Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

18 סטארט-אפים נבחרו לתוכנית החדשנות של נמל אשדוד

בין המיזמים שנבחרו לתוכנית שמטרתה להטמיע טכנולוגיות מתקדמות בנמל: מערכת רחפנים אוטונומיים ומערכת ליצירת חשמל מגלים
מערכת פורבס

נמל אשדוד ממשיך לקדם את תוכנית החדשנות שלו במטרה לתמוך ולהטמיע טכנולוגיות מתקדמות בנמל. מבין עשרות סטרט-אפים שהגישו מועמדות לתוכנית החדשנות, הוכרזו 18 שנבחרו למחזור השני של התוכנית.

במסגרת התוכנית יקבלו הסטרטאפים שמגיעים מעולמות הסייבר, ה-AI והלמידה העמוקה, מערך תמיכה מלא מצוות הנמל, שטח ניסוי ואפשרות להטמיע את המוצר הסופי במערכות הנמל.

נמל אשדוד. מעודד חדשנות | צילום: shutterstock

“במיוחד במהלך החודשים האחרונים, בהם ישראל נאלצה להתמודד עם משבר הקורונה, הפעילות של נמל אשדוד, היתה אקוטית”, אומרת אורנה הוזמן בכור, יו”רית נמל אשדוד. “נמל אשדוד, העורק הראשי של המשק הישראלי, הינו אחד היעדים האסטרטגיים במדינת ישראל, והיכולת לשלב טכנולוגיה על מנת להגן מפני אתגרים גלובליים, היא קריטית. אנחנו גאים להשיק היום את המחזור השני של תוכנית החדשנות ומתחייבים, יחד עם תמיכת הרשות לחדשות, להמשיך ולעשות למען קידום הנמל לחזית החדשנות בעולם נמלי הים, לשיפור השירות והיעילות למען לקוחותינו הקיימים והעתידיים”.

בין הסטרטאפים שנבחרו לתוכנית:

רחפנים אוטונומיים. רחפנים אשר עורכים פעולות שגרתיות באופן אוטונומי (עם תכנות מראש ללא הפעלת אדם) ומייצרים בסיס נתונים רחב בזמן אמת למטרות ביטחון ותפעול.

מערכת לניטור נזקים בעת פריקת רכבים. בימים אלו קיים קושי רב לנטר בזמן אמת היכן נגרמו הנזקים לרכבים המיובאים – האם בזמן הטעינה לאוניה, בזמן השילוח (השייט), בזמן הפריקה, או בשלב האחסנה. המערכת מנטרת ומצלמת את הרכב בהיקף של 360 מעלות ויודעת לתעד את הנזקים עם ירידתם מהאוניה עד לרמת השריטה לכל רכב.

חיישני זיהום אוויר וים. ישנן כמה וכמה פעולות פריקה אשר חלק אינטגרלי מהן הוא יצירת אבק (לדוגמה, פריקת גרעינים). ישנן תקנות לזיהום אוויר וים אשר הנמל מצווה לעמוד בהן. מפעיל המנוף אינו יודע לאמוד בעין את כמות “הזיהום” המותרת, ומשכך לא אחת הוא מפר ללא ידיעתו את התקנים. המערכת המוצעת יודעת לנטר בזמן אמת את כמות החלקיקים המופצים באוויר ולהוות סוג של מד מהירות לזיהום אוויר וים למפעיל הנמל.

רכבים אוטונומיים. החברה יודעת להסב כל רכב תפעולי (בדגש על רכבים תפעולים לנמלי ים) לרכב אוטונומי, אשר מבצע את עבודתו באופן עצמאי. הפיילוט יעשה על משאית לשינוע מכולות בתוך הנמל.

מערכת לזיהוי פולשים על המזח. המערכת יודעת לזהות בזמן אמת מי הגורם אשר על השובר ובמה הוא מצויד, בכל מזג אויר וללא תלות בשעת היום.

כמו כן נבחרה מערכת לייצור חשמל מגלי הים, ועוד.