חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

‫"אם מסקנות ועדת צמח לא יעלו לאישור הכנסת – נעתור לבג"ץ"‬

"אנו פונים אליכם כי תפעלו להבאת ההכרעה בנושא המלצות ועדת צמח בפני הכנסת, ולעיגונה במסגרת חקיקה ראשית. במידה ולא יעשה כן, נפעל להגשתה של עתירה לבג"ץ בבקשה שיורה על כך" – כך נאמר היום במכתב ששלח המכון לאחריות תאגידית לראש הממשלה, שר האוצר, שר האנרגיה והמים ושר הכלכלה.

"בהחלטה אם לקבל את מסקנות ועדת צמח יש להשליך על עתידה הכלכלי-חברתי של ישראל", כתבו ד"ר עופר סיטבון ועורכי הדין אפי מיכאלי וערן צין מהמכון. "כבר בדצמבר הבענו את עמדתנו כי ההכרעה בסוגיה חשובה זו ראוי כי תוסדר באמצעות חקיקה ראשית של הכנסת ולא באמצעות החלטת ממשלה".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"לעמדתנו שותפים גם 60 מחברי הכנסת, מסיעות הקואליציה והאופוזיצה כאחד", טוענים במכון, "אשר חתמו על מכתב משותף ב-22 באפריל, במסגרתו הם קוראים להבאתה של הסוגיה לדיון הוכרעה בכנסת. גישה דומה עולה גם מהודעת ועדת הכלכלה של הכנסת". 

"בינואר נכתב לנו כי לא נבחנה בפני הממשלה השאלה מהי הדרך הראויה לעיגון ההמלצות שגיבשה הוועדה", טענו במכון. כמו כן צוין כי במידה והממשלה תערוך דיון בהמלצות הועדה תיבחן במסגרת זו גם השאלה מהי המתכונת המתאימה לעיגון ההמלצות". לפיכך מאיימים כאמור במכון לעתור לבג"ץ, במידה והפניה לא תענה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן