חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

180.5 מיליון דולר במצטבר: אלו היוטיוברים המרוויחים ב-2018

שותפויות אסטרטגיות עם מותגים מובילים, ליין ביגוד, מיליוני מעריצים: מה שהיה פעם נחלתם של ספורטאי־על וכוכבים הוליוודיים כולל היום גם דמויות כמו Markiplier, אחד מהיוטיוברים המרוויחים ביותר בעולם, שהכניס 17.5 מיליון דולר ב־12 החודשים האחרונים. Markiplier, שנולד בהוואי בשם מארק פישבאך, השיק את ערוץ היוטיוב שלו ב־2012, כשהיה סטודנט להנדסה ביו־רפואית באוניברסיטת סינסינטי. זאת לא היתה תקופה טובה בשבילו: הוא בדיוק נפרד מחברה שלו, פוטר מעבודתו ועבר ניתוח להסרת גידול בבלוטת יותרת הכליה שלו. "קרו לי המון דברים שגרמו לי להרגיש שאין לי שליטה בחיים שלי, אז הייתי חייב לעשות משהו", אומר פישבאך, 29, שגר היום בלוס אנג'לס.

הכתבה מופיעה בגיליון ינואר 2019 של פורבס ישראל

לרכישת גיליון חייגו 077-4304645

לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עיקבו אחרינו בפייסבוק ובאינסטגרם

בהתחלה הוא הקליט קטעי אודיו קצרים בתור אימון כשחקן־מדובב, אבל מהר מאוד הוא מצא קהל לסרטונים, שבהם שיחק במשחקי מחשב וליווה אותם בהערות יבשושיות. לא נשמע לכם כיף לצפות במישהו משחק בפלייסטיישן? 22.4 מיליון העוקבים של מארקפלייר ביוטיוב חולקים על דעתכם. פישבאך הוא אחד מחמישה גיימרים ברשימה שלנו השנה. עשרה כוכבי היוטיוב שמופיעים כאן הרוויחו במצטבר 180.5 מיליון דולר בשנה החולפת, עלייה של 42% מ־2017. משתלם לשחק: בהשוואה לקטגוריות הנפוצות האחרות של יוטיוברים, כמו סרטונים קומיים מתוסרטים או מתיחות משוכללות, ניתן להפיק ולערוך קליפים של גיימינג בקלות.

מארקפלייר. לאחרונה השיק ליין בגדי ספורט ופנאי לגיימרים | צילום: Gage Skidmore

חלק מהגיימרים מפרסמים סרטונים על בסיס יומי. יותר פוסטים משמעותם יותר צופים, באופן טבעי, ומכאן נגזרים יותר דולרים. על פי ההערכות של פורבס, התעריף הנוכחי הוא בערך 5 דולר לכל אלף צפיות.

כמובן, זה עוזר שהצופים הצעירים שנטשו את הטלוויזיה לטובת יוטיוב שרופים על משחקי וידאו. "לפני 10־15 שנה, גיימינג לא נחשב קול. לא שיחקת כי זה קול, שיחקת כי אהבת את זה", אומר דייוויד הנצינגר, סוכן לטאלנט דיגיטלי ב־WME. "עכשיו דרייק עולה ב־Twitch ומשחק פורטנייט, וספורטאי־על מספרים בחדרי ההלבשה שהם לא יכולים לעזוב את ה־Xbox שלהם – זה הדברים שילדים חיים ונושמים עכשיו".

כמו כל איל הון אחר, פישבאך מנסה כעת לגוון את העיסוק שלו. באוקטובר הוא השיק ליין לבוש פנאי, Cloak, עם חברו לרשימה שון מק'לוכלין, הידוע יותר בכינוי Jacksepticeye (מספר 8, 16 מיליון דולר). הליין הספורטיבי שלהם כולל סווטשירטים ב־85 דולר וטי־שירטים ב־35 דולר. גם הם לא מתכוונים לאמן שום דבר מלבד האגודלים שלהם, המעריצים התנפלו על הציוד הזה: המכירה המוקדמת היתה סולד אאוט בתוך 48 שעות.

מרצ'נדייז הפכו לאפיק הכנסה משמעותי עבור הכוכבים הדיגיטליים המובילים האלו, שכמעט כולם בשנות ה-20 וה־30 לחייהם, למעט המקום הראשון – ויוצא הדופן – ברשימה שלנו. כל אחד מהעשירייה השיק ליין מוצרים משל עצמו, והמכירות שלו תורמות לעלייה של 42% בהכנסות הכוללות מאז השנה שעברה. "בניתי את הקהילה העצומה הזאת, וגרמנו להרבה אנשים לצחוק", אומר פישבאך, שמתייחס ל־Cloak כאל הצעד הראשון שלו בבניית אימפריה, עם נכסים מוחשיים יותר מאשר סרטוני וידאו. בינתיים כל הקליפים האלו משמשים להעצים את כוחה של הדמות Markiplier. כמו כל איש עסקים נבון, הוא חושב קדימה. "אני לא אוכל להעלות סרטונים ליוטיוב לנצח", הוא אומר. "אני צריך לתכנן את העתיד שלי"

אלו עשרת היוטיוברים המרווחים ב-2018:

מקום 1: Ryan ToysReview
הכנסות ב־2018: 22 מיליון דולר
ריאן הוא בדיוק כמו כל ילד אחר בן 7: הוא אוהב לגו, רכבות ומכוניות – ואת 17 מיליון העוקבים שלו. הצעד האחרון שלו בבניית אימפריה: ליין של פריטי אספנות ועוד, שנמכרים בוולמארט.

מקום 2: ג'ייק פול (Jake Paul)
הכנסות ב־2018: 21.5 מיליון דולר
האח הצעיר והקולני של לוגן הנזוף (מקום 10 ברשימה שלנו), הרוויח השנה את ההכנסות הגבוהות ביותר שלו בזכות עסקי המרצ'נזדייס המשגשגים שבנה. הוא זכה ליותר מ־3.5 מיליארד צפיות בשירי הראפ שלו ובמתיחות השטותיות שביצע במהלך השנה.

ג'ייק פול. זכה ליותר מ־3.5 מיליארד צפיות | צילום: shutterstock

מקום 3: Dude Perfect
הכנסות ב־2018: 20 מיליון דולר
הצוות הספורטיבי הזה, שמונה חמישה גברים (קובי וקורי קוטן, גארט הילברט, קודי ג'ונס וטיילר טוני), מתמחה בפעלולים מתוחכמים ומעודנים, כמו השלכת כדורי פינג פונג שמפעילים מפל דמוי-דומינו של עוגיות אוריאו, אמנות גבוהה שקיבלה 175 מיליון צפיות.

מקום 4: DanTDM
הכנסות ב־2018: 18.5 מיליון דולר
דניאל מידלטון, שהוביל את הרשימה בשנה שעברה עם 16.5 מיליון דולר, הוא גיימר בריטי שמתמחה במיינקראפט. הוא משחק מול המצלמה כבר שש שנים, עם קהל של 20.7 מיליון עוקבים, ששמחים לשלם על הזכות לראות אותו בסיבוב ההופעות שלו או לקנות קצת מהמרצ'נדייז, שכוללים תיקי גב, כובעי מצחייה וסווטשירטים.

מקום 5: Jeffree Star
הכנסות ב־2018: 18 מיליון דולר
אמן האיפור, שהתפרסם לפני עשור ב-MySpace, המציא את עצמו מחדש כביוטי גורו, וייסד אתJeffree Star Cosmetics, שמוכרת צלליות, אודמים, ושאר מוצרי איפור ב־100 מיליון דולר ועוד קצת, על פי ההערכות.

Jeffree Star המציא את עצמו מחדש כביוטי גורו | צילום: shutterstock

מקום 6: Markiplier
הכנסות ב־2018: 17.5 מיליון דולר
מארקפלייר, תושב הוואי, משחק בפלייסטיישן שלו כמעט כל יום, כל היום, אבל הוא לא סתם מעביר את הזמן. הגיימר עשה סיבוב הופעות בצפון אמריקה, חתם על עסקות בשבע ספרות עם מותגים גדולים, ולאחרונה השיק עם מספר 8 ברשימה, Jacksepticeye, ליין בגדי ספורט ופנאי לגיימרים.

מקום 7: Vanoss Gaming
הכנסות ב־2018: 17 מיליון דולר
הגיימר הקנדי השנון אוון פונג משחק בכותרים פופולרים כמו Call of Duty ו־Assassin's Creed. בצד הוא השיק גם קריירת היפ־הופ, אבל בינתיים נדמה שהמוזיקה לא רווחית עבורו כמו האמנות המעודנת של להיות בטטת־כורסה בצפייה ישירה.

Vanoss Gaming השיק גם קריירת היפ־הופ | צילום: shutterstock

מקום 8: Jacksepticeye
הכנסות ב־2018: 16 מיליון דולר
שון מק'לוכלין, עם הפה המלוכלך והאנרגיות הבלתי נלאות, הוא היוטיובר הפופולרי ביותר באירלנד, הודות לפרשנות המשחקים הצבעונית שלו. כמה מילים גסות לא מנעו ממנו להפוך לחלק מהמיינסטרים: הוא עשה סדרה לדיסני ומפתח תוכן בלעדי לפלטפורמת הלייב־סטרימינג, Twitch.

מקום 9: PewDiePie
הכנסות ב־2018: 15.5 מיליון דולר
הסקנדלים לא עצרו את פליקס קילברג, הגיימר השוודי עם מספר העוקבים הגדול ביותר ביוטיוב (72.5 מיליון נכון לכתיבת שורות אלו). למרות שספג ביקורת רבה בשנה שעברה, אחרי שורה של סרטונים אנטישמיים, המפרסמים חזרו אליו, מה שאפשר לו לקבל עד 450,000 דולר לסרטון ממומן.

מקום 10: לוגן פול (Logan Paul)
הכנסות ב־2018: 14.5 מיליון דולר
בינואר 2018, נזרק הבכור לבית משפחת פול מהתוכנית Google Preferred של יוטיוב, שמעניקה תעריפי מודעות מועדפים לערוצים פופולריים, אחרי שצילם סרטון ביפן ובו מתועדת התאבדות בתלייה מעץ (לכאורה). הוא התנצל. ההכנסות שלו מסרטונים (במהותם, מתיחות משוכללות) ושת"פים עם מותגים ספגו מכה, אבל מעריציו הנאמנים איפשרו לעסק המרצ'נדייז שלו להמשיך ולשגשג.

הכתבה מופיעה בגיליון ינואר 2019 של פורבס ישראל

לרכישת גיליון חייגו 077-4304645

לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עיקבו אחרינו בפייסבוק ובאינסטגרם

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן