Forbes Israel Logo
קדמו את ההישגים שלכם - לא בצורה מתנשאת ואובססיבית אלא בצורה מדודה אך עקבית. צילום: shutterstock
קדמו את ההישגים שלכם - לא בצורה מתנשאת ואובססיבית אלא בצורה מדודה אך עקבית. צילום: shutterstock

מוכנים לקידום בעבודה? 5 טעויות טרגיות להימנע מהן

עובדים רבים מפספסים הזדמנויות חשובות בקריירה רק כי הם לא מרגישים בנוח לקדם את עצמם - טעות שעלולה להיות יקרה, ולא רק לחשבון הבנק. הנה חמש טעויות נפוצות שכדאי להימנע מהן

כמעט אף אחד לא אוהב לבקש מהבוס קידום, לא משנה עד כמה הוא ראוי. האמת העגומה היא ששכירים רבים, גם אלא שמצטיינים בעבודתם, מפספסים לעתים קרובות הזדמנויות לקדם את הקריירה שלהם פשוט בגלל שהם לא מרגישים בנוח לקדם את ההישגים שלהם.

טעות זו עלולה להיות יקרה – לא רק לחשבון הבנק, אלא גם לביטחון העצמי שלכם, למסלול הקריירה לטווח ארוך ולהתפתחות המקצועית. ואכן, אם אתם חושבים לבקש קידום, שקלו את חמש הטעויות הנפוצות הללו שיותר מדי עובדים עושים.

טעות מס' 1 – לא לקדם את ההישגים שלכם באופן עקבי

עובדים בעלי ידע אמיתי בניהול קריירה מבינים שתפקידם אינו רק לספק ביצועים טובים, אלא גם לקדם את ההישגים שלהם – לא בצורה מתנשאת ואובססיבית אלא בצורה מדודה אך עקבית. מאמנת קריירה ומחברת הספר Prep, Push, Pivot: אסטרטגיות קריירה חיוניות לנשים בתת-ייצוג, אוקטביה גורדמה, מזהירה עובדים לא לחכות לסקירת הביצועים השנתית כדי לחלוק את ההישגים עם המנהל שלך. "שתף את הניצחונות שלך על בסיס קבוע והשתמש בפגישות האחד על אחד שלך לטובתך", מתעקשת גורדמה.

"כאשר הבסיס הזה מכוסה, אתה צריך לשקול אנשים נוספים בארגון שלך שיכולים לתמוך בקידום שלך". אומנם, מקובל להירתע מהרעיון של "לקדם את עצמך", אבל אנחנו צריכים לאתגר את עצמנו לשנות את הפרדיגמה המנטלית שלנו בנושא זה. ודאו שהבוס שלכם יתעדכן בעקביות כך שהוא לא יופתע כשאתם מעלים את נושא המוכנות לקידום.

טעות מס' 2 – מחכים שיכירו בכם

בניגוד למה ש"הדחיין הפנימי" שלנו עשוי לפתות אותנו לחשוב, לחכות שאחרים ישימו לב לברק שלנו היא רק לעתים רחוקות הדרך הטובה ביותר לנהל את הקריירה. במקום לחכות, גורדמה קוראת לעובדים שאפתניים להתחיל לדבר עם הבוס שלהם מוקדם. "לעבוד קשה ולחכות שהבוס שלך ישים לב זה לא מספיק", מתעקשת גורדמה.

"קידומים מתרחשים רק לעתים רחוקות בין לילה וחשוב שהמנהל שלך יידע לקראת מה אתה פועל". היא גם מציינת שארגונים רבים שוקלים קידומים במהלך תקופה מסוימת של שנת הכספים, כך שייתכן שגם חשוב לוודא שיש לך את השיחות האלה מוקדם מספיק כדי להעלות את זה על הרדאר שלו/ה לפני קבלת החלטות ארגוניות.

לתרגל בפועל

תרגול הוא אינו שינון ניסוח או הכנה לדקלום רובוטי; במקום זאת, מדובר בפיתוח רמת נוחות לדבר על עצמכם ועל היכולות שלכם ולהתכונן אסטרטגית לשאלות או אפילו לאתגרים שעלולים להתעורר במהלך השיחה

חשוב גם להכיר בכך שרק בגלל שהמנהל שלך מתבונן בעבודתך הקשה ובהשגת יעדי מפתח, ייתכן שהוא לא בהכרח מניח שזה אומר שאתה רוצה להתקדם – זכרו, לא כולם עושים זאת. אז אל תצפו מהם להיות קוראי מחשבות. אם אתם מעוניינים באחריות מוגברת, משימת נראות גבוהה יותר, תפקיד מורחב או אפילו אם אתם רק חושבים שהפגנתם ערך מוגבר לארגון בתפקידכם הנוכחי, חשוב לדבר כדי להבהיר זאת. אחרי הכל, מנהלים הם לא קוראי מחשבות.

טעות מס' 3 – לא להיות מוכנים עם מקרה משכנע

אל תעשו את הטעות של לגשת ולבקש את הקידום באופן סתמי מדי. אל תניחו שאתם ראוים לקידום רק בגלל ש"עשיתם טוב" או השגתם ציון קביעות מסוים (אלא אם כן סוגים אלה של דרישות מובנים בדרך כלל כעילה לקידום). במקום זאת, ערכו הסבר משכנע מדוע אתם מוכנים כעת. "לפני שאתה מבקש קידום, תצטרך לבנות תיק ולהיות מוכן לשתף אותו", מסבירה גורדמה.

"בדוק את ההישגים שלך וצור רשימה של נקודות הוכחה לקידום. שקול מה השגת, כמת את התוצאות והדגש את היתרונות לחברה או לצוות שלך כתוצאה מכך". היא גם מזהירה מפני התמקדות באינטרסים אישיים כמו יוקרה נוספת או רווחים, ובמקום זאת מציעה להדגיש מדדים המדגימים בבירור את הערך של התרומות שלכם לארגון.

טעות מס' 4 – לא לתרגל את "השאלה"

בקשת קידום היא סוג השיחה שצריך לתרגל בפועל – לא תרגול מסוג "לחשוב על זה בראש" אלא ממש תרגול עם חבר או מול מראה. גורדמה ממליצה לתרגל את הדיון מספר פעמים. "זה יגרום לך להרגיש יותר בנוח להשתמש בקול שלך כשהזמן מתאים", היא מסבירה. "כשאתה מתאמן, שקול גם מה תהיה התגובה שלך אם תהיה דחייה או היסוס". תרגול אינו שינון ניסוח או הכנה לדקלום רובוטי; במקום זאת, מדובר בפיתוח רמת נוחות לדבר על עצמכם ועל היכולות שלכם ולהתכונן אסטרטגית לשאלות או אפילו לאתגרים שעלולים להתעורר.

טעות מס' 5 – שואלים בדוא"ל

אומנם שליחת בקשה לקידום בדוא"ל עשויה להיות קלה יותר, אך היא גם מסוכנת הרבה יותר. זו בהחלט שיחה שאתם צריכים לנהל פנים אל פנים (בין אם וירטואלית או בשידור חי), אז גורדמה ממליצה לקבוע פגישה ספציפית עם המנהל כדי לדון בביצועים שלכם. "קיום דיאלוג הוא חיוני מכיוון שהוא מאפשר לך להציג את המקרה שלך בצורה היעילה ביותר", היא מסבירה.

"בנוסף, תוכל להעריך את התגובה כאשר תראה את שפת הגוף של האדם האחר וכן לשמוע כיצד הוא ממסגר את תגובתו". ואכן, בקשת קידום בהחלט תיכלל בשלוש הקטגוריות של מתי לא לתקשר בדוא"ל. בעוד שתקשורת פנים אל פנים היא אידיאלית, אפילו שיחת וידאו תספיק.

בעוד שרוב האנשים לא מצפים ל"שיחה" עם המנהל על קידום, ההכנה הנכונה יכולה לקדם אתכם להצלחה. "דיון על קידום" אינו שיחה יומיומית ולכן הוא דורש רמת הכנה אחרת. קחו את הזמן כדי להתכונן נכון, וקיצרו את הפירות המגיעים לכם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.