1,000 קילומטר בשעה: דרום קוריאה מפתחת רכבת כמעט על-קולית

היעילות של התחבורה הציבורית היא בעיה שהולכת וגדלה ככל שאוכלוסיית המדינה גדולה יותר. אתם יכולים לשאול לגבי זה את דרום קוריאה, שאוכלוסייתה מונה מעל ל-50 מיליון איש. כדי לנסות לפתור את הבעיה, קוריאה מתכננת לבנות סוג חדש של רכבת שתקצר משמעותית את זמן הנסיעה בין הערים במדינה.

חברת KRRI (ראשי תיבות של Korea Railroad Research Institute) הציגה לאחרונה תכניות לפיתוח רכבת שנעה במהירות "כמעט על-קולית". הרכבת המדוברת יכולה לנוע, באופן תיאורטי, במהירות מקסימלית של עד 1,000 קילומטרים לשעה. למביני עניין: נסיעה בין עיר הבירה סיאול לבין העיר בוסאן, שבתחבורה הציבורית של היום לוקחת כ-5 שעות, תתקצר לחצי שעה בלבד.

לפי התבוננות בשרטוטי הקונספט שפורסמו, עושה רושם שהמפתחים שאבו השראה רבה מקונספט ההייפר לופ שהציג היזם אילון מאסק. בשני המקרים מדור בתא נוסעים שנע במהירות גבוהה במיוחד בתוך צינור.

עושה רושם שהמפתחים הדרום קוריאנים שאבו השראה מאלון מאסק | צילום: KRRI

הרכבת עתידה להיות מהירה יותר אפילו מרכבות מגנטיות (Maglev), שכיום נחשבות בתור הרכבות המהירות ביותר בעולם אך מגיעות למהירות מקסימלית של "רק" 500 קילומטרים לשעה. אמנם הרכבות המגנטיות לא סובלות מחיכוך עם המסילה כמו אצל רכבות סטנדרטיות, אבל מה שמגביל את מהירותן הוא הצורך להתמודד עם ההתנגדות של האוויר מולן בזמן הנסיעה.

"מדינות רבות כמו ארצות הברית, קנדה וסין מתחרות מי תשיג את ההובלה בתחום הטכנולוגי העתידני הזה", אמר דובר חברת KRRI, "ואנחנו ננסה להקדים את היריבות שלנו ברחבי העולם".

אז החל ממתי תושבי סיאול ובוסאן יוכלו לנסוע בין הערים בזמן שלוקח לנו להגיע מראשון לציון לתל אביב? נכון לרגע כתיבת שורות אלה זו עדיין שאלה קשה. ה-KRRI מסרו תשובה עמומה של "בעתיד הלא רחוק", כאשר שלוש השנים הקרובות יוקדשו לשיתוף פעולה עם גופים אחרים במדינה כמו אוניברסיטת האניאנג (Hanyang) כדי לוודא שכל הטכנולוגיות הנחוצות להרכבת הפרוייקט הזה אכן מוכנות.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:כחול-לבן: 4 אפליקציות חדשות, חינמיות ומומלצות

אוסטרליה לקראת ביטול ביקורת הדרכונים עם פיתוח חדש

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן