Forbes Israel Logo
"סיכול איומי סייבר הוא חלק מרכזי בפעילות שלנו". חיילי 8200 | צילום: דובר צה"ל
"סיכול איומי סייבר הוא חלק מרכזי בפעילות שלנו". חיילי 8200 | צילום: דובר צה"ל

סגן מפקד 8200 חושף את הנשק הסודי של יחידת המודיעין המובחרת

הבכיר גילה כי סוכלו ניסיונות להרעיל את מי השתייה בישראל. "רב החיילים ביחידה שלנו הם מתחת לגיל 23 וזה סוד הקסם של היחידה"

"סיכלנו את הניסיון להשתלט על מערכות המים הקריטיות של ישראל ולהרעיל אותן." כך סיפר היום בכיר ביחידת 8200 בשבוע הסייבר השנתי בסימן "הנוף העתידי של עולם אבטחת הסייבר" באוניברסיטת תל אביב. במסגרת האירוע, המתקיים זו השנה ה-12, מרצים מיטב המומחים ובכירי התעשייה העולמית, בנוסף לכנסים וסדנאות שונות.

השנה מובילים את הפאנל: ראש ממשלת ישראל החליפי נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ, ראש מערך הסייבר הלאומי גבי פורטנוי, וסגן מפקד יחידת 8200, אשר נאם בפנים גלויות ואף חשף כי היחידה סיכלה ניסיונות להשתלטות על מערכות המים הקריטיות של ישראל. "זוהי ההופעה הפומבית הרשמית הראשונה של 8200" אמר במהלך הנאום, "זאת למרות שמזה כבר כמה עשרות שנים אנחנו מהווים חלק ניכר ממערך ההגנה והמודיעין של ישראל והמשימה שלנו היא איסוף מודיעין על איומים מכריעים על ישראל".

"אנחנו חיים בסביבה קשה וזה מצריך מאיתנו לעבוד קשה" | צילום: שבוע הסייבר, אוניברסיטת תל אביב

סגן המפקד ביחידת 8200 סיפר כי מלבד סיכול הניסיון להשתלטות מקורות קריטיים בישראל, "זיהינו גם כי יריב מסוים תקף את ישראל ותוך כדי זיהינו שאותו תוקף ניסה גם לכוון לתחנות כוח בארה"ב. זו הייתה האינדיקציה הראשונה להתקפה זו. את האיום הזה הצלחנו למנוע באמצעות שיתוף פעולה הדוק עם השותפים האמריקאים שלנו. הישגים כאלו הם שגורמים לחיילים שלנו להיות גאים בעבודתם ב-8200."

"ל-8200 יש אחריות כלפי החברה הישראלית ואנו קולטים צעירים רבים מהפריפריה במטרה להשפיע על התעשייה. 73% מכוח האדם שלנו מתחת לגיל 23 וזה סוד הקסם של היחידה שמייחד אותנו בהשוואה לסוכנויות ויחידות בארץ ובעולם"

 

הוא עוד הוסיף כי "ידוע לכל שאנחנו מהווים שחקן מרכזי בתחום הסייבר בישראל ומעבדים את המידע באמצעות כלים שפותחו אצלנו. המידע שאנו מקבלים מגיע ממקורות שונים משותפים, ובעיקר בזכות פעולה אקטיבית במרחב הסייבר אל מול רשתות יעד ותשתיות ארגוני טרור. אנחנו חיים בסביבה קשה וזה מצריך מאיתנו לעבוד קשה בסביבה דינמית ואינטנסיבית שמספקת אתגרים חדשים מדי יום. כשאנחנו מצליחים אנחנו מצילים חיים. כשאנחנו נכשלים זה הופך לבעיה גדולה עבור האומה שלנו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.