Forbes Israel Logo

9,000 עובדי חברת החשמל שובתים: "12 שנה של מו"מ ואין שינוי"

יו"ר ועד עובדי החשמל, דוד (מיקו) צרפתי, הכריז היום (שלישי) בוועדה הכלכלית של הכנסת על פתיחה בשביתה כללית ומיידית של כל העובדים הקבועים בחברה. רק עובדים חיוניים יעבדו, והטיפול בתקלות יתנהל במתכונת שבת. ההכרזה על השביתה נובעת ממדיניות ההעסקה ופיטורים של עובדים ארעיים בחברה.

ועד העובדים הורה לכל 9,000 עובדי החברה לחזור לביתם. השביתה לא תכלול את עובדי הייצור, ההולכה והאספקה, כדי שלא לפגוע באספקה השוטפת של חשמל לצרכנים.

צילום: יוסי וייס

קודם להכרזה התקיים הבוקר דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת, על הארכת רישיון הייצור של החברה, שיפוג בעוד כשמונה ימים, ב-1.1.15. אך הסיבה העיקרית לשביתה היא איננה ועדת הכלכלה: בשיחה עם "מעריב-אונליין", דוד (מיקו) צרפתי, יו"ר הוועד, הסביר שהדיון בוועדה הוא רק סימפטום למצב של החברה, וקשור לרפורמה המתבצעת בה. "ועדת הכלכלה של הכנסת מקיימת דיון על הארכת רישיון הייצור של חברת החשמל, שיפוג בעוד כמה ימים. אני מנהל משא ומתן כבר 12 שנה עם ארבעה שרים שונים, ועם שלושה מנכ"לים- וכלום לא זז. בינתיים מחלקים את חלקי החברה לטייקונים. במצב זה החברה נמצאת על פי תהום, ועובדי החברה לא מוכנים לעמוד מהצד ולראות איך הכל מתדרדר".

בהסתדרות התייחסו לשביתת העובדים: "אין מקום לדלת מסתובבת ולפיטורי עובדים ארעיים. צריך להפסיק את שיטת ההעסקה הנצלנית הזו גם בחברת החשמל. בשנה האחרונה העובדים גילו אחראיות רבה למצב החברה ונהגו באיפוק תוך ויתורים כואבים אל מול צעדי ההנהלה והתעלמות משרדי הממשלה מהמצב הקשה אליו הגיעה החברה. לא העובדים אשמים במצב הקשה אלה להיפך. עובדי חברת החשמל מסורים ונותני שירות מהטובים במשק".

משרד האוצר הגיב גם הוא על השביתה: "נושא הרפורמה בחברה נמצא בדיונים בבית הדין הארצי לעבודה. כל עוד התיק תלוי ועומד, קיימת הנחייה של בית הדין שלא לשבות ולא לעשות צעדים חד צדדיים. זוהי הפרה של הוראות בית הדין בנושא ובניגוד לכל ההבנות הקיימות, עיצומים אלו באים על מנת לייצר לחץ מיותר על הממשלה ופגיעה חסרת מהות ותכלית בצרכני החשמל ובמשק כולו".

הוועדה לא אישרה את הארכת הרישיון של חברת חשמל, עד אשר ששר האנרגיה, סילבן שלום, יו"ר חברת חשמל, יפתח רון- טל, ומנהל רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב, יגיעו לדיון בנושא בוועדת הכלכלה.

לכתבה במעריב 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.