אחרי שנים ארוכות של גאות וצמיחה, שנת 2022 נראית שונה לגמרי: הבורסות צונחות, ההיי־טק במשבר, שרשרת האספקה העולמית מקרטעת והאינפלציה מתפרצת לראשונה זה עשורים. הציבור כולו כמובן מושפע מהמצב – בפנסיה, בריבית על המשכנתה וגם במחירי הקניות בסופר.
בישראל יש שלושה עיתונים כלכליים יומיים מובילים, המתווכים לציבור את המצב, מכתיבים סדר יום כלכלי ומנסים לעשות סדר בבאלגן. ובראשות שלושת מערכות העיתונים הללו עומדות נשים: גלית חמי בכלכליסט, סיון קלינגבייל בדה מרקר ונעמה סיקולר בגלובס.
הוותיקה שבהן, גלית חמי, היתה עורכת המוסף הכלכלי של ידיעות אחרונות עד 2008, אז היתה בצוות ההקמה ומונתה לעורכת של כלכליסט; סיקולר החלה את דרכה בקבוצת בכלכליסט, ובשנת 2017 מונתה לעורכת גלובס; וקלינגבייל מסקרת את תחומי הכלכלה והחברה למעלה מ־15 שנה, ומונתה לפני כשנתיים לעורכת דה מרקר. יחד, גופי התקשורת שמובילות השלוש מכתיבים את השיח הכלכלי־חברתי בישראל, ובמידה רבה גם את השיח הפוליטי.