80% מהגולשים בפייסבוק לא קנו מעולם מוצר שפורסם באתר

סקר חדש ומקיף זורה אור נוסף על אתר הרשת החברתית פייסבוק ואופי השימוש בו מבחינת הגולש והצרכן. בין היתר עולה כי 34% מהנשאלים מבלים זמן קצר יותר על הפייסבוק מאשר לפני חצי שנה, לעומת רק 20% שהעידו שהם מבלים עליו יותר מאשר לפני חצי שנה. אצל כמחצית מן הנשאלים לא חל שינוי בהיקף הזמן שהם מבלים באתר.

הממצאים מדגישים את חששות המשקיעים לגבי יכולות עשיית הרווחים של פייסבוק – חששות שכבר הצניחו את שווי המניה בכ-30% כבר. ממצאים נוספים: 44% שינו לרעה את יחסם לשוק ניירות הערך בעקבות ההנפקה, ו-21% העידו שאין להם חשבון פייסבוק כלל.

מחקר קרוב שנערך בפברואר הציע כי יכולתה של פייסבוק להשפיע על החלטות צרכניות נמוכה מזו של דיוור ישיר או אי-מייל. החששות שהוזכרו, כמובן, גברו כשנודע כי ג'נרל מוטורס מפסיקה את הפרסום בפייסבוק- בדיוק מאותה סיבה. בפייסבוק עצמה מתחמקים מתגובה על המחקר, אך בכל זאת מפנים למקרים נקודתיים כמו חברת נוטלה או רשת המסעדות אפלבי'ס, שדיווחו שתיהן על עלייה ניכרת בהכנסותיהן בעקבות הפרסום בפייסבוק. 

מאידך, מדידת השפעה על הצרכן טומנת בחובה מוקשים של אי-דיוק, במיוחד אם מטרת השיווק היא השפעה עתידית על הצרכן ולאו דווקא נקודתית-רגעית. 

הסקר מלמד כי המעבר של משתמשי פייסבוק לפלטפורמה סלולרית מהווה פגיעה בבסיס העסקי של הרשת: יכולת הפרסום של פייסבוק באפליקציה הסלולרית מוגבל במיוחד, וניכר כי החברה לא פיצחה עדיין את אופן הפיכת המשתמש הסלולרי לרווחי עבורה.

רוב המשתמשים בפייסבוק הם בקבוצת הגיל של 18-34, ולמעלה מ-60% מהם העידו כי הם משתמשים בו מדי יום. הסקר גרר ים של תגובות ופרשנויות, שרובן העלו את המסקנה הפשוטה – לפייסבוק צפויה עוד עבודה רבה בפענוח המודל העסקי שלה ובתשתית הפרסום שהיא מציעה לגולש.

הסקר הקיף למעלה מ-1,000 איש בטעות דגימה מירבית של 3.5%. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן