עמיר צפריר | צילום: איתן טל
עמיר צפריר | צילום: איתן טל

הפרקליטים: "עורכי דין תאגידים משמשים כיום יועצים עסקיים לכל דבר"

במאה ה-21 הציפיה של לקוחות עסקיים מעורכי הדין נמתחת הרבה מעבר לייעוץ משפטי. “עורכי דין תאגידיים הם יועצים עסקיים לכל דבר וצריכה להיות להם הבנה עסקית מעמיקה” אומר עו”ד עמיר צפריר, יו”ר פירמת גולדפרב זליגמן ושות’

BrandVoice

עו”ד עמיר צפריר

תפקיד: יו”ר גולדפרב זליגמן ושות’

השכלה: לימודי דוקטורט במימון, Kings College ,University of London, אנגליה. .M.Sc, חקר הניהול, University of Bradford, אנגליה, 2004. .Kellogg Graduate School of Management M.B.A, ארה”ב – ישראל, 2001. .LL.B, אוניברסיטת תל אביב, 1988.

התמחות: מומחה בינלאומי בתחום שוק ההון. מומחיות משמעותית בליווי חברות מקומיות ובינלאומיות במסגרת הנפקת ניירות ערך בבורסות ברחבי העולם, ובפרט בנאסד”ק, בבורסה לניירות ערך בניו יורק (NYSE), ובבורסות לניירות ערך בלונדון (LSE, AIM).


ממגמת הייעוץ הפיננסי-אסטרטגי לחברות שהחלה בבנקי ההשקעות הגדולים של וול סטריט, חלחלה בשנים האחרונות גם לפירמות עורכי הדין המובילות בעולם. עו”ד צפריר, מומחה בין לאומי בשוק ההון, משתף אותנו באבולוציה שעבר תפקיד עורך הדין דרך הסיפור האישי שלו מעבודת סטודנטים כספרן ועד לתפקיד יו”ר המשרד. פירמת עורכי הדין “גולדפרב זליגמן ושות", נמנית כבר שנים עם שכבת העילית של משרדים המעניקים שירותים משפטיים באיכות בינלאומית. עו”ד צפריר, הצטרף למשרד בטרם היה עורך דין, במשרת ספרן והתקדם לאורך כל התפקידים עד לכיסא היו”ר.

עו”ד צפריר מוכר ככתובת ראשונה לחברות המבקשות להנפיק אגרות חוב בישראל, ועל לקוחותיו נמנות חברות פרטיות וציבוריות בישראל ובחו”ל. הוא מלווה הנפקות של חברות נדל”ן אמריקאיות בבורסה בתל אביב, מנהל ומוביל מגוון עסקאות תאגידיות ועסקאות מימון מורכבות, מייעץ ומלווה בעסקאות מיזוג ורכישה ובפרויקטים ייחודיים במימון ציבורי במודלים BOT ו-BOO. קריירה ארוכת שנים כשלו מעידה, מעבר לכישוריו, גם על המשרד עצמו והאפשרויות שהוא פותח בפני עובדיו. המשרד מאפשר צמיחה ללא גבול. “מי שעובד קשה ומתמיד זוכה להערכה ולקידום”. אומר עו”ד צפריר.

איך מתרחבים מייעוץ משפטי לייעוץ פיננסי-אסטרטגי?

“זה לא שיפטינג שנעשה ביום אחד אלא תהליך אבולוציוני. ככל שהניסיון גדל ומטפלים ביותר מקרים, מתרחבת היכולת לייעץ וללוות את הלקוח הרבה מעבר לעסקה ספציפית, ומתוך ראייה הוליסטית של הלקוח ומגוון צרכיו העסקיים. בשונה מרופא שבוחר את ההתמחות שלו בהמשך הדרך, ההתמחות שלנו כעורכי דין במשרד היא מיד בהתחלה ואנו מרחיבים את ההתמחויות ואת מעטפת השירותים, ככל שמתקדמים בתפקידים. “מעבר לניסיון צריך גם מבנה אישיותי מסוים שדוחף אותך להתרחבות הזו ותשוקה להעניק מענה רוחבי ומעמיק”.

מהו סוד ההצלחה שלך?

“בראש ובראשונה, תשוקה רבה למקצוע. היכולת שלי לסייע לאנשים ולהוביל אותם לעסקאות מנצחות מרגשת ומספקת מאוד וזה רק מתחזק עם השנים. וכמובן גם הגב והסביבה שזכיתי להתפתח בתוכה. האנשים שעומדים לצדי בהנהגת המשרד הם הטובים ביותר בתחומם, גדלנו ביחד באותו בית גידול וכולנו חלק מאותה הצלחה”.

מיהם לקוחותיך העיקריים?

“גופים עסקיים מכל תחומי התעשייה.  בשנים האחרונות הובלנו מספר גדול של חברות נדל”ן אמריקאיות ואנגליות שגייסו כספים בארץ בעיקר ממשקיעים מוסדיים ומהנפקת אג”ח, הנפקות פרטיות וציבוריות. הצלחנו להביא הנה שתי חברות אמריקאיות משמעותיות שמעניקות הלוואות לגופים בינוניים, וזו רק דוגמה אחת לפעילות. הובלתי אין ספור עסקאות מיזוג בין חברות אמריקאיות וישראליות”.

כיצד הראייה ההוליסטית את הלקוח באה לידי ביטוי במשרד?

“המשרד כולל 14 מחלקות בעלות תחומי מומחיות שונים שכל אחת מהן משמשת מוקד מומחיות וידע בתחום פעילותה. מובילי המשרד משלבים במיומנות בין השירותים של המחלקה אליה הלקוח משויך ובין כל הצרכים של הלקוח ברמה הרוחבית. זה ייחוד שפיתחנו. “כך לדוגמה, עבור לקוח שלי שמתחיל מו”מ עם חברה ואני יודע ומכיר היטב את הצרכים שלו, אייעץ הרבה מעבר למו”מ עצמו, האם העסקה כולה טובה עבורו. אנחנו הופכים למלווים צמודים של הלקוחות שלנו לכל דבר ועניין”.

ניהול והפקת הפרויקט: עינת פרידמן


BrandVoice הוא מותג התוכן השיווקי של פורבס ישראל

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן