הודעות על סבבי גיוס בהיקפים של עשרות מיליוני דולרים והערכות שווי של מיליארדים, היו עד ממש לאחרונה אירוע שכיח למדי בסצנת ההייטק המקומית. כיום, כמעט באותה תדירות שבה התרגלנו לשמוע הכרזות על גיוסים חדשים, מפורסמות הודעות על חברות שמודיעות על צמצומים, פיטורים נרחבים או קיצוצים, כשבמקביל נרשמת מגמת ירידה חדה וברורה בהיקף ההשקעות והגיוסים של המשקיעים. אך גם בסנטימנט השלילי החזק שמאפיין את ההייטק הישראלי, יש כאלה שבולטים לחיוב – אחת מהן היא חברת סטארט-אפ הגיימינג Edge Gaming שמודיעה על גיוס – חריג יחסית באקלים הנוכחי – בהיקף של 30 מיליון דולר.
סבב הגיוס (סבב A) עליו הודיעה החברה נערך בהובלת קרן ההון סיכון האמריקנית Corner Ventures לצד משקיעים קיימים – קרנות ההשקעה Stardom Ventures ו-AnD ventures. בנוסף השתתפה בסבב חברת הגיימינג הישראלית Playtika אשר הובילה את סבב הגיוס הקודם של החברה (SEED) שנחתם בדצמבר האחרון בהיקף של 10 מיליון דולר.
סבב הגיוס האחרון מביא את סך הכספים שגייסה אדג׳ מאז הוקמה רק לפני שנה (יוני 2021) על ידי צמד האחים אסף ועמרי גזית ל-42 מיליון דולר. אסף, שמשמש כמנכ"ל מייסד של אדג׳ נבחר בתחילת השנה לרשימת הצעירים המבטיחים של פורבס לשנת 2022. עמרי, שהקים את החברה יחד עמו מכהן כסמנכ"ל התפעול של החברה.
מעבר למשחק
Edge Gaming, מאפשרת לגיימרים לקחת מקטע ממשחק מחשב ששיחקו ולשתף אותו, בלחיצת כפתור, ברשת החברתית. העוקבים אחרי אותם גיימרים יכולים, לא רק לצפות במהלך, אלא ממש לחוות את אותה חוויה ולשחק במקומם. "יש פער עצום בין היכולת שלנו לחוות חוויות ובין הדרך שאנחנו מספרים אותן" סיפר אסף גזית בראיון מיוחד שקיים עם פורבס ישראל לרגל בחירתו לרשימת ה-Under30 היוקרתית. ״תדמיינו פוסט ברשת חברתית, רק שאצלנו ממש אפשר להיכנס לפוסט הזה ובתוכו לשחק שוב את אותו המקטע״, הסביר.
מי שעומד כיום בראש החברה ומשמש כמנכ״ל זוכר את עצמו כבר מגיל 10 שורף שעות ארוכות ביממה במשחק בקונסולות כמו נינטנדו, אבל תמיד נמשך לבנייה של דברים מעבר למשחק, כשהיזמות תמיד קיננה בו. בעקבות אחיו הגדול, עמרי, מי שהיום שותפו לעסק וסמנכ"ל התפעול, בחר בשירות צבאי קרבי כקצין. הטכנולוגיה פגשה אותו אחרי הצבא, כשבחר ללמוד מדעי המחשב ויזמות באוניברסיטת רייכמן שבהרצליה.
כיום מתמקד סטארט-אפ הגיימינג שהקימו האחים בבניית תשתיות והרחבת שותפויות עם חברות משחקים וכן בצמיחה ושיפור פיצ׳רים ושירותים במוצר עבור המשתמשים והשותפים בפלטפורמה. לדברי אדג׳, נתוני השימוש הנוכחיים מעידים על הפוטנציאל הרב הגלום בה: זמן שימוש יומי של מעל 60 דק׳ למשתמש ומאות פעמים שמשתמש יחיד משחק בממוצע ביחידת תוכן אחת. “אני מאמין שלחברה שלנו יש את הפוטנציאל להיות חברה גדולה, וששמה יתנוסס לצד חברות כמו סנאפ, טיקטוק או פייסבוק", הכריז גזית בראיון.
נכון להיום מועסקים באדג׳ 35 עובדים במטה בישראל ובשלוחות שפתחו לאחרונה בניו יורק ובלוס אנג׳לס. על פי הכרזת החברה היא צופה את המשך הצמיחה ומתכננת לגייס עוד עשרות עובדים בשנה הקרובה, חרף הסנטימנט השלילי הכללי השורר כיום בשווקים ובתעשיית ההייטק.