נמל אשדוד ממשיך במגמת השיפור בביצועיו התפעוליים, כך עולה מדו"ח השירות השבועי שפרסמה החברה. על פי הנתונים, חלה ירידה משמעותית של כ-43% במספר האניות הממתינות בתור התפעולי בשבוע שבין ה-16 ל-20 בפברואר, בהשוואה לשבוע הקודם.
הדו"ח מציג כי התור התפעולי, הכולל אניות מטען כללי, תפזורת וגרעינים, עמד על 5.2 אניות בלבד, לעומת 9.2 אניות בשבוע הקודם. נמל אשדוד נמסר, כי מדובר בהישג משמעותי שמצביע על ייעול תהליכי העבודה והגברת הפריון בנמל.
בהשוואה בין נמלי ישראל, נמל אשדוד מציג ביצועים עדיפים באופן משמעותי על נמל חיפה. בעוד שבמתחם אשדוד ממוצע האניות הממתינות להיכנס לנמל עמד על 14.2 (ירידה מ-17.6 בשבוע הקודם), במתחם חיפה עמד המספר על 25.8 (ירידה מ-29.6). זמן ההמתנה המרבי של אניות בנמל אשדוד עמד על 22 ימים בממוצע, בעוד שזמן ההמתנה במרחב חיפה היה 30 ימים – פער של כ-27% לטובת נמל אשדוד.
גם בתחום שירות המשאיות ניכרת מגמת שיפור. במהלך השבוע המדווח נכנסו לנמל אשדוד בממוצע 3,088 משאיות ביום, עלייה של כ-10% בהשוואה לשבוע הקודם (2,807). חרף העלייה בכמות המשאיות, זמני ההמתנה נשארו קצרים יחסית, עם ממוצע המתנה בשער של 4.7 דקות בלבד.
זמן הסבב הכולל למשאית עמד על 58.4 דקות בממוצע, עלייה מתונה בהשוואה לשבוע הקודם (55.5 דקות), שיכולה להיות מוסברת בגידול במספר המשאיות המטופלות.
"ההחלטה לפרסם את מדד השירות הגיעה מתוך חשיבה אסטרטגית ובמטרה להגביר את השקיפות," מסביר ניסן לוי, מנכ"ל נמל אשדוד. "אנחנו מאמינים שהעובדות מדברות בעד עצמן וסומכים על הנתונים שיציגו תמונה אמיתית ומדויקת, במקום התבססות על אמירות כוללניות."
שאול שניידר, יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד, הוסיף כי "מדד השירות נועד לספק תמונה אמיתית בזמן אמת, מבוסס נתוני אמת אשר יציגו תמונה מדויקת של המצב בנמל אשדוד מול הנמלים האחרים."
השיפור המשמעותי בביצועי נמל אשדוד מגיע בתקופה מאתגרת לסחר הימי העולמי, שמתמודד עם משברים גיאופוליטיים ובעיות שרשרת אספקה. על פי הערכות מומחים, יעילות השירות בנמלים היא קריטית לכלכלה הישראלית, במיוחד בתקופה בה תלות המשק בייבוא וייצוא דרך הים רק גוברת.
אנליסטים בענף הספנות מציינים כי הירידה בזמני ההמתנה משפיעה ישירות על עלויות ההובלה הימית ועל מחירי הסחורות בשוק המקומי. כל יום המתנה של אוניה מוסיף עלויות ניכרות שבסופו של דבר מגולגלות על הצרכן הסופי.