Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

4. עפרה שטראוס

עפרה שטראוס, יו"ר שטראוס גרופ, ממוקמת בצמרת נשות העסקים החזקות בישראל ומדורגת גבוה גם ברשימות נשות העסקים החזקות בעולם. היא שולטת באימפריית המזון שייסדה משפחתה, שתחת הנהגתה הפכה מחברה ...
הדר חורש

עפרה שטראוס, יו”ר שטראוס גרופ, ממוקמת בצמרת נשות העסקים החזקות בישראל ומדורגת גבוה גם ברשימות נשות העסקים החזקות בעולם. היא שולטת באימפריית המזון שייסדה משפחתה, שתחת הנהגתה הפכה מחברה ישראלית גדולה עם פעילות בחו”ל לחברה בינלאומית שפעילותה ענפה. 

שטראוס, 52, נכנסה לתפקיד ב־2001 לאחר תקופת הכשרה ארוכה ומפרכת שנוהלה על ידי אביה, מייסד החברה מיכאל שטראוס המאמין בתכנון מדוקדק, מסירות מלאה למשימה וביצוע קפדני. מאז הצליחה לבסס את מעמדה כמובילת החברה וכמנהיגה הפעילה בפורומים עסקיים רבים לקידום התעשייה וקידום נושאים חברתיים.

לדירוג המלא – הנשים החזקות ביותר בישראל 2013

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

שטראוס הבינה שהסיכוי העיקרי של צמיחה משמעותית הוא פיתוח עסקי החברה בחו”ל; לחברת עלית, שמוזגה לתוך שטראוס, הייתה כבר פעילות בינלאומית בעיקר באירופה, אבל בהנהגתה יצאה הקבוצה לכבוש שווקים חדשים באמצעות רכישות, מיזוגים והקמת חברות־בת המייצאות ידע וכישורים שרכשה החברה בישראל.


שטראוס | צילום: ורדי כהנא

שטראוס גרופ הפכה גם לחברה הגדולה ביותר בתחום הקפה האדיר בברזיל ובאמצעות רכישות חברות נכנסה גם לענף הקפה ברוסיה. בנוסף, היא פיתחה פעילות נרחבת של ייצור ושיווק סלטים בארה”ב ומקסיקו, ונכנסה לשותפות בשיווק מתקני טיהור ביתיים למים בשוק הצומח של סין. 

הפעילות של שטראוס מגוונת; מדי פעם היא נוהגת להפתיע בהכרזה על תחום פעילות חדש, או עסקה בינלאומית. היא משמרת את מעמדה כחברה השנייה בגודלה בישראל בתחום מוצרי החלב, בצד עסקי מותג עלית בתחום הקפה, השוקולד והמתוקים. במקביל, נכנסה לשוק מכונות טיהור המים הביתיות והפכה לחברה הדומיננטית בענף עם מותג “תמי 4” שנרכש על ידה. בשנים האחרונות בחנה החברה בקפדנות את האפשרות להיכנס גם לתחום מכונות הקפה הביתיות. לבסוף החליטה לסגת מהרעיון, אך הפתיעה כשהחלה לייצר קפסולות למכונות נספרסו. 

במדיניות ההתרחבות מיישמת שטראוס את שיטת הניהול שהתפתחה בחברה תחת הנהגתו של אביה ושוכללה על ידה: לימוד מדוקדק של תחום חדש, שיתוף פעולה עם שותפים אסטרטגיים בעלי ידע וניסיון בענף וביצוע קפדני ואגרסיבי של כניסה לענף החדש. שיעור ההצלחה גבוה, אולם גם שטראוס לא חפה מטעויות: הרעיון להפוך את רשת בתי הקפה מקס ברנר לרשת בינלאומית עדיין רחוק ממימוש, על אף שיו”ר החברה לא ויתרה עליו עד היום.

עד פסח הבא:

למרות התחרות המתגברת ושיעורי הצמיחה החלשים, תשמור שטראוס על מעמדה החזק בשוק המזון המקומי ובד בבד תשקיע באיתור נישות ושווקים בעלי פוטנציאל צמיחה גבוה בחו”ל. הגיע הזמן לברר מה חושבים היפנים על חומוס.

 

  • חברת שטראוס פועלת ב־19 מדינות ומעסיקה כ־14 אלף עובדים.
  • היקף ההכנסות שלה עומד על 2.2 מיליארד דולר.
  • מחצית מסכום זה – מקורו בפעילות בינלאומית.