BrandVoice
בישראל פועלות כיום כ-200 קרנות הון סיכון, מרביתן ישראליות לצד כמה עשרות קרנות זרות. כלל הקרנות מתמקדות בשלבים שונים של גלגולי הסטרט-אפ, והן פועלות בתחומים שונים ולפי אסטרטגיות השקעה שונות. אחת מהקרנות הבולטות בנוף ההון סיכון הישראלי היא גפן קפיטל, קרן ישראלית- אמריקאית שעובדת על ידי מודל EverGreen, ומשקיעה בתחומים מגוונים תוך מינוף מערך הקשרים המשמעותי שלה בשוק האמריקאי.
השותפים בקרן הם איש העסקים דודי ויסמן בעלי חברת סונול ויקב טוליפ, שניר ויסמן – השותף הטכנולוגי של הקרן, לימור גנות – השותפה המנהלת את הקרן שכיהנה בעבר כמנכ"ל משותף באלון רבוע כחול וכיום משמשת כדירקטוריות בדיינרס, ב-888 וכחברת הנהלה באגודת ידידי מכון ויצמן. לקרן גם שותף אמריקאי, שלדון שטיין, שכיהן בעבר כמשנה ליו"ר Bank of America וכיום מכהן כנשיא החברה הגדולה ביותר להפצת משקאות בצפון אמריקה. פרינסיפל בקרן הוא דיוויד אפלבאום.
גפן קפיטל הוקמה לפני כ-4 שנים ומאז הספיקה להשקיע בלמעלה מ-20 חברות ממגוון תחומים וכן להשתתף בלמעלה מ-15 סבבי המשך של החברות בהן השקיעה. בין החברות בהן השקיעה הקרן ניתן למצוא חברות בתחום התוכנה, רובוטיקה, פתרונות בריאות דיגיטלית, חברות טכנולוגיות המיועדות לתעשייה ועוד.
הקרן מתמקדת בעיקר בחברות בעלות טכנולוגיה ייחודית ומבדלת ובשל הגמישות של פעילות הקרן, היא יכולה להשקיע בחברות בכל שלב ובכל תחום. "אנחנו שונים מקרנות אחרות. ראשית בגלל העובדה שלכלל השותפים ניסיון בניהול, פיתוח והקמת חברות. שנית, רשת הקשרים החזקה שלנו בארה"ב תורמת לחברות הפורטפוליו שלנו. לבסוף, אנו ייחודיים בעובדה שאין לנו דד-ליינים להשקעות ולאקזיטים, מה שמאפשר לנו גמישות", מסבירה גנות.
כעת מתמקדת הקרן בעיקר בחברות שפונות לשוק האמריקאי, תוך ניצול מערך הקשרים בארה"ב של מנהלי הקרן ושל המשקיעים האמריקאים בקרן ,שהם אנשי עסקים ובעלי עסקים מובילים בתחומם.
בין החברות בהן השקיעה הקרן ניתן למצוא חברות תוכנה, חברות שמעניקות פתרונות דיגיטליים ארגוניים לחברות שונות, חברות המבוססות על בינה מלאכותית ועוסקות בעולם הביג דאטה, פתרונות בתחום הבריאות הדיגיטלית ועוד.
אחת מהחברות האלו היא חברת Glassbox שיצרה פלטפורמה שמסייעת לחברות ולארגונים למפות את הפעולות הדיגיטליות של הלקוחות שלהם באתר ובאפליקציה ומאפשרת ניתוח נתונים של דפוסי הפעילות שלהם. החברה הונפקה לאחרונה בבורסה בתל אביב.
כמו כן, הקרן השקיעה גם בחברת Diagnostic Robotics המספקת פתרונות המבוססים על בינה מלאכותית ומסייעת להורדת העומס ממערכת הבריאות ושיפור חוויית מטופלים על ידי אבחנה של הידרדרות במצב החולה. החברה המבטיחה נבחרה לאחרונה לדירוג היוניקונרס הישראלים הבאים של פורבס ישראל.
BrandVoice הוא מותג התוכן השיווקי של פורבס ישראל