אלי שגיב, מנכ"ל לוריאל ישראל | צילום: פלג אלקלעי
אלי שגיב, מנכ"ל לוריאל ישראל | צילום: פלג אלקלעי

כוחו של היופי בזמנים מאתגרים

חברת הביוטי המובילה בישראל ובעולם, לוריאל, ממשיכה לשגשג גם בזמנים מורכבים. מנכ"ל לוריאל ישראל, אלי שגיב, מסביר את סוד ההצלחה

גם בזמנים מאתגרים, לוריאל -חברת הביוטי המובילה בעולם ובישראל – ממשיכה לשגשג, בזכות מיקוד באנשים, בחדשנות, בטכנולוגיה ובקיימות, תוך שמירה על חוסן וביצועים עסקיים חזקים. 

אלי שגיב, מנכ”ל לוריאל ישראל, משתף בתובנות על הכוח הטרנספורמטיבי של יופי והשפעתו על עסקים, החברה, ועל כל אחד ואחת מאיתנו.

יופי נתפס לעתים קרובות כמותרות. איך לוריאל רואה את כוחו של היופי בעולם של היום? 

"בלוריאל אנחנו מאמינים שיופי הוא הרבה מעבר למותרות – הוא צורך אנושי בסיסי. יופי מעצים, תורם לחיזוק הבטחון העצמי ומחבר בין אנשים בתרבויות שונות, כפי שבא לידי ביטוי במשימה שלנו: 'Create the Beauty That Moves the World' – ליצור את היופי שמניע את העולם. 

"יופי הוא מעבר לאסתטיקה; הוא מניע תעשיות, יוצר מקומות עבודה וממריץ כלכלות. יופי יכול לשמש כעוגן של יציבות בזמנים מאתגרים, והינו מרכיב חיוני שתורם לתחושת הרווחה האישית, הבריאות הנפשית והחוסן של אנשים". 

איך לוריאל ישראל ממשיכה להשיג תוצאות חזקות למרות אתגרי התקופה? 

"חוסן הוא אבן יסוד בהצלחה שלנו. הצוותים שלנו מפגינים רמות מדהימות של גמישות, אג'יליות, מסירות ויכולת הסתגלות, שמאפשרות לנו להמשיך את הצמיחה במקביל להתמודדות עם תנאי חוסר הוודאות. 

"מהיום הראשון, הביטחון והבטיחות של אנשי ונשות לוריאל ישראל, השותפים העסקיים שלנו והקהילות שאנו משרתים, היו בראש סדר העדיפות שלנו. עקרון זה אפשר לנו להבטיח המשכיות עסקית רציפה, כך שהמוצרים שלנו הגיעו ללקוחות ולצרכנים בזמן, בהתאם לתכניות.

"יישמנו אסטרטגיות גמישות שאפשרו לנו לשמור על שרשרת האספקה פעילה ועל המדפים מלאים, כדי לוודא שהצרכנים ימשיכו לקבל את המוצרים האהובים עליהם ללא שיבוש. אני זוקף את הצלחתנו גם לזכות התרבות החזקה שלנו שמקדמת שיתוף פעולה, חדשנות ושאיפה מתמדת למצוינות. המשכנו לחזק שיתופי פעולה עם השותפים שלנו לדרך – קמעונאים, ספקים וכו' – והגדלנו השקעות ותמיכה במותגים ובאנשים שלנו. 

"אנו גאים להיות מובילי השוק בישראל עם נתח השוק הגבוה ביותר והצמיחה המהירה ביותר, מה שמשקף את עוצמת המותגים שלנו, את אמון הצרכנים בנו ואת המאמץ והכישרון יוצא הדופן של אנשי לוריאל ישראל שהתאימו את עצמם לשיטות עבודה חדשות תוך דבקות במשימה המשותפת". 

איך תומכת התרבות הארגונית של לוריאל ביזמות ובאג’יליות בקבלת החלטות? 

"למרות שאנחנו חברת הביוטי הגדולה בעולם, עם כ-86 אלף עובדים ב-150 מדינות ו-37 מותגים מובילים, אנו שואפים לקדם תרבות ארגונית חדשנית ויזמית של סטארטאפ. אפשר לדמות אותנו לספינת ענק ששטה במהירות של סירת מירוץ. על אף גודלנו, אנו פועלים בגמישות, במהירות וביעילות. התרבות הזו מאפשרת לנו להגיב במהירות לשינויים בשוק, לזהות טרנדים והזדמנויות חדשות ולהתאים את עצמנו למציאות המשתנה. 

"בישראל הרוח היזמית חזקה במיוחד. אנו מעודדים את הצוותים שלנו לחשוב יצירתי, לקחת אחריות ולהניע יוזמות נועזות. זו התרבות שמאפשרת לנו להוביל את השוק, בחדשנות ותוך חיבור לצרכנים". 

בזכות החדשנות

איך לוריאל ישראל מניעה שינוי בתעשיית היופי באמצעות טכנולוגיה? 

"חדשנות היא בלב העשייה שלנו. לוריאל משקיעה רבות במחקר ופיתוח ברחבי העולם, ובישראל אנו ממנפים את היתרונות של האקו-סיסטם הטכנולוגי המקומי. 

"אנו שואפים לעתיד שבו יופי משלב חוויה פיזית, דיגיטלית ווירטואלית. אנו עושים זאת תוך התאמת טכנולוגיות לעולם היופי. המטרה שלנו היא ליצור חווית יופי ושגרה הוליסטית ומתחשבת יותר עבור הצרכנים – יותר מגוונת, מותאמת אישית ומדויקת לכל אחד ואחת וכמובן בת קיימא יותר. 

"אנו משנים את האופן שבו אנשים מקיימים אינטראקציה עם יופי באמצעות מציאות רבודה (AR) ובינה מלאכותית (AI). פיתחנו כלים להתנסות וירטואלית ולאבחון עור, מה שהופך את היופי לנגיש ומכליל יותר. לדוגמה, כלי בינה מלאכותית של מותגים כמו Lancôme לוריאל פריז, Kiehl's , וLa Roche-Posay, מספקים המלצות מותאמות אישית לטיפוח העור, איפור וגוון שיער. 

"אנו גם בוחנים כל הזמן מרחבים חדשים, על ידי כניסה לתחומים נוספים, כמו גיימינג. ממש לאחרונה השקנו במותג CeraVe קמפיין חדשני לקידום מודעות לשגרת טיפוח העור בתוך פלטפורמות משחק (מיינקראפט ורובלוקס). יוזמה זו לא רק מתחברת לקהלים צעירים יותר בצורה חדשנית ובלתי צפויה, אלא גם מחנכת אותם לשגרות טיפוח עור נכונות. זוהי דוגמה מצוינת לאופן שבו אנו משתמשים בערוצים בלתי שגרתיים כדי לשלב חדשנות עם חינוך וערך משמעותי לצרכן. 

"חדשנות באה לידי ביטוי גם באופן שבו אנו יוצרים ומספקים מוצרים. המחויבות שלנו לקיימות ולמדעים ירוקים מבטיחה שהם מוטמעים לאורך שרשרת הערך. אנו מפתחים מוצרי "ביוטי טק" שמיטיבים עם הסביבה ועם הצרכנים, משתמשים ברכיבים ובפורמולות שמבוססות על חומרים ביולוגיים, מצמצמים את השימוש בפלסטיק ואת פסולת האריזות ומבטיחים שכל התצוגות שלנו מעוצבות באופן אקולוגי". 

קיימות ואחריות תאגידית הן נושאים מרכזיים. איך הן מעצבות את האסטרטגיה של לוריאל ישראל? 

"קיימות היא ערך ליבה עבורנו. אנו מחויבים באופן משמעותי לתוכנית הקיימות הגלובלית של לוריאל, L’Oréal for the Future. המטרה של הקבוצה היא שעד 2030 100% מאריזות הפלסטיק שלנו יגיעו ממקורות ביולוגים, ממוחזרים או ניתנים למיחזור, ואנחנו בדרך לשם. בישראל עברנו ל-100% אנרגיה מתחדשת בכל האתרים שלנו, אנו מפחיתים פליטות פחמן בתחבורה באופן עקבי. אנו גם משיקים עוד ועוד אריזות למילוי חוזר (Refill), אופציה המיטיבה הן עם הסביבה והן עם הצרכן.  

"ברמה החברתית, אנחנו מתמקדים בהעצמת נשים וקהילות מוחלשות. כך, למשל, אנו מפעילים שלושה מרכזי יופי התנדבותיים במרכזים רפואיים ושיקומיים, כחלק מיוזמה גלובלית בשם "”Beauty for a Better Life, בהם מעניקים טיפולי יופי לנשים במצבי שיקום. לאחרונה השקנו מיזם חברתי בשם 'ביוטי בדרכים' שבו מתנדבי לוריאל ישראל מגיעים לנשים במצבי פגיעות שונים ברחבי הארץ במטרה להעניק להן רגעים של יופי, הפוגה והעצמה. 

"בנוסף, כחברה שמבוססת על מדע וטכנולוגיה, אנו מפעילים את התוכנית 'קידום נערות במדע' בשיתוף 'אליאנס, כל ישראל חברים' במטרה לצמצם את הפער המגדרי במקצועות המדעיים והטכנולוגיים (STEM), לעודד ולספק כלים לנערות צעירות לבחור בקריירה במדע וטכנולוגיה. 

אלי שגיב עם מתנדבי לוריאל בפעילות למען הקהילה | צילום: יח"צ
אלי שגיב עם מתנדבי לוריאל בפעילות למען הקהילה | צילום: יח"צ


"המותגים שלנו ממלאים גם תפקיד חיוני בקידום אג'נדות חברתיות חשובות, באמצעות שיתופי פעולה עם עמותות חברתיות שצועדות עמנו יחד כבר זמן רב. לדוגמה, יוזמת "StandUp" של המותג לוריאל פריז פועלת למניעת הטרדות מיניות במרחב הציבורי, תוכנית 'אמיצים ביחד' של מייבלין ניו-יורק תומכת בקידום המודעות לבריאות הנפש בקרב צעירים וצעירות, קמפיין 'הצילו את העור' של לה רוש-פוזה שם דגש על מניעת סרטן העור. 

"הפעילות הזו זוכה להכרה והערכה בקרב העובדים שלנו ובאה לידי ביטוי בדירוגים הגבוהים שאנו מקבלים – Platinum+ (שלוש שנים ברציפות) במדד מעלה ESG".  

כיצד באה לידי ביטוי תפיסת לוריאל כארגון ממוקד באנשים, במיוחד בעת הזו? 

"להיות ארגון ממוקד באנשים פירושו לתת עדיפות לרווחתם, לבטיחות ולביטחון של העובדים, הלקוחות והקהילות שלנו, במיוחד בזמנים מאתגרים. בתקופות של אי ודאות, סיפקנו באופן עקבי תמיכה פסיכולוגית, יציבות תעסוקתית, הכרה והוקרה כדי להבטיח שהצוותים שלנו ירגישו בטוחים ומוערכים. אנו מתמקדים ביצירת סביבה שבה אנשים מרגישים מוערכים". 

מה אתה מחפש בטאלנטים, ואיך אתה מגדיר את סגנון המנהיגות שלך? 

"הניסיון שלי מהובלת צוותים בשווקים מגוונים לימד אותי שלמרות שהאתגרים עשויים להיות שונים, העקרונות הבסיסיים של מנהיגות נשארים זהים – הצבת חזון ברור ויצירת סביבה שבה אנשים מרגישים בטוחים לקבל החלטות, ללמוד, לחדש ולצמוח.  

"אנו מטפחים חשיבה יזמית שחשובה במיוחד בשוק הישראלי. אני ממוקד ביצירת אקלים תרבותי שבו אנשים וצוותים מרגישים מועצמים לקחת בעלות ולפעול בנחישות ובזריזות. זה דורש הגדרת מטרה ברורה וגישה של שיתוף פעולה. בנינו ארגון גמיש שבו כל חבר צוות מבין את תפקידו בחתירה להצלחה. 
 
"כשזה מגיע לטאלנטים, המיומנויות הנדרשות אינן רק סט הכישורים, אלא היכולת ללמוד, להיות סקרן, להסתגל ולהמציא את עצמך מחדש". 

במבט קדימה, מהם סדרי העדיפויות העסקיים שלך עבור לוריאל ישראל? 

"העדיפות העליונה היא להמשיך ולהתמקד באספקת המוצרים וחוויות היופי הטובות ביותר. לשם כך נמשיך לפעול להנעת חדשנות – מוצרית, שיווקית וטכנולוגית. נרחיב את היצע המוצרים והמותגים שלנו בארץ, תוך חיזוק שיתופי הפעולה שלנו עם בעלי העניין השונים, שמירה על ערכי הקיימות והעמקת ההשפעה החברתית החיובית שלנו. בחזית הדיגיטלית, נמשיך להשקיע בתובנות מונעות דאטה, בפיתוח ערוצי מסחר אלקטרוני ויכולות טכנולוגיות בתחום הביוטי, תוך המשך השקעות בחברה ובכלכלה הישראלית". 

כפי שאלי שגיב מדגיש, יופי הוא הרבה יותר מאסתטיקה – הוא מנוע לשינוי, לחוסן והעצמה ולחיבור אמיתי בין אנשים. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן