השעה היא 23:30. הראפרית מייגן די סטליון מופיעה בשידור חי מניו יורק. סנסציית ההיפ-הופ בת ה-27 משתלטת על בימת סאטרדיי נייט לייב ומלהיבה את הקהל המריע כשהיא לבושה בשמלה שחורה שקופה ומחוך מנצנץ, שיערה הארוך נוגע בקרסוליה.
הלילה, מייגן תופיע גם כמנחה וגם כאורחת מוזיקלית ב-SNL, ובך תצטרף למועדון היוקרתי של מוזיקאים שביצעו תפקיד כפול בתוכנית המערכונים האייקונית, כולל ג'ניפר לופז, מיק ג'אגר, קווין לטיפה, דבי הארי, אלטון ג'ון וריי צ'ארלס. היא מסיימת את המונולוג הפותח שלה ושועטת אל מאחורי הקלעים בנעלי עקב לשינוי התלבושת הראשון מבין רבים. מדים בצבע וורוד לוהט למערכון בית חולים, ואז סוודר וג'ינס לסצנה בבקתת עץ. לאחר מכן, הראפרית זוכת הגראמי מגיחה בשמלה בסגנון 'מיס אמריקה' כדי להופיע עם הסינגל החדש שלה, "Anxiety" – שיר על הלחץ וההתמודדויות של סלבריטאים – לפני שהיא שוב שוקעת מאחורי הקלעים.
"אני לא יכולה להאט כרגע", אומרת מייגן, שלהערכת פורבס הרוויחה כ-13 מיליון דולר ב-2022 משילוב של תמלוגים, מכירות כרטיסים, חסויות ומרצ'נדייז. הפסקה מהטירוף? אפילו לא לרגע. "אני אנוח כשאמות", היא אומרת. "אני מנסה באמת לבנות פה משהו." היא מוסיפה, "כשאני נחה, אני מרגישה שאני לא עושה מספיק או שאני נותנת למישהו אחר את ההזדמנות לעקוף אותי".
מאז 2019, מייגן די סטליון דוהרת קדימה בעולם התחרותי של ההיפ-הופ, וזינקה מהופעות של 500 דולר בעיר הולדתה, יוסטון, לשיתופי פעולה עם הכוכבות הגדולות ביותר בעולם – ביונסה, ניקי מינאז', BTS ודואה ליפה. בשנת 2020, קארדי בי התדפקה על דלתה של מייגן עם השיר "WAP", שהפך להמנון החוגג מיניות נשית וללהיט השנה עם כמעט 2 מיליארד השמעות בספוטיפיי וב-YouTube. "זה היה השיר בשבילה. אני לא חושבת שזה היה עובד עם מישהו אחר", אומרת קארדי בי. "היא הוסיפה את הניצוץ."
מגה-מיליון מייגן
מייגן, שנבחרה לרשימת ה-Under 30 של פורבס לפני שלוש שנים, היא סמל לדור חדש ונוצץ של כוכבות היפ-הופ. היא ואימפריות מוזיקה אחרות כמו קארדי בי, סיטי גירלז ודוג'ה קאט מאמצות סגנון גס באופן לא מתנצל, לשעבר הטריטוריה הבלעדית של ראפרים גברים. מיליוני מעריצות צעירות – שמייגן מכנה “hotties” (לוהטות) – מחכות בשקיקה לכל שיר חדש. "היא כל כך מעצימה וכל כך סקסית", אומרת קארדי בי. "היא מגה-מיליון מייגן."
מותגים בשווי מיליארדי דולרים, שלפני עשור לא היו רוצים שום קשר לשירים האגרסיביים של מייגן, עומדים כעת בתור כדי לעבוד איתה. לאחרונה היא חתמה על עסקאות חסות עם נייקי, רבלון, Cash App ו-Popeyes. "ההשפעה התרבותית שיש עכשיו להיפ-הופ ולאמנים כמו מייגן היא ללא תחרות", אומרת סטייסי טאפט, מנהלת שיווק בכירה ב-Frito-Lay, שחברה עם מייגן כדי לפרסם את המוצר האמריקני האהוב Flamin' Hot Cheetos. "קמפיין הסופרבול שלנו איתה עלה הרבה על מה שעשינו בעבר ועל כל הציפיות שלנו".
אבל תשכחו מחסויות גנריות. מייגן מתעניינת רק בקמפיינים שמתחברים לסטייל ולסגנון שלה. "אני לא יכולה לזייף את זה," היא אומרת. "אם אני לא בקטע של זה באופן טבעי, אני לא רוצה למכור את זה."
קחו למשל את מודעת הסופרבול של צ'יטוס המוערכת ב-2 מיליון דולר. במהלך המשחק הגדול, מייגן וזמר הפופ צ'רלי פוט מעולם לא הופיעו בפרסומת עצמה. הם פשוט השאילו את קולם לחיות יער. אבל בשבועות שלפני הופעת הבכורה של הפרסומת, הזוג העלה סרטונים, תוך שימוש בכוחם הוויראלי (יש לה כ-50 מיליון עוקבים באינסטגרם, TikTok וטוויטר) כדי לחזק את ההייפ.
עליות ומורדות
לפני שהיא הייתה מייגן די סטליון, היא הייתה מייגן פיט. אמה, הולי תומס, אשר עבדה בגביית חובות והייתה ראפרית חובבנית, גידלה אותה בסאות' פארק, יוסטון. עד 2016, מייגן למדה סיעוד ב- Prairie View A&M, אחת הקולג'ים הגדולים מבחינת ההיסטוריה של האפרו-אמריקנים באמריקה, בזמן שיצרה סרטוני היפ-הופ ביוטיוב. ב-2018 היא תפסה את תשומת ליבו של מנהל ההיפ-הופ טראוויס פאריס, ששמע לראשונה על מייגן מחשפניות ביוסטון שהתאהבו בסאונד שלה.
"אני מנסה לשים לב איזו מוזיקה נשים אוהבות", אומר פאריס. "כשהן מכוונות אותך למשהו, אתה צריך להקשיב." בשנת 2018, מייגן חתמה עם Certified Entertainment 1501, לייבל עצמאי מבוסטון, תמורת מקדמה של 50,000 דולר. הפרויקט הראשון שלה, טינה סנואו, הפציע ב-2018, והניע שורה של שיתופי פעולה עם ראפרים כולל Ty Dolla $ign, ניקי מינאז', וב-2020, הגיבורה שלה, ביונסה, ברמיקס ללהיט ה-TikTok של מייגן "Savage".
אבל הניצחונות האלה בקריירה הגיעו לצד אסונות אישיים קשים. בשנת 2019, הולי – אמה, המוזה, המדריכה והמנהלת שלה – מתה לאחר מאבק ארוך בסרטן המוח. סבתה נפטרה מאוחר יותר באותו חודש. ביולי 2020, הזמרת טורי לנז ירתה לכאורה במייגן בעקבות קטטה במסיבה בהוליווד הילס. מייגן טוענת ששברי כדורים פצעו את רגליה. לנז טוענת לחפותה. המשפט יחל בחורף הקרוב.
הגישה הפרובוקטיבית של מייגן משכה ביקורת קשה מצד הפרשן הפוליטי הימני בן שפירו והמוזיקאי סילו גרין. מוקדם יותר החודש, היא עוררה סערה ברשתות החברתיות כאשר תקפה את הראפר דרייק על כך שהתייחס כביכול לאירוע הירי שעברה בשירו "Circo Loco". ובזמן שהיא הייתה בניו יורק והתכוננה ל-SNL, פורצים גנבו ציוד ותכשיטים בשווי מוערך של 300,000 דולר מביתה בלוס אנג'לס.
בפן העסקי, היא נמצאת בעיצומו של סכסוך מכוער – אשר את הפרטים עליו היא חולקת בגלוי בטוויטר – עם חברת התקליטים שלה, אותה תבעה בסך מיליון דולר סביב תמלוגים. לפי הדלפות לרשת, 1501 מקבלת 60% מהתמלוגים שלה, 50% מהכנסות מפרסומים ותוספת של 30% מסיורים וחסויות.
"קל לדבר במדיה החברתית", אומר עורך הדין של 1501, סטיבן זגר. "זה קצת יותר קשה כשצריך להרים את יד ימין ולהישבע לומר את האמת ורק את האמת". 1501 מצידה טוענת שמייגן חייבת לה 10 מיליון דולר. מייגן חתומה כעת בחברת Roc Nation של הראפר ג'יי זי.
מיליונים של דולרים עומדים על כף המאזניים, אבל מייגן לא מאטה. "בתוך זמן כל כך קצר, ועל אף כל המכות שבדרך, היא עדיין מסוגלת לחייך, להרים את הראש ולהמשיך", אומרת מנכ"לית רוק ניישן, דזירה פרז. בקרוב יחל סיבוב ההופעות העולמי שלה, יצא אלבום אולפן, והיא עובדת על עסקת נטפליקס הכוללת יצירה והפקה של תוכניות טלויזיה, כולל קומדיה המבוססת על ילדותה. Time Inc. שילמה לה 3 מיליון דולר כדי להפיק סרט תיעודי על חייה. "אני רצה למרחקים ארוכים מאז 2019", אומרת מייגן. עם כל המומנטום הזה, היא מותירה את שונאיה הרחק מאחור.