1,200 דירות חדשות ישווקו מעבר לקו הירוק; לפיד: "התרסה מיותרת"

בנייה בסימן מחלוקת: על רקע המו"מ המתחדש עם הרשות הפלסטינית, ישווק משרד הבינוי והשיכון באמצעות רשות מקרקעי ישראל למעלה מאלף יחידות דיור בירושלים וביהודה ושומרון – כך הודיעה היום שר השיכון, אורי אריאל. המכרזים יפורסמו החל משעות הצהריים באתר רשות מקרקעי ישראל.

בשכונת גילה בירושלים ישווקו 400 דירות, בחומת שמואל יהיו 210 דירות חדשות, ובפסגת זאב ישווקו 183 דירות. בסך הכל יווקו בירושלים 793 דירות. באריאל ישווקו 117 דירות, באפרת 149 דירות, במעלה אדומים 92 ובביתר 36 דירות חדשות. בסך הכל ישווקו בישובים אלה 394 יחידות דיור.

יו"ר יש עתיד שר האוצר יאיר לפיד הגיב בצהריים על הכוונה לבנות את יחידות הדיור: "פרסום המכרזים לשיווק 1,200 יחידות דיור במזרח ירושלים ובגושי ההתנחלויות הגדולים בעת הזו הוא טעות כפולה. את הפתרונות לבעיית הדיור צריך ליישם באזורי הביקוש, וזו מטרת קבינט הדיור. בנוסף, השימוש במשאבים המיועדים לדיור למעמד הביניים כדי להתריס התרסה מיותרת אל מול האמריקאים ולתקוע מקלות בגלגלי שיחות שלום אינה נכונה ואינה מועילה לתהליך". 

יו״ר האופוזיציה שלי יחימוביץ׳ אמרה בתגובה על הודעת שר השיכון: "על נתניהו להחליט בראש של איזו ממשלה הוא עומד – ממשלה שחותרת להסכם מדיני או ממשלה שחותרת לסכל כל אפשרות להסכם כזה. הודעתו של השר אורי אריאל היא "אצבע בעין" לארה"ב, לאירופה, לפלשתינים ולרוב המכריע של אזרחי ישראל שחפצים בשלום.

"אף שאין שום משמעות מעשית להודעה, היא מטרפדת באלימות את ניצני ההכרה והתמיכה הבינלאומית שאנו זוכים להן בזכות הנעת המו"מ", הוסיפה יחימוביץ'.. מקוממת שבעתיים העובדה כי הממשלה לא נקפה אצבע כדי להקל ולו במעט על המצוקה הקשה של זוגות צעירים המבקשים לרכוש קורת גג לראשם, ואת האנרגיות שלה היא ממשיכה להשקיע בהתנחלויות כאילו דבר לא השתנה". יחימוביץ' קראה לנתניהו, ללפיד וללבני להטיל וטו על המהלך של השר אורי אריאל "לפני שיגרם נזק מהותי לתהליך שאפילו טרם החל".

צילום: רויטרס

"ממשלת ישראל פועלת להורדת יוקר המחייה בכל חלקי מדינת ישראל", אמר שר שיכון אורי אריאל. "אף מדינה בעולם לא מקבלת תכתיבים ממדינות אחרות היכן מותר לה לבנות והיכן לא. אנו נמשיך לשווק דירות ולבנות בכל רחבי הארץ, בנגב בגליל ובמרכז, כדי לענות על צרכי כל תושבי מדינת ישראל. זה הדבר הנכון כעת, הן מבחינה ציונית והן מבחינה כלכלית".

התכתיב עליו דיבר שר השיכון הוא החלטת האיחוד האירופי מהחודש שעבר לאסור מימון גופים הפועלים מעבר לקו הירוק, ולפיה הסכמים עתידיים שייחתמו עם ישראל לא יהיו תקפים בשטחים שנכבשו ב-1967.

ההנחיות מגבילות באופן משמעותי גופים ישראלים מנטילת חלק בתוכניות שונות של האיחוד האירופי ומקבלת מענקים, פרסים ועזרים פיננסיים, במידה והם מקיימים פעילות מעבר לקו הירוק.

המכרזים שפורסמו מגיעים על רקע התנעת המשא ומתן בשבועות האחרונים והישיבה הראשונה היום של ועדת השרים, אשר בסיומה אמורה ישראל לאשר את שחרורם של 26 אסירים פלסטינים. ביום רביעי אמורים להיפגש בירושלים צוותי המשא ומתן המדיני של הצדדים לפגישה ראשונה באזור מאז הושק מחדש תהליך השלום.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן