה היאח"ה חקירה מאומצת במסגרתה נחקרו החשודים ונגבו עשרות עדויות ממעורבים ששמם נקשר לפרשה. במהלך החקירה שנוהלה מראשיתה בתיאום עם היועמ"ש לממשלה, עלה החשד לפיו עו"ד ליברמן המכהן כמנהל רשות מקרקעי ישראל מאז שנת 2011, פעל בניגוד עניינים במסגרת תפקידו, בכך שקיבל החלטות וקידם עניינים הנוגעים לחברות שונות, אותן ייצג חברו ומקורבו.

עו"ד ליברמן, שטרם מינויו לתפקיד יו"ר רמ"י נדרש על ידי היועץ המשפטי לממשלה לעדכן בדבר כל חשד אפילו לניגוד עניינים בחר במקרים לא מעטים שלא לדווח על החשדות האמורים וכן גם במקרים שבהם דיווח על קיומו של ניגוד עניינים לכאורה המשיך לטפל באותם תיקים.

החשד המרכזי בפרשה מתייחס להתנהלות עו"ד ליברמן ומקורבו בנוגע לחברת קרדן נדל"ן יזום ופיתוח בע"מ בה שימש עו"ד ליברמן כיועץ חיצוני טרם מינויו לראשות רמ"י. ביחס לחברה זו חתם עו"ד ליברמן עם מינויו לראש הרשות על הסדר למניעת ניגוד עניינים בו התחייב שלא לעסוק בנושאים הקשורים לחברת קרדן ובפרט בפרויקט ספציפי שנבנה על יד קרדן בלוד.

"בפועל, ביצע ליברמן פעולות שונות לזירוז הטיפול בעסקאות נדל"ן של חברת קרדן ואף בקשר לפרויקט האמור. בנוגע למקורבו, עולה כי פעל כבעל עניין בפרויקט של קרדן בלוד וכמי שצפוי היה להרוויח מקידום העסקה. כמו כן ייצג מס' חברות נוספות בהתנהלות מול רמ"י, תוך שעשה שימוש בקשריו הקרובים עם ליברמן והפיק רווח כספי לכיסו". מבהירים במשטרה.

אתמול, עם סיום החקירה ולאחר שנתקבלה המלצת החוקרים החליט ראש אגף חקירות ומודיעין כי תיק החקירה יועבר בימים הקרובים למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה אשר ליוותה את החקירה, לקבלת החלטה.

לכתבה במעריב

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן