נינה ראוך

נינה ראוך | צילום: ניר סלקמן
נינה ראוך | צילום: ניר סלקמן
גיל: 30 >> מנהלת תחום אחריות חברתית, Lemonade

״מנהיגה בתחום האימפקט החברתי, המחויבת להפוך אתגרים להזדמנויות עבור שינוי חיובי״ – כך בוחרת להגדיר את עצמה נינה ראוך, מי שבנתה לעצמה שם כדמות עולה בתחום האחריות החברתית. עם תחושת שליחות וחזון היא מובילה בשנים האחרונות את הפעילות התאגידית בתחום האחריות החברתית בעולם העסקים המקומי והגלובלי.

״בגיל 16 ייסדתי את תנועת ה־Pink Week שגייסה 500 אלף ליש״ט לעמותות סרטן השד״, מספרת ראוך. הקמת העמותה היתה למעשה האופן שבו התמודדה בגיל צעיר עם אובדן קשה – מותה של אמה מסרטן השד. ״זה היה רגע מכונן, רגע של אובדן וחוסר ודאות גדולה״, היא משתפת, ״אימי היתה אקטיביסטית במאבק בסרטן, והרגשתי אחריות עמוקה להמשיך את המורשת שלה. מה שהתחיל כתגובה אישית לאבל הפך לפלטפורמה שממשיכה להציל חיים ולתמוך באלה שנפגעו מהמחלה״.

בגיל 22, זמן קצר לאחר עלייתה לישראל מבריטניה, הצטרפה לחברת הביטוח הדיגיטלית למונייד, כדי להוביל בה את תחום האימפקט החברתי. תוך זמן קצר הפכה למונייד לאחת מחמש החברות הישראליות הפעילות ביותר בתחום האחריות החברתית.

״הובלתי שלוש הסמכות B Corp מוצלחות. תוכנית ה־Giveback שלנו גדלה ב־5,200%, והעבירה מעל 10 מיליון דולר ליותר מ־100 עמותות ומלכ״רים״, היא מספרת.

תחום האחריות החברתית הפך בשנים האחרונות למוקד חשוב בעולם התאגידי המודרני, בו חברות פועלות מתוך חזון לשלב בין רווח עסקי לתרומה לחברה ולסביבה. פעילות זו נמדדת על ידי תקנים ואינדיקטורים שונים, כשאחד החשובים בהם הוא B Corp, המוענק לחברות עסקיות המתחייבות לעמוד בסטנדרטים גבוהים של ביצועים חברתיים וסביבתיים, שקיפות ואחריות.

״בעתיד אני רואה את עצמי מובילה יוזמות אימפקט בקנה מידה גדול כמנהלת אימפקט ראשית או בתפקיד הנהגה אסטרטגי שבו אוכל להוביל שינוי מערכת״, היא משרטטת. ״אני רוצה להמשיך להדריך את דור המנהיגים הבא, לדחוף עוד חברות, ביותר תעשיות, לעבר מודלים שוויוניים יותר, ולהשאיר מורשת של חדשנות ואימפקט עבור עולם צודק ושוויוני יותר״.

באותו נושא

דילוג לתוכן