ינון דולב (מיין) בכנס אינשורטק קונקט | צילום: באדיבות המצולם
ינון דולב (מיין) בכנס אינשורטק קונקט | צילום: באדיבות המצולם

הבינה המלאכותית כובשת את תעשיית הביטוח

גל הבינה מלאכותית יכול לשנות את הצורה בה חברות ביטוח עושות עסקים. הן צריכות לנצל את ההזדמנות כדי להתייעל, להעריך סיכונים בצורה טובה יותר ולספק שירות טוב יותר ללקוחותיהם

בעוד הרשתות החברתיות מוצפות בפוסטים אנטי ישראלים, יותר מ-25 חברות טכנולוגיה וסטארטאפים ישראלים נכחו בכנס האינשורטק השנתי Insuretech Connect, שנערך לאחרונה בלאס וגאס, והראו לעולם את יכולתם להמשיך לעשות עסקים בזמן מלחמה.

במהלך מושב הפתיחה של הכנס, אשר מנה 9,000 משתתפים, ביקשו המנחים מהנוכחים מישראל לעמוד לקול מחיאות הכפיים של הקהל. נציג קהילת הסטארטאפים, קובי בנדלק, הוזמן לשאת דברים וניכר היה שתרומת החדשנות הישראלית לתעשיית הביטוח העולמית נותרה במקום גבוה.

סטארטאפים מבטיחים

בכנס, היה ברור שהבינה המלאכותית היא הנושא המעסיק את כלל התעשייה, החל ממבטחים, מבטחי משנה, סוכנויות ביטוח וכלה בסטארטאפים. מדי 20 שנה מופיע גל טכנולוגי משבש, כזה המשנה את חיינו, ומייצר תעשיות שלמות. ללא ספק המשבש התורן הוא הבינה המלאכותית אשר הואצה על ידי למידת מכונה, ובשנה האחרונה – על ידי בינה מלאכותית יוצרת. בכירים בתעשיית הביטוח ומשקיעי הון סיכון בתחום נדרשים להחליט האם זהו הדבר הבא או סוג של אופנה חולפת.

תעשיית הביטוח העולמית גובה שבעה טריליון דולר בפרמיות שנתיות. כולנו לקוחותיה. עסקים קטנים, חברות גדולות וצרכנים פרטיים. זוהי תעשייה המתמקדת בניהול סיכונים, וככל שמרחב הסיכונים של מציאות חיינו משתנה, כך גם נוצרות הזדמנויות לחידושים בתחום.

ינון דולב מנכ"ל מעבדת החדשנות של סומפו בישראל | צילום נתי הורטיג
ינון דולב | צילום: נתי הורטיג

בנוסף לכך, זוהי תעשייה עשירה בתהליכים ביורוקרטים ומסורבלים, המהווים הזדמנות לאוטומציה ולשיפור חווית הלקוח. חברות ביטוח הבינו כבר לפני מספר שנים ששימוש בדאטא שווה כסף. לדוגמא, מבטחי חיים יצרו מודלים לחיזוי הסתברות לחלות במחלה כרונית, בהתבסס על רשומות רפואיות. בהתאם לכך הוצעו תוכניות טיפול מונע מתוך מטרה להאריך את חיי הלקוח ולשפר את איכות החיים שלו. בחיתום פוליסות מבנה למשל, ניתוח ממוחשב של צילומי לוויין חוזה את הסיכויים של מבנים לשרוד אסון טבע כמו הוריקן או שיטפון.

בחזית הסטארטאפים, לפי בנק ההשקעות FT Partners, הושקעו בשנת 2023 חמישה מיליארד דולר על ידי משקיעי הון סיכון בסטארטאפים בתחום, וזאת למרות שמדד חברות האינשורטק הציבוריות ירד מ-200 נקודות בינואר 2021 ל-70 נקודות בספטמבר 2023.

במסגרת הכנס הוצגה רשימת ה-Forward50, הסטארטאפים המבטיחים בתחום, ביניהם Digital Owl הישראלית שמבצעת סריקה אוטומטית של רשומות רפואיות ומנגישה את המידע לחברות הביטוח תוך שעתיים במקום מספר ימים. חברות אלה, שברובן נוסדו ב-5 שנים האחרונות, זוכות לאמון משקיעים למרות העובדה שגל קודם של חברות סטארטאפ שהונפקו בשנים 2021-2020 הציג תשואות שליליות.

בוט בשירות מסלק תביעות

בשנה האחרונה התפשטה הבינה המלאכותית היוצרת כאש בשדה קוצים. היא שונה מבינה מלאכותית אחרת, בכך שהיא יוצרת תוכן המבוסס על מידע קיים. היא מבוססת על Large Language Models המצטיינים בסיכום ותמצות של מידע וחיפושים סמנטיים. בעולם הביטוח, דוגמא נפוצה היא שימוש בבוט בנוסח Chat GPT. דמיינו לעצמכם מסלק תביעות בחברת ביטוח המקבל הודעת תביעה מלקוח. עליו לקרוא את התביעה, להשוות אותה לפוליסה, לבחון את היסטוריית התביעות של הלקוח, ולהחליט אם התביעה מכוסה. במקום זאת, הוא יכול לנהל דיאלוג עם הבוט ולהקליד שאלה "האם התביעה מכוסה על ידי הפוליסה?". הבוט ישיב בהתאם ויעדכן את מסלק התביעות על סעיפים שאינם כלולים. מודל חיזוי יעריך את הסיכוי של התביעה להגיע לתביעה משפטית.

חברות ביטוח גדולות כמו Sompo, Allstate, AXA ו-State Farm עושות את צעדיהן הראשונים בהטמעת טכנולוגיית בינה מלאכותית יוצרת. דוגמאות ליישומים שיכולים לשנות את חוויית הלקוח כוללות הפקת פוליסה תוך דקות, יצירת מוצרי ביטוח אישיים, זיהוי הונאות וטיפול בתביעות תוך מספר שעות או דקות. גל הבינה מלאכותית יכול לשנות את הצורה בה חברות ביטוח עושות עסקים. חברות הביטוח צריכות לנצל את ההזדמנות כדי להתייעל, להעריך סיכונים בצורה טובה יותר ולספק שירות טוב יותר ללקוחותיהם.


הכותב הוא מנכ"ל מרכז החדשנות של ענקית הביטוח היפנית סומפו בישראל

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן