אפליקציית ההודעות הקוליות Clubhouse הייתה עד כה סוד שמור ליודעי דבר בלבד, וכללה בעיקר יזמים, משקיעים ומשתמשים בעלי פרופיל גבוה. כעת, היא פתוחה לשימוש של הקהל הרחב.
"אפשר להפיק הרבה תועלת משיח בין אנשים, והמטרה שלנו היא לייצר שיח חיובי בין אנשים ברחבי העולם", אמר מייסדי קלאבהוס, פול דווידסון ורואן סת'. "אנחנו מגדילים את קהל המשתמשים שלנו תוך מאמצים לשמור על האופי הייחודי לצד תהליך הגדילה והצמיחה. מאז ומתמיד השאיפה שלנו הייתה לפתוח את קלאבהאוס לעולם", הסבירו בפוסט שהעלו לאחר ההחלטה על 'פתיחת השערים' הווירטואלית.
האפליקציה הושקה לשימוש ממש לא מזמן, בחודש מאי 2020, והיא פעלה במודל של הזמנת מנויים בלב. המאפיין הייחודי הזה אפשר את הפיכתה המירה לאפליקציה הכי לוהטת בקרב האליטה של עמק הסיליקון, והיא הפכה לזירה דיגיטלית המשמשת לצורכי נטוורקינג במהלך הסגרים.
חודש לאחר הקמתה, לאפליקציה כבר היו 5,000 משתמשים רשומים והערכת שווי של 100 מיליון דולר, הודות לקרן ההון סיכון Andreessen Horowitz. כעת, כשנה לאחר הקמתה, הערכת השווי זינקה ל-4 מיליארד דולר, כך לפי מאגר הנתונים PitchBook.
האפליקציה האקסקלוסיבית משכה אליה קהל יעד איכותי, וסלבריטאים רבים החלו להביע בה עניין, לרבות הראפר דרייק, אופרה וינפרי, מארק קיובן ואפילו מארק צוקרברג.
למרות הגישה המוגבלת ליישומון, הוא הורד יותר מ-20 מיליון פעמים במכשירים שונים מאז שהושק. עבור המשתמשים הרשומים שקיבלו הזמנה, האפליקציה מאפשרת יצירה של חדרי שיחה פומביים או פרטיים ולנהל שם שיחות אודיו עם המשתתפים האחרים. עד כה, נשלחו באפליקציה כ-90 מיליון הודעות אודיו והוקמו כ-500 אלף קבוצות שונות לשיחה.
היישומון זכה להצלחה רבה בימי הקורונה, אך האם הוא ישרוד את הימים שאחרי המגפה? עם החזרה לתקשורת בין אישית נורמטיבית יותר, עלתה השאלה בקרב המשקיעים האם האפליקציה המשגשגת תצליח לשרוד את השינוי.
נראה כי כרגע, ההשערה של המייסדים היא כי דפוסים שנרכשו בתקופת המגפה נמצאים כאן כדי להישאר איתנו גם הרבה אחרי לכתה, והם ממש לא חוששים מהמשך הדרך.
ומה צופן העתיד? כרגע לא ברור האם קלאבהאוס מתכננת להפוך לסוג של וואטסאפ אלטרנטיבי, היכל וירטואלי לקיום כנסים ואירועי נטוורקינג או זירת פודקסטים חדשה, אך ככל הנראה יווצר שילוב של כלל הפונקציות הללו שיהפכו את קלאבהאוס למוצר חדש ומסקרן בנוף.