Forbes Israel Logo
אילון מאסק עומד בראש החברה הפרטית עם השווי השני הגדול ביותר בעולם | צילום: Ryan Lash TED
אילון מאסק עומד בראש החברה הפרטית עם השווי השני הגדול ביותר בעולם | צילום: Ryan Lash TED

מקום 1 בהורדות: Starlink של אילון מאסק הפכה ללהיט באוקראינה

יותר מ-100 אלף אזרחים אוקראינים הורידו את האפליקציה, המאפשרת גלישה באינטרנט הלווייני של SpaceX באמצעות הטלפון הנייד. הכמות העצומה של ההורדות מגיעה בעקבות ניתוקים מהאינטרנט ונזקים לתשתיות כתוצאה מההתקפות של רוסיה

Starlink, האפליקציה שמאפשרת למשתמשים לגשת מהמכשיר הנייד לשירות האינטרנט הלווייני של SpaceX, שנושא את אותו השם, הייתה האפליקציה שהורדה הכי הרבה באוקראינה השבוע, לאחר שהגיעה למקום הראשון בהורדות ביום ראשון, על פי נתונים שראה הוול סטריט ג'ורנל – זה קורה בעקבות דברים שאמר בחודש שעבר מנכ"ל SpaceX, אילון מאסק, כי יאפשר אספקה מהירה של מסופים שיאפשרו את השירות למדינה שסועת המלחמה.

Sensor Tower, חברה המספקת נתוני App Store ו-Google Play, אמרה לוול סטריט ג'ורנל כי האפליקציה הורדה 21 אלף פעמים ברחבי העולם ביום ראשון בשתי החנויות – כמות ההתקנות הגלובלית הגדולה ביותר ביום אחד, כאשר רוב ההורדות הגיעו מאוקראינה. האפליקציה הורדה כמעט 100 אלף פעמים באוקראינה על פי סנסור טאואר, כשההורדות העולמיות יותר משילשו עצמן בשבועיים האחרונים.

Starlink הפך זמין באוקראינה ימים לאחר פלישת רוסיה, כאשר שר הטרנספורמציה הדיגיטלית של המדינה, מיכאילו פדורוב, הפציר במאסק באמצעות טוויטר לספק לאוקראינה את המסופים המאפשרים את השירות – בקשה שמאסק נענה לה במהירות.

נזזים עצומים לתשתיות

דוא"ל של חברת טסלה שראה CNBC בשבוע שעבר הראה שיצרנית הרכב, שמאסק הוא גם המנכ"ל שלה, סייעה במשלוח מהיר של יומיים של מסופי Starlink לאוקראינה, וסיפקה מערכות אחסון סוללות של טסלה כדי להפעיל אותם. הפסקות אינטרנט הן בעיה הולכת וגוברת באוקראינה מאז החלה פלישת רוסיה לפני כשלושה שבועות. משרד ההגנה הבריטי הזהיר בשבוע שעבר שרוסיה "ככל הנראה" מכוונת לתשתית התקשורת של אוקראינה, אבל הגישה לאינטרנט עשויה גם להיסגר עקב נזק לתשתית נלווית מהתקפות רוסיות.

אילון מאסק סיפק במהירות מסופים שיאפשרו את השירות של Starlink למדינה שסועת המלחמה | צילום: Shutterstock
Starlink. אילון מאסק סיפק במהירות מסופים שיאפשרו את השירות של Starlink למדינה שסועת המלחמה | צילום: Shutterstock

המשרד דיווח על הפסקות במריופול, סומי, חרקוב ובעיר הבירה קייב. העיר הנצורה מריופול הייתה למעשה ללא אינטרנט במשך שבוע ברציפות החל מה-9 במרץ, כך דווח בחדשות NBC בהתבסס על נתונים של חברת ניטור אינטרנט בארה"ב. פורבס דיווח בשבוע שעבר שאחת מספקיות האינטרנט הגדולות באוקראינה נפרצה מספר פעמים, ואיפסה את מכשירי השירות להגדרות היצרן, אם כי לא ברור אם רוסיה עומדת ישירות מאחורי ההתקפות הללו.

מאסק אתגר את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "לקרב יחיד" באמצעות טוויטר ביום שני השבוע – כשהימור הוא אוקראינה. בתגובה שצייץ דמיטרי רוגוזין, מנכ"ל סוכנות החלל הרוסית Roscosmos, הוא כינה את מאסק "חלש" ו"שטן קטן" ברוסית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.