השנה, 50 המובילים ברשימת יוצרי התוכן המרוויחים השנתית השנייה שלנו רתמו את 2.6 מיליארד העוקבים שלהם יחד כדי לגרוף רווחים מוערכים של 700 מיליון דולר. מדובר בעלייה של יותר מ-20% מהסכום ב-2022, שעמד על 570 מיליון דולר. והם לא לבד. לפי ההערכות, חברות ומותגים יוציאו 21 מיליארד דולר על שיווק באמצעות יוצרי תוכן בשנת 2023, לעומת 1.6 מיליארד דולר בלבד בשנת 2016, לפי חברת המחקר Influencer Marketing Hub.
"הקהל נותן אמון רב יותר במשפיענים מאשר בפרסומות. הם יכולים למכור מוצרים בתוך דקות. הם יכולים לגרום לפלאש-מוב שתשתק עיר גדולה", אומרת ארין לאנוטי, מנהלת החדשנות הראשית ב-Ad titan Omnicom PR Group.
כדי לדרג את היוצרים הרווחיים בעולם, פורבס חיבר נתונים על הרווחים המשוערים, ספירת העוקבים, שיעורי המעורבות והפעילות היזמית של אלפי אישים באינטרנט בעזרת חברת השיווק Influential.
התוצאה: 50 אנשים המנצלים את בסיס המעריצים האדיר שלהם כדי לעצב מחדש את עולמות המדיה, השיווק, הבידור והטעם.
יוצרי התוכן המרוויחים ביותר לשנת 2023
1. ג'ימי דונלדסון (MrBeast)
רווחים: 82 מיליון דולר
סה"כ עוקבים: 312 מיליון
ממוצע מעורבות: 9.8%
עם יותר מ-300 מיליון עוקבים, קהל המעריצים של MrBeast גדול כמעט כמו אוכלוסיית ארה"ב. הכוח והפופולריות שלו מגיעים מסרטוני ההפקה והפעלולים הגבוהים שלו הכוללים הישרדות באנטארקטיקה במשך 50 שעות ובניית מפעל שוקולד וונקה. טיטאן היוטיוב, ששמו האמיתי הוא ג'יימי דונלדסון, השתמש בכוח האדיר שלו כדי להרוויח הון מפרסומות דיגיטליות – ולבנות אימפריה בעולם האמיתי. מותגים מבוססי Beast כוללים את מזני החטיפים Feastables ואת רשת המסעדות MrBeast Burgers, בתוספת קו הסחורה רחב הידיים של דונלדסון.
2. אולג'ידה אולטונג'י (KSI)
רווחים: 24 מיליון דולר
סה"כ עוקבים: 112 מיליון
ממוצע מעורבות: 6.5%
אולג'ידה אולטונג'י המכונה KSI, החל להגיב למשחקי הווידאו של פיפ"א ביוטיוב בשנת 2009, ומשך מיליוני עוקבים בגלל ההומור המוזר שלו. מאז הוא הפך לראפר ומתאגרף, הוציא שני סינגלים ב-2023, והשיג עסקת הפצה רב שנתית לחברת הקידום שלו, Misfits Boxing. הוא הפנים של Prime Hydration לצד לוגאן פול (מספר 6 ברשימת יוצרי התוכן הרווחיים). משקה הספורט הפך השנה למשקה הרשמי של ברצלונה, UFC וארסנל. אולטונג'י גרר ביקורת בעקבות תוכן מיזוגיני והשמצות גזעניות וטרנספוביות, אבל הוא תמיד הופך את השערוריות לצפיות, הן באינטרנט והן בזירה.
3. ג'ייק פול
רווחים: 34 מיליון דולר
סה"כ עוקבים: 66 מיליון
ממוצע מעורבות: 1.6%
הפרסום אינו זר לג'ייק פול, כוכב Vine שהפך למתאגרף, שהפעלולים שלו ביוטיוב – כמו קעקועים בהפתעה, אכילת מזון לכלבים ורחצה במשחה שורפת – משכו מיליוני מעריצים, וגררו מחלוקות כולל האשמות על התנהגות מינית בלתי הולמת, הונאת מעריצים, ולאחרונה, אישום של ה-SEC על חסות לא מוכרזת של מטבעות קריפטוגרפיים. ובכל זאת, היכולת של פול למשוך קהל הפכה אותו לאחד הספורטאים בעלי השכר הגבוה ביותר בשנת 2022. הוא זכה לחסות של משקה האנרגיה Celsius, הקים את אפליקציית הימורי הספורט "Betr" שגייסה 50 מיליון דולר, וחתם השנה חוזה MMA.
4. Rhett & Link
רווחים: 35 מיליון דולר
סה"כ עוקבים: 51 מיליון
ממוצע מעורבות: 0.85%
החברים הכי טובים מאז בית הספר היסודי, שני המהנדסים לשעבר – רט ג'יימס מקלוהן וצ'רלס לינקולן "לינק" ניל השלישי – החלו לפרסם סרטוני קומדיה ביוטיוב בשנת 2006. כיום, חברת הבידור שלהם, Mythical, שבסיסה בקליפורניה, מעסיקה למעלה מ-100 עובדים שיוצרים סדרות יוטיוב כמו התוכנית היומית Good Mythical Morning, תוכניות בישול וערוץ המערכונים Smosh עבור 18 מיליון המנויים שלהם. הצמד מפיק פודקאסטים, סיורים חיים ואירועים בשידור חי. בינתיים הקרן שהקימו, Creator Accelerator משקיעה ביוצרים חדשים.
5. צ'ארלי ד'מיליו
רווחים: 23 מיליון דולר
סה"כ עוקבים: 213 מיליון
ממוצע מעורבות: 0.7%
צ'רלי ד'אמליו ממשיכה לשלוט בתור היוצרת הנשית המובילה ברשימת היוצרים המובילים בטיקטוק וברשימת יוצרי התוכן הרווחיים של פורבס. כיום ד'אמיליו היא אחת הכוכבות הוויראליות ביותר באינטרנט, הפכה לפנים של פראדה ולפרסומת מהלכת עבור אמזון, CeraVe ו-SKIMS, קו הבגדים שייסדה קים קרדשיאן. הבושם בן השנה של ד'אמליו, Born Dreamer, נמצא ברשתות הפארם ברחבי ארה"ב ואירופה. על מדפי הבגדים תמצאו את Social Tourist, המותג שהיא ואחותה דיקסי (מקום 18 ברשימה זו) שהושק עם הוליסטר בשנת 2021. המשפחה מצלמת את העונה השלישית של סדרת הריאליטי שלהם "The D'Amelio Show" עבור Hulu וגם מנהלת את מותג הנעליים שלהם שהושק לאחרונה, D'Amelio Footwear. כל זה, לפני שמלאו לצ'רלי 20.