כשרייצ׳ל קסטנר סיימה את לימודיה באוניברסיטת קולומביה, עם תואר ביחסים בינלאומיים ועם ניסיון בהפקות בניו־יורק ובלוס אנג׳לס, היא היתה מפיקה צעירה בדרך לקריירה מבטיחה בהוליווד. אך דווקא בנקודה הקריטית הזו, המשמשת עבור אחרים כנקודת זינוק חלומית, היא החליטה לבצע מפנה דרמטי. קסטנר מסרבת בנימוס להצעות עבודה מפתות מספוטיפיי ומחברת ההפקות של וויל סמית׳ ומחליטה לארוז מזוודה ולעזוב יחד עם בן זוגה את ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות לטובת ארץ הקודש.
״כשסיימתי את הלימודים בקולומביה, חשבתי שאקבל עבודה בלוס אנג'לס ואכנס בצורה רשמית להוליווד״, היא מודה. במקום זאת, קסטנר עושה עלייה ומצטרפת כראש מטה לסטארט־אפ בשם OneStep. ״הרגשתי שהרפתקה אחרת קוראת לי – לתרום לסיפור היהודי ולנסות משהו חדש״.
"על סטים מגיל 15"
בצעירה הניו־יורקרית, שנולדה למשפחה יהודית בלונג איילנד וינקה ציונות מגיל צעיר, תמיד בער הרצון לעבודה בתעשיית הקולנוע. ״התחלתי לעבוד על סטים כבר מגיל 15. השתמשתי בתעודת זהות מזויפת כדי שיעסיקו אותי״, היא מספרת. ״עבדתי בכל דבר בתחום – ממופעי ברודווי ועד לפודקאסטים, טלוויזיה וסרטים״. כבר בגיל 18 היתה שותפה להפקת הסרט הדוקומנטרי "The Barn", שהוצג בפסטיבלים והוקרן ברחבי העולם. במקביל, הפיקה פודקאסטים שעסקו בשואה, ביהדות ובישראל ועבדה עם משפיענים בגופי מדיה, ביניהם ספוטיפיי ו"הניו יורק טיימס".
ב־2022 הפיקה סדרת דוקו חינוכית בשם ‘How To: Never Forget', שעסקה בשואה וזכתה למיליוני צפיות בטיקטוק, ואף זכתה במועמדות Webby – הפרס לתכנים דיגיטליים שנחשב ל״אוסקר של עולם האינטרנט״, שבו זכה בעבר פרויקט השואה ״הסטורי של אווה״.
ראיונות ברשתות הגדולות
את ההשראה ליצירה קיבלה בזמן מבצע ׳שומר חומות׳, במהלכו נחשפה להיקף הבורות, השקרים והשנאה שמתחוללת ברשתות. ״ישבתי במקלט, גללתי באינסטגרם כדי להסיח את דעתי ונחשפתי לכמות בלתי נתפסת של הכחשת שואה מתפרצת. לא האמנתי שבזמן שאני מנסה לעשות חינוך לשואה באמצעות המדיה הדיגיטלית, משפיענים הורסים את זיכרון השואה תוך שימוש באותה הפלטפורמה״, משתפת קסטנר.
״באותו לילה החלטתי שהפרויקט הבא שלי יתמקד בדור ה־Z ובמודעות לשואה. זו היתה הצלחה עצומה שהגיעה ליותר מ־20 מיליון איש. אין ספק שעד כה זו נקודת השיא שלי״.
השנה, במהלך המלחמה, היא הפכה למסבירה פעלתנית ולקול בולט ברשתות החברתיות, עם כ־35 אלף עוקבים באינסטגרם ותכנים שנצפו ושותפו על ידי יותר משלושה מיליון איש ברחבי העולם – כולל לא מעט סלבריטאים בינלאומיים. ״מיד אחרי אירועי ה־7 באוקטובר התחלתי לשתף תכנים בערוץ המדיה החברתית האישי שלי״, מספרת קסטנר. ״המטרה היתה לשתף את החברים שלי בכל העולם במה שקורה כאן, לעורר אמפתיה ולהסביר את הצד של ישראל״.
את ההסברה לא תחמה רק למדיה הדיגיטלית והיא הרבתה להתראיין גם לרשתות הגדולות באמריקה, כמו פוקס
ו־MSNBC.
כיום היא המנכ"לית של חברת ניו מדיה שקשורה למאבק בקיצוניות ברשתות החברתיות, באמצעות תוכן המכוון למזרח התיכון. ״הדרך שלי אף פעם לא היתה סלולה בקו ישר או נעה באופן צפוי״, היא מעידה על עצמה. ״תמיד נמשכתי אל סיפורים מדהימים, אל אנשים מעוררי השראה ומשימות חשובות. זה מה שהתווה לי תמיד את הדרך בתהליך קבלת ההחלטות ובמרדף אחר החלומות שלי. זה מה שהוביל אותי לחיים בארה״ב, בדנמרק ובישראל, וזה מה שהביא אותי לעבודה בעולמות מגוונים – כמו ההיי־טק, הוליווד או המדיה הדיגיטלית והחברתית״.