מוצרי סייבר מותקנים בכל חברה – מארגונים קטנים ופרטיים ועד תאגידי ענק. אך בעוד שכמות מוצרי ההגנה בארגון ממוצע רק הולכת וגדלה, בסוף מצליחים לפרוץ לארגונים בגלל חוסר היכולות שלהם לנהל את מערך ההגנה בצורה אפקטיבית.
"אנחנו יודעים להתחבר לכל מוצרי ההגנה, לומדים מה קורה בתשתית הארגונית, מציפים פערי אבטחה שנפתחים – ויש לנו יכולת לסגור אותם אוטומטית דרך המערכת, מבלי לפגוע ברציפות התפקודית", מסביר עדי איקן. "זה כמו גבינה שוויצרית עם הרבה חורים – אנחנו כל הזמן מאתרים את החורים וסותמים אותם".
את Veriti יסד איקן (המנכ"ל) עם אורן קורן (סמנכ"ל מוצר) בשנת 2021 , וב־2022 החלו לשווק את המוצר באופן מסחרי. היום עשרות ארגונים, בארץ ובחו"ל, משלמים על המוצר: מחברות ביטוח ופיננסים, דרך בתי חולים ואוניברסיטאות ועד חברות תקשורת.
30 עובדים מועסקים בחברה בישראל ובארה"ב, ועד כה גייסה החברה 18.5 מיליון דולר, כשאת סבב A הובילה הקרן Insight Partners.
איקן גדל ברעננה, וכבר בגיל 19 סיים את התואר הראשון במתמטיקה. את ההיכרות עם עולם הסייבר עשה בשירות הצבאי ב־8200 , ותוך כדי הצבא סיים תואר שני במתמטיקה פיננסית. אחרי הצבא הגיע לצ'ק פוינט שם עסק במחקר סייבר והפך, לדבריו, לראש המחלקה הצעיר ביותר בארגון.
כשתכנן יחד עם קורן להקים את וריטי, נפגשו השניים עם עשרות מנהלי אבטחה בחברות ברחבי העולם כדי להבין את עומק הבעיה ולהבין את הערך הכספי של תפיסת העולם שלהם. "הם עזרו לנו לזכך את תחום העיסוק וגם עזרו לנו להבין את התחום הזה בצורה יותר טובה, וזה קריטי בתחומים האלה".
מאיפה האומץ לעזוב משרה מבטיחה בארגון מצליח ולהקים סטארט־אפ?
"העומק של הבעיה מאוד הלהיב אותנו. הייתה לנו תזה ורצינו לראות איך היא פועלת בשטח. ההשפעה של עולם הסייבר הישראלי על העולמי היא פנומנלית, ויש לנו הזדמנות בשנים הקרובות לעצב את תחום הסייבר העולמי. בהסתכלות עתידית הייתי רוצה להשפיע על עוד תחומים, גם על ההוויה הציבורית בישראל. אנחנו מדינה מעניינת עם הרבה מורכבויות".