Forbes Israel Logo

בידור להמונים: כך שינו דוד ושלמה סער את התקשורת הישראלית

דוד (מימין) ושלמה סער. "גם בעוד עשור נמשיך לגעת, לרגש ולהעביר את הערכים שלנו הלאה" | צלם: ניר סלקמן, ע.צלם: ראיסה ורביצקיה
דוד (מימין) ושלמה סער. "גם בעוד עשור נמשיך לגעת, לרגש ולהעביר את הערכים שלנו הלאה" | צלם: ניר סלקמן, ע.צלם: ראיסה ורביצקיה
עם 80 אלף לייקים לפוסט ו־400 אלף צפיות לסטורי הפכו האחים סער את ישראל בידור לאימפריית תקשורת. השניים, שעוד לא מלאו להם 30, אומרים: "אנחנו רוצים להיות מבודלים מאחרים כדי להגיע לקהל שלא צורך חדשות"

לרשימת Forbes 30 Under 30 המלאה

"מאז ומעולם חלמתי על עבודה בתחום התקשורת והבידור. בזמן שחבריי היו לומדים תורה ומתפללים, אני הייתי קורא מגזינים בכל הזדמנות שהייתה לי", מספר דוד סער (27), המייסד והבעלים של ישראל בידור. הוא גדל ביישוב קהילתי דתי, וכשסיים את התיכון למד במשך שנה בישיבת הסדר במעלות.

את חשבון האינסטגרם של ישראל בידור הוא פתח בגיל 18 מהישיבה, בזהות סודית. כמה חודשים אחרי הקמת העמוד, עזב את הישיבה, התגייס, יצא מהארון והוריד את הכיפה. הוא המשיך לתפעל את העמוד וליצור קשרים במהלך השירות, וכשהשתחרר חבר לאחיו הגדול, שלמה (29), שסיים אז שירות קבע.

יחד הקימו האחים את חברת התוכן והמדיה ישראל בידור, המתפעלת עמודי תוכן ברשתות החברתיות, עם עמודים פעילים ביוטיוב, אינסטגרם וטיקטוק. "נכנסתי לתחום מבלי לדעת לאן אני נכנס, תחום הבידור ברשתות החברתיות עוד היה בחיתולים. פתאום, פוסטים שהעליתי התחילו להביא קהל, אנשים יצרו איתי קשר", נזכר דוד.

מאז הפך ישראל בידור לעמוד הבידור הנעקב בארץ ולאוטוריטה בתחום בקרב בני נוער וצעירים, והתרחב מעמוד אינסטגרם לאימפריה מצליחה. הקצב היה מסחרר: לדברי האחים, את 2022 סיימה החברה עם מחזור של עשרות מיליוני שקלים.

דוד (מימין) ושלמה סער | צלם: ניר סלקמן, ע.צלם: ראיסה ורביצקיה
דוד (מימין) ושלמה סער | צלם: ניר סלקמן, ע.צלם: ראיסה ורביצקיה

"מההתחלה אמרתי שאני רוצה לבנות פלטפורמה ייחודית שלא הייתה פה. כשהייתי קורא רכילות הייתי נתקל בחוסר כבוד ועוקצנות, ואני רציתי להביא טוב, לעשות טוב ולדווח על טוב. כל האייטמים והפרסומים שלנו מדגישים את האלמנט החיובי שאנשים אוהבים לקרוא", הוא אומר.

קהל רחב

"מעבר לטוב, דוד הגיע לחתך אליו ערוצי התקשורת הקיימים לא הגיעו – שוק צרכנים שצורך את החדשות והידע שלהם מהרשתות החברתיות", מוסיף שלמה. "כשהצטרפתי לדוד ב־2018 החלטנו שאנחנו רוצים להפוך לחברה תקשורתית גדולה שתגיע לקהל כמה שיותר רחב.

דוד אמר שבמדיה החברתית יש פתח לקהל מגוון, והתחלנו לייצר תוכן בידורי טהור שמסקר כמה שיותר אנשים בצורה רחבה. היינו הראשונים לתת במה לכוכבי רשת, הפכנו אותם לאנשים מוכרים עם פעילויות ופרויקטים".

אחרי שנה של פעילות קיבלו האחים הצעות לעבור לטלוויזיה, אבל סירבו כי החליטו להישאר ברשתות בלבד. עם יותר מ־ 1.3 מיליון עוקבים באינסטגרם ומעל לחצי מיליון עוקבים בטיקטוק נראה שעשו את הבחירה הנכונה.

שלושה זוגות אחים מתוך נבחרת 30Under30 לשנת 2023. דוד ושלמה סער משמאל | צלם: ניר סלקמן, ע.צלם: ראיסה ורביצקיה

"הערך הכי גדול שלנו הוא להשפיע בצורה חיובית – חיילי צה"ל, פעילויות עם הגיל השלישי ואנשים שזקוקים לעזרה הם הדברים שאנחנו מקדמים. אם אני גאה במשהו היום, זה זה", אומר דוד. "השפה הצעירה והכתיבה התמציתית והקצרה מאפיינת אותנו. אנחנו רוצים להיות מבודלים מאחרים ולעשות משהו שלא עשו כדי להגיע לקהל שלא צורך חדשות", הוא מוסיף.

"הלם, הלם, הלם"

השפה בה הם משתמשים, עם הביטוי "הלם, הלם, הלם", שהם המציאו, מוכרת לכל מי שגולש ברשתות החברתיות. "הסטיקרים, האמוג'ים, הניסוח – הכל באווירה מרימה וכיפית. רצינו לתת קצת אסקפיזם לאנשים שנכנסים לרשתות, שירגישו שהם חלק מקהילה".

ב־2019 הם פתחו חברה בע"מ והחלו להעסיק עובדים. כל אחד מהם לקח הלוואה מהבנק ויחד שכרו משרד קטן והתחילו לעבוד. שנתיים לאחר מכן הבינו שאת מה שהם עשו עם בידור, אפשר לעשות עם כל תחום בעולם – קולינריה, חדשות, גיימינג.

הם הקימו, יחד עם המנכ"ל השותף עדיאל מופסיק חברת התוכן Zplatform, הכוללת בתוכה את העמודים ישראל בידורישראל בישול, ישראל גיימינג ופוש.

לרשימת Forbes 30 Under 30 המלאה

במשרדיהם בגליל ים מועסקים מעל 40 אנשי צוות מכל העולמות: תוכן, הפקה, קריאייטיב, ניהול, תוכן שיווקי, פיתוח עסקי ועוד. עם אינטרקציה ממוצעת של 80 אלף לייקים לפוסט ו־400 אלף צפיות לסטורי, הפכו האחים סער לשם דבר בעולם השיווק והפרסום.

"גופי התקשורת היום מאוד מקובעים", מסביר שלמה. "אנחנו שינינו את כללי המשחק – בצורת הפרסום, בגרפיקה, בניסוח, בעולם המושגים. היום אנחנו מפיקים סדרות דוקו של ישראל בידור, מזמינים מרואיינים בכל יום לאולפנים שלנו כדי להפיק תוכן, עושים פעילויות ושיתופי פעולה ברשת, זו הייחודיות שלנו", הוא מוסיף.

בשנה האחרונה יצא ישראל בידור עם פורמט חדש וראשון מסוגו – "הגראז'", סדרת הטיקטוק הראשונה בארץ. דרמה מוזיקלית יומית בת 27 פרקים, כל אחד בן שתי דקות, שפונה לדור המסכים ועוסקת בסיפורם של בני נוער החולמים להקים להקה.

הסדרה צברה מיליון צפיות ברשתות החברתיות, ועסקה בזוג דמויות מהקהילה הלהט"בית, כאלטרנטיבה לערוצי הטלוויזיה המסורתיים.

"אנחנו מתפתחים מבחינת התוכן וגם הקהל, ורוצים להתרחב לכל התחומים", הם אומרים, "השאיפה היא לגדול לעוד עשרה ערוצי תוכן לפחות, שהתוכן יישאר חדשני וראשוני ומדבר בשפה הקיימת".

ומה הלאה? "גם בעוד עשור נמשיך לרגש, להצחיק, לגעת ולהעביר את האג'נדות החברתיות והערכים שלנו הלאה באמצעות הפלטפורמות שלנו", הם אומרים.

ומוסיפים כי בקרוב ישיקו ערוצי תוכן נוספים ברשתות, שיעסקו בין היתר בתחומי הפיננסים והכלכלה, הספורט והמוזיקה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.