Forbes Israel Logo

300,000 איש ללא בית שימוש: ישראל בתחתית דירוג ה-OECD

הדיור בישראל הוא מן הירודים ביותר בתנאיו מבין המדינות החברות ב-OECD, כך נקבע במדד ה-Better Life Index של הארגון שפורסם בימים האחרונים. הפרמטרים שנבחנו בבדיקה כללו, בין היתר, את צפיפות הדיור, את שיעור ההוצאה עליה מתוך ההכנסות, ואת קיימות המתקנים הבסיסיים בבתים. 

מעט מתחת למקסיקו. דירות בישראל | צילום: רויטרס

בסיכום הכללי נדחקת ישראל לכיוון הרבע האחרון מבין מדינות הארגון, מעט מתחת למקסיקו. ארה"ב, קנדה ואירלנד קיבלו את הציונים הגבוהים ביותר. 

עוד מסתבר כי הישראלים מוציאים 22% מהכנסתם על דיור – שיעור נמוך אומנם מזה שמוציאים בניו-זילנד השלווה (29%), אך הרבה יותר מאשר ברוסיה (11%) וגם יותר מאשר באירלנד, פורטוגל או קוריאה (19%). התחשיב הנ"ל מבוסס על היחס שבין ההוצאה על דיור לבין נטו ההכנסה הפנויה.

יותר אנשים מחדרים. בניין דירות בטורקיה | צילום: רויטרס
בין המדינות שקיבלו ציון נמוך יותר מישראל: ברזיל, הונגריה – וטורקיה, המתהדרת בכמה נתונים לא נעימים משל עצמה: ממוצע חדרים לנפש של 0.9 (לעומת 1.2 בישראל, 1.6 בממוצע בין מדינות הארגון – ו-2.5 בקנדה), ו-13% מהדיירים במדינה ללא שירותים מודרניים עם מים זורמים בביתם. בישראל עומד שיעור זה על 4% – הווה אומר כ-300,000 איש. עם זאת, עולה מהתסקיר כי הישראלי הממוצע (83%) מרוצה מתנאי הדיור שלו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן