כשמעיפים מבט מהיר בתמונתו של דאגלס א. בונפארת', קשה לדמיין שהצעיר המחויך הוא אחד היועצים הפיננסיים הבכירים בארה"ב. הצצה קצרה בחשבון הטוויטר שלו כבר מנפצת לחלוטין את כל מה שחושבים על העוסקים בתחום. תחת תמונת רקע שלקוחה מתכנית האנימציה הפופולרית הסימפסונס, נמצא ציוץ הנעוץ לראש העמוד, בו נכתב: "כשהייתי צעיר, הייתי עושה השקעות נוראיות. אבל לאחר שנים של עבודה קשה ומאומצת, אני יכול להגיד בביטחון שעכשיו אני כבר לא צעיר יותר".
טוויטר אמנם ידועה כפלטפורמה שבה לא נדיר למצוא כותבים שנונים ומושחזים שמשתמשים לא פעם ברפרנסים הלקוחים הישר מהתרבות הפופולרית, אבל אלו בדרך כלל לא מגיעים מדוברים שעוסקים במקצועות כלכליים, רציניים ו"מעונבים" יותר.
בונפארת' התחיל את דרכו ככוכב עולה של המקבילה הפיננסית של טוויטר – Finwit, בה המשתמשים חולקים זה עם זה ממים שעוסקים במטבעות קריפטו, מתבדחים על עשירי העולם דרך קבע ועוד. כיום הוא מפלס את דרכו אל לב המיינסטרים ומסתמן כאושיית טוויטר מרכזית שמבססת את מעמדה מידי יום.
בונפארת' בן ה-36 הוא דור שני ליועצים פיננסיים, וכיום הוא משמש כנשיא חברת Bone Fide Wealth, חברת בוטיק להשקעות אותה ייסד לפני כ-4 שנים. כיום החברה מטפלת בהון כולל של כ-80 מיליון דולר עבור כלל הלקוחות שלהם.
"ראיתי בטוויטר מפלט"
בונפארת' אינו בחור ביישן, והוא ממש לא חשש להעניק ייעוץ מקצועי בשילוב בדיחות קלילות מתחילת דרכו המקצועית. עם זאת, הפריצה הגדולה שלו כאושיית רשת הגיעה באמצע משבר הקורונה העולמי בשנה החולפת. עם שני ילדים קטנים בבית ובלי טיפת זמן פנויה לעצמו, הרשת החברתית טוויטר הפכה עבורו למקום מפלט.
"התקופה הזו הייתה די משוגעת, ובדרך כלל, שהמצב נהיה מאד גרוע או מאד טוב בצורה קיצונית, זו הקרקע הכי טובה ופוריה להומור. נכנסתי לטוויטר בעיקר בשביל עצמי, זה התחיל כסוג של פורקן, אבל אז זה התחיל לייצר תהודה בלי שהתכוונתי", הוא מסביר.
היועץ המשעשע החל לתפוס את תשומת ליבם של הגולשים ובמהרה הכפיל את מספר העוקבים שלו ברשתות. נראה כי זו רק ההתחלה עבורו. עוקבים חדשים מתווספים, הסטטוסים שלו זוכים לאלפי לייקים, שיתופים וציוצים מחדש, ונראה כי היסודות שהניח יוצרים מגמה חדשה בקרב הקולגות הצעירות שלו, שמתחילים להעתיק אותו.
"הנתונים של מי שעוסק במקצוע שלי, מבחינה דמוגרפית ומבחינת גיל, הם לא סוד. הגיל הממוצע של יועצי השקעות הוא בערך 60. אני חושב שיועצים עושים מעט מאד כדי למשוך אליהם לקוחות חדשים. אני, בתור אדם צעיר יחסית, אימצתי מהר מאד את הרשתות החברתיות והתחלתי להשתמש בהן לצרכים שלי. הבנתי שיש צורך למה שאני מייצג", מסביר בונפארת'.
צחוק בצד
המניע המרכזי שעומד מאחורי האג'נדה של בונפארת' הוא לאו דווקא רצון להצחיק אנשים, אלא בעיקר הרצון להרחיב את קהל לקוחות ולייצר עוד ועוד חשיפה לחברת ההשקעות שלו. על ידי ייצור מעמד של סלבריטאי, טוען בונפארת', הוא יוכל למשוך אליו גל של לקוחות סקרנים.
"ניסיתי כל מיני דברים, יצרתי אינפוגרפיקות הומוריסטיות על עצמי, פרסמתי ממים מצחיקים. הבנתי שכדי להגדיל את קהל הלקוחות שלי, אני צריך להצחיק אנשים. זו הסיבה שאני משלב הומור גם ביחסים שלי עם הקליינטים הקיימים שלי. יש המון נושאים מצחיקים לדבר עליהם, גם בעולמות של כלכלה. נכון שיש הרבה נושאים שהם לא כל כך קלילים, אבל קשה לתפוס את תשומת הלב של אנשים באופן כללי, אז הומור מאד מסייע בזה", הוא מסכם.
עם זאת, נראה שלא כולם הבינו את הבדיחה ולא כל הפוסטים שלו התקבלו ברוח טובה. במהלך הקורונה, כתב בונפארת' ציוץ מלגלג על אנשים שבוחרים להשקיע בטסלה. הדבר הצליח להרגיז לא מעט עוקבים שנטשו אותו, אך גם יצר מספיק תהודה כדי להביא אליו עוקבים חדשים. נראה כי מה שמניע את היועץ היא האמרה המפורסמת הטוענת שאין דבר כזה פרסום שלילי: "אני מאד מקווה שעוד אנשים בתחום ינהגו כמוני, ושייקחו את התחום הזה קצת פחות ברצינות. להפתעתי, הגיעו אלי המון לקוחות בגלל ההתנהלות שלי".