במציאות רוויית הסייבר שבה אנו חיים, יש ביכולתם של האקרים לחדור אל המערכות האלקטרוניות של מכוניות חכמות ולהשתלט עליהן. בעקבות התרעותיו של ה־FBI על הסכנה, נכנסה קרמבה סקיוריטי (Karamba Security) לתמונה. החברה הצעירה נוסדה על ידי ארבעה מוחות: עמי דותן, דוד ברזילי, טל בן־דוד ואסף הראל.
הכתבה מופיעה בגיליון מאי של מגזין פורבס ישראל
לרכישת הגיליון חייגו 077-4304645
לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל
לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עשו לנו לייק בפייסבוק
בן־דוד והראל הם בוגרי יחידת 8200 ויוצאי צ׳ק פוינט, ודותן וברזילי הגיעו לקרמבה מעולם היזמות והעסקים. ברזילי הוא יזם סדרתי שמכר את הסטארט־אפ הראשון שלו לחברת התוכנה הישראלית מרקורי, וזו היתה רק יריית הפתיחה מבחינתו. גם מאחורי דותן עומדת קריירה מפוארת, הכוללת כהונה כסמנכ״ל ברפאל בשנות ה־90 ולאחר מכן פעילות בקרנות הון סיכון בארץ ובסין.
מימין: הראל, דותן, בן-דוד וברזילי | צילום: אורלי לנדאו
לעמוד בדלת הראשית
מערכת ההגנה שפיתחה החברה פועלת על יחידות השליטה האלקטרוניות של הרכב (ECUs), מערכות שנגישות גם לרשתות חיצוניות. המערכת חוסמת את הגישה אליהן בפני קודים שאינם מורשים, ובכך מאפשרת לחברות הרכב להגן על הנוסעים ברכביהן. ייחודה של הגישה הזו, להבדיל מחברות אחרות בתחום ה־Connected Cars, היא ההתמקדות במניעת החדירה לרשת של הרכב על ידי התמקדות בנקודות הגישה אליה מהעולם החיצון, זאת להבדיל מטיפול בנוזקות שכבר חדרו אל הרכב (לאו דווקא "דרך הדלת הראשית"), שבו מתמקדות חברות אחרות. "זה כמו שומר בכניסה לבר, שמכניס רק מי שיש לו אישור כניסה, להבדיל מהמאבטח שמסתובב בתוך המסיבה ומסלק אורחים בלתי קרואים שהצליחו להיכנס אליה בדרך כלשהי", מסביר ברזילי.
בקרמבה, אשר גייסה עד כה כ־2.5 מיליון דולר, עמלים כעת על הרחבת פיתוח המוצר הקיים. העבודה נעשית בצמוד לחברות המובילות בעולם בתעשיית הרכב, שהן הלקוח העיקרי של הסטארט־אפ הישראלי מרעננה.
כמו כן, מערכת ההגנה של קרמבה עושה שימוש במערכות IoT, האינטרנט של הדברים, תחום פורץ דרך שמבוסס על רשתות של חפצים פיזיים, אשר באמצעות אלקטרוניקה, תוכנה וחיישנים, מתקשרים ומחליפים מידע זה עם זה. ״השאיפה לשנים הקרובות היא להפוך למובילים בתחומי ה־ECU וה־IoT לרכבים", אומר בן־דוד. ״כרגע הפוקוס שלנו הוא בהחלט על מכוניות״.
לרשימה המלאה: חברות הסייבר המבטיחות בישראל
|