Forbes Israel Logo

יואב כהן

יואב כהן | צילום: ניר סלקמן ואוהד ארידן
יואב כהן | צילום: ניר סלקמן, אוהד ארידן
22, שייט אולימפי

הקריירה המצליחה של השייט האולימפי יואב כהן החלה כשהיה רק בן 13, אז החליטו הוריו להעתיק את חיי המשפחה לקיסריה, בסמוך למועדון השייט שדות ים, כדי שיוכל להגשים את החלום.

מאז הספיק לזכות בתואר אלוף אירופה לשנת 2020, לייצג את ישראל באולימפיאדת טוקיו ולסיים במקום הרביעי. ההישגים המרשימים, לצד מדליות זהב נוספות ותואר הספורטאי הישראלי הראשון, והיחיד, שזכה בשלוש אליפויות עולם בכל קטגוריית גיל – מציבים את כהן במקום החמישי בדירוג העולמי.

"אני נהנה ממה שאני עושה, נהנה מהמסע ומהתהליך שדרוש בשביל להגיע להישגים. אני משתדל לא להגדיר את עצמי לפי התוצאות שלי למרות שזה ספורט תחרותי ושם אני נמדד", הוא אומר, "אני מתעסק בדברים שבשליטתי ומנסה להיות יותר טוב בכל יום".

כהן, שנולד בישוב גני יהודה וגדל בקדימה ובקיסריה, התאהב בגלישה ובים כבר בגיל שמונה ("דוד שלי דני רשם אותי ואת בן דוד שלי לקייטנת גלישה, שם התנסיתי לראשונה בגלישה והתאהבתי בספורט, בים, בתחושת החופש").

השנה האחרונה היתה רוויה ברגעי שיא והגשמת חלומות שכללה, בין היתר, "לשמוע את 'התקווה' על הפודיום באליפות אירופה בוגרים, לדעת שהשגתי את הכרטיס לטוקיו, שסיימתי מקום חמישי באליפות עולם – וכמובן לנצח את המדל רייס באולימפיאדת טוקיו".

כעת הוא מתכונן לאולימפיאדה הבאה, שתערך בפריז ב־2024, ולומד את הגלשן והציוד החדשים על מנת לחזור ולהיות בטופ העולמי. "זה דורש המון שינוים פיזיים וטכניים, זה אתגר חדש ומרגש, ואני בטוח שאצלח אותו.

"אני תמיד מכוון הכי גבוה וכמובן החלום הגדול הוא מדליית זהב אולימפית. אני לא מסתכל רחוק מדי, אני יודע שזאת דרך ארוכה".

באותו נושא