200 דולר לטאבלט? לא בטוח שזה יציל את מיקרוסופט

"מיקרוסופט Surface RT יימכר במחיר של 199 דולר", זעקו הכותרות ברשת, כותרות שהולכות לגרום למיקרוסופט בעיות רבות. הדיווח במרבית הבלוגים בעולם, שהסתמך דברים שנאמרו לכאורה בכנס של מיקרוסופט, סיפר כי הטאבלט הראשון מתוצרת הענקית יעלה פחות מ-200 דולר, מהלך שובר שוק לכאורה. אם המידע נכון, מיקרוסופט מתכננת מהלך אגרסיבי במיוחד. אם הוא שגוי, הדיווחים הללו עלולים לגרום לה צרות רבות.

אין לי מידע פנימי על מחיר ההשקה של הטאבלט החדש, אך בואו נניח שהמחיר שפורסם נכון. האם מיקרוסופט צריכה לוותר על 80 דולר ממחיר כל טאבלט כדי לשלם ליצרנית מערכת ההפעלה? כנראה שלא, מה שנותן לה יתרון על כמעט כל יצרנית אחרת, אשר משלמת על מערכת ההפעלה שלה. 

הטאבלט החדש | צילום: מתוך אתר מיקרוסופט

המחיר של 199 דולר הוא מאתגר ביותר ממובן אחד, אך אם מיקרוסופט תשחרר את ה-Surface RT במחיר הזה, זה יהיה מהלך אגרסיבי במיוחד מצידה להשתלטות על נתח שוק.

מאידך, אם הדיווחים שגויים, והתפיסה לפיה ה-Surface RT יעלה 200 דולר תשתרש, כל מחיר מעל המחיר הזה יגרום ללקוחות לחשוב פעמיים לפני שיקנו את הטאבלט. אפילו מחיר של 299 דולר, תרחיש אשר כרגע נראה סביר למדי, יגרום למכשיר להיראות יקר, ולצרכנים להעדיף את האלטרנטיבות.

מיקרוסופט גרמה במכוון למטח של השערות סביב מחיר הטאבלט מאחר שסירבה לפרסם אותו. העובדה שהתחייבה על "מחיר תחרותי" אינה טובה מספיק כשהמתחרות שלך הם נקסוס 7 במחיר של 199 דולר ואייפד שעולה אמנם 800 דולר אולם נחשב למכשיר נחשק במיוחד.

כדי להצליח בהשקה, מיקרוסופט חייבת להשתלט על מבול הדיווחים ולהבטיח שהלקוחות יהיו מרוצים כשייראו את המחיר, ולא המומים. החברה צריכה לתאם ציפיות עם הרוכשים, ואז לעקוף אותן ביום ההשקה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן