ForbesPro
תקופת הקורונה תיזכר אצל ארז בוסו, מנכ”ל ומייסד Move, כמחוללת שינוי. בעוד עולם התיירות קפא מלכת, המוח התחיל לעבוד, המחשבה תפסה מקום והיצירתיות באה בעקבותיה. כך נולד הרעיון ל-Holiday Finder, המציגה את הדור הבא של מציאה והזמנה של חופשות. “איזה מדהים זה שאתה יכול לעצור רגע לחשוב אסטרטגית ולקחת את הזמן”, משחזר בוסו. “זיהיתי חלון נדיר לחשיבה מחדש על חוויית הנסיעה. לקחנו סיכון גדול ושינינו לגמרי את העסק שלנו בקורונה – מעסק שבעיקר מכר טיסות, בנינו מערכת שמבינה את הלקוח, שואלת מי הוא ומה חשוב לו – מפשטת ומביאה לו חוויה חדשה לגמרי”.
כך, במקום מנוע חיפוש שדורש מהמשתמש לבחור יעד, תאריכים וטיסות, Holiday Finder מתחילה הפוך – מהבנת הצרכים והרצונות של הלקוח, ומתאימה לו חופשות בהתאמה אישית, מבוססות אלגוריתמים מתקדמים, ניתוח דאטה וגם, איך לא, מערכות AI. המערכת הושקה בישראל ב-2022, ועד מהרה צברה הצלחה משמעותית עם מעל 100 אלף נוסעים תוך שנתיים בלבד. בעקבות ההצלחה, החברה הרחיבה את פעילותה לאירופה, עם פוקוס ראשוני על השוק הגרמני העצום. גם ההצלחה הזו נתקלה באתגר שבעה באוקטובר. “זה כבר משבר שונה, אחר. זה לא כמו הקורונה, זה הרבה יותר משמעותי. פתאום ההכנסות יורדות בשנייה ממאה לאפס. עבור חברה שנמצאת בצמיחה נרחבת זה משמעותי מאוד. אבל לא הייתה לנו פריבילגיה להישבר והמשכנו בכל הכח”.
הלקח המרכזי של בוסו מהמשברים שפקדו את הענף בשנים האחרונות — מהקורונה ועד המלחמה — נוגע לא רק לטכנולוגיה, אלא לאנשים שמאחורי הקלעים. “ניהלתי הרבה צוותים לאורך הקריירה שלי”, הוא משתף, “אבל בשנים האחרונות אני רואה דור חדש של עובדים – כזה שדורש יותר משמעות. יש שאומרים שזה דור מפונק שדורש משכורות גבוהות, שבא לעבודה איך שהוא רוצה. אבל זה דור שמאתגר את המנהלים להיות טובים יותר. שלא מוכן לעשות דברים רק כי ככה עושים ורוצה להבין למה, והוא מחייב אותנו להנהיג ולא רק לנהל, להגדיר חזון ולתת להם לבנות את המסלול ליעד.הם שותפים לכל דבר. זה הופך את החברות לחזקות יותר, עמידות יותר – ובסופו של דבר גם מצליחות יותר. בזכות הרעב שלהם לאתגרים והרצון שלהם להגשים חלומות, אפשר לנצח כל משבר”.
חיפשתם ומצאתם? תיהנו
היכולת להתמודד עם האתגרים המשמעותיים של השנים האחרונות, ביטחוניים ובריאותיים, מיצבה את Move כאחת מהחברות החדשניות והצומחות ביותר בתחום ה-TravelTech. בוסו הציב חזון ברור: להפוך את חוויית הזמנת החופשה לפשוטה, חכמה ומדויקת יותר מאי פעם, שתהיה כייפית כמו החופשה עצמה.
“אחת הבעיות הגדולות בענף התיירות היא שכל מנועי החיפוש נבנו לאורך השנים על בסיס מה שנוח לספקים”, מסביר בוסו, שמציג רזומה של למעלה מ-20 שנה בתחום התיירות. “כל מנועי החיפוש כיום דורשים מהלקוח לדעת לאן ומתי הוא רוצה לנסוע – מחקרים שעשינו בקרב לקוחות הראו שקרוב ל-70% מהנוסעים לא סגורים על יעד או תאריך כשהם ניגשים להזמנת חופשה, הם גמישים ובעיקר מחפשים את החוויה ופחות נעולים על היעד. הנוסע מתוסכל בתהליך חיפוש החופשה ותמיד מרגיש שפספס משהו או שלא קיבל את התמורה הטובה ביותר עבור התקציב שלו, ואת זה פתרנו”.
באחרונה, החברה הרחיבה את האסטרטגיה לעולמות ה– B2B כשגילתה שסוכני נסיעות רבים משתמשים במערכת לטובת מציאת חופשה מותאמת ללקוחותיהם, וכי נתח השוק של סוכני הנסיעות בעולם גדל ב-8% בין 2023 ל-2024. כעת, כשהוא מביט קדימה, בוסו מזהה שינויים טקטוניים: “אנחנו עומדים ממש בפתחה של מהפכה של ה-AI בתעשיית התיירות. העתיד הוא שילוב של יכולות AI, פרסונליזציה ומגע האישי. בעולם שבו אובר-טוריזם הופך לאתגר משמעותי, ותעשייה שלמה מחפשת דרכים להתחדש, אנחנו מציעים פתרון אלגנטי במיוחד: מקבלים השראה והזמנה בחוויה ייחודית ופשוטה”.
ForbesPro הוא מותג התוכן השיווקי בתשלום של פורבס ישראל