ג'ימי דונלדסון, יוצר YouTube בן 24 שנבחר לרשימת ה-Under30 של פורבס, מחופש כעת לווילי וונקה, עם מעיל מקטיפה סגולה, פפיון מוזהב וכובע כתום. היוצר בגובה 1.82 המכונה "MrBeast" מכין סרטון לקידום Feastables, מותג ממתקים שהשיק בחורף שעבר.
עשרה מעריצים שמצאו "כרטיסי זהב" באחד מחטיפי MrBeast שלו הגיעו למתחם הסטודיו הסודי של דונלדסון במזרח צפון קרוליינה. שם הוא הציב מפעל שוקולד מזויף עם דובי גומי ענקיים תלויים על ענפי עצים ביער של סוכריות על מקל, ובדיוק כמו בסרט, נהר שוקולד אמיתי שזורם למפל. בחדר מרופד במרשמלו קופצני עומדים המתמודדים על מקלות סבא מסתובבים. הראשון ליפול מפסיד. הזוכה לוקח הביתה 500 אלף דולר, מכונית חדשה ו-15 דקות מהתהילה של דונלדסון.
התוצאה היא כיפית, מטופשת – ובעיקר רווחית בטירוף. סרטון היוטיוב בן ה-17 דקות צבר 121 מיליון צפיות ב-6 החודשים האחרונים, ו-MrBeast הרוויח אלפי דולרים נוספים. ג'ימי הכניס 54 מיליון דולר רק בשנה שעברה: 32 מיליון דולר מפרסומות בתריסר הערוצים שלו ו-9 מיליון דולר מתוכן ממומן. הוא יוצר היוטיוב עם הכי הרבה עוקבים בעולם, עם 112 מיליון מנויים.
הרווחים שלו, שהם כבר הגבוהים ביותר מכל יוצר מדיה חברתית אחר, אמורים להכפיל את עצמם השנה ל-110 מיליון דולר. "הרבה אנשים עדיין רואים ביוטיוברים מעמד נמוך של משפיענים", הוא אומר. "הם פשוט לא באמת מבינים את ההשפעה העצומה שיש ליוצרים".
בעולם ההיפר-תחרותי, המלוכלך מדי פעם, של המדיה החברתית – MrBeast דווקא נהנה משיתופי פעולה. בנובמבר, כדי לחגוג את מעמדו בעולם היוטיוב, הוא הזמין 11 חברי יוטיוב – כולל את LazarBeam (20.2 מיליון עוקבים), GeorgeNotFound (10.5 מיליון עוקבים) ו- Callux (4 מיליון) – להתחרות על מטוס פרטי בשווי 2.5 מיליון דולר. (במהלך התחרות, מי נגע עם ידו במטוס לאורך הכי הרבה זמן – ניצח וזכה במטוס עצמו).
הסרטונים של דונלדסון, הנעשים בדרך כלל בתקציבי-עתק של 1.5 מיליון עד 3 מיליון דולר, מתפרסמים בזכות פעלולים מטופשים (MrBeast סופר עד 100,000; MrBeast נקבר בחיים ל-50 שעות בארון קבורה) ובסכומי כסף עצומים (10,000 עד 1 מיליון דולר).
בסרטון אחד הוא מנחה ארבעה מתחרים לדלג מעל אורות לייזר כדי לגנוב יהלום בשווי 100 אלף דולר – ולזכות בו. בסרטון אחר, אחד מעוקביו שהה בתוך עיגול במשך 100 יום כדי לזכות ב-50 אלף דולר. מדובר בסכומי כסף גדולים המבוזבזים בעשיית הסרטונים הללו. אבל הרבה יותר כסף נכנס בסופו של דבר, הודות ליוטיוב, פייסבוק ו-TikTok.
"זה די פשוט. בכנות, קיבלתי את עסקת החסות הראשונה שלי בשווי 10 אלף דולר, יצאתי החוצה ונתתי אותם להומלס", אומר דונלדסון. "זה פשוט הרגיש טוב. אני חי בעולם שבו אני לוקח 10 אלף דולר במזומנים ומעלה אותם באש ואז מרוויח 20 אלף".
דונלדסון הוא הבעלים היחיד של הסטודיו שלו אבל מחפש למכור ממנו נתח קטן. אם אכן יצליח למכור 10% תמורת 150 מיליון דולר (כפי שהוא מקווה), עסקה בסדר גודל כזה, תשקף לחברה שלו הערכת שווי של 1.5 מיליארד דולר. מה שיהפוך את דונלדסון ליוטיובר המיליארדר הראשון בעולם. כיום, פורבס מעריך שדונלדסון שווה כ-500 מיליון דולר. "ההסתברות שלך להיות מיליארדר גבוהה יותר אם אתה לא הופך את זה למטרה שלך", אומר דונלדסון. "פשוט תתמקד ביצירת חברה שהיא מגניבה."
ווילי וונקה של יוטיוב
דונלדסון מכר 4 מיליון חתיכות של Feastables, חטיף עשוי מקקאו אורגני, בשלושת החודשים שלאחר השקתו בינואר 2022. השוקולד זמין כעת באינטרנט וב-4,700 חנויות Walmart.
Feastables מגיע אחרי ההצלחה של דונלדסון עם MrBeast Burger, שהחלה כמסעדה וירטואלית למשלוחים בלבד בדצמבר 2020 והפכה במהרה לאחד ממותגי המסעדות הצומח ביותר בארה"ב. בשנת 2021 היו ל- MrBeast Burgerמכירות שנתיות של 70 מיליון דולר, והיא בדרך להגיע למכירות של 100 מיליון דולר השנה.
"אם נצליח להמשיך להיות ערוץ היוטיוב הגדול בעולם במשך 5 עד 10 השנים הבאות, ההזדמנויות יהיו בלתי מוגבלות", אומר דונלדסון מסדנת הסטודיו שלו, מוקף במכוניות למבורגיני ודליים של שטרות דולר מזויפים.
בנו הצעיר והביישן של אם חד הורית אשר עבדה שתי משמרות לילה בשבוע, דונלדסון עבר המון דירות כילד ולעתים קרובות בילה לילות שלמים לבדו. הוא התחיל לפרסם סרטונים ביוטיוב בתור "MrBeast6000" בשנת 2012, כשהיה בן 13 בלבד. אז הוא צילם סרטונים במחשב הנייד של אחיו. היה חסר לו מיקרופון, כך שלקליפים לא היה צליל.
בהתחלה, דונלדסון שמר בסוד את הדמות המקוונת שלו, אבל אמו, סו, גילתה כאשר MrBeast הגיע ל-10,000 מנויים. היא הופתעה אבל לא חשבה על זה יותר מדי עד שהוא נשר מהקולג' הקהילתי ב-2016 כדי להפוך ליוצר במשרה מלאה. היא לא הסכימה עם "חוסר האחריות" שלו והעיפה אותו מהבית.
לאחר שצילם מתן 10 אלף דולר לחסר בית, דונלדסון הבין את הכוח הוויראלי של פשוט לתת כסף. כמו גרסת Gen-Z של שעשועונים עתירי פרסים, הוא התחיל לצלם את עצמו מעניק לזרים ערימות של מזומנים. עד 2020 דונלדסון הרוויח 24 מיליון דולר בשנה. בשנה שלאחר מכן הסכום הזה הוכפל.
"אני פועל כמו זומבי", אומר דונלדסון. "אני קם בבוקר ואני פועל הצורה אובססיבית. אני אובססיבי לגבי מה שאני עושה עד שאני נרדם בלילה. אני חולם על זה. אני מתעוררת ועושה את זה שוב. שום דבר מחוץ לעסק שלי לא מקבל תשומת לב."