BrandVoice
עו”ד אבי סרוסי
השכלה: תואר ראשון במשפטים (LL.B) בהצטיינות, אוניברסיטת תל אביב. תואר שני במשפטים (LL.M) בהצטיינות, אוניברסיטת תל אביב.
הסמכה: חבר לשכת עורכי הדין בישראל, 2007
תחביבים: בריאות וכושר, קריאה וכתיבה
אחד התחומים המשפטיים המרתקים במיוחד הוא תחום דיני העבודה, ככל שזכויות עובדים עולות לכותרות.
“זהו תחום מעניין מאוד שמקיים יחסים משלימים עם התחום האזרחי-מסחרי”. אומר עו”ד אבי סרוסי שמשרדו מתמחה במשפט האזרחי-מסחרי ובדיני עבודה, “פעמים רבות האתגרים המשפטים של חברות אינם ‘חוזיים’ או ‘תאגידיים’ אלא קשורים דווקא ליחסים בין מעסיק ועובדים. לעובדים יש טענות כלפי המעסיק ולפעמים זה מגיע בצורת מכתב או תביעה. כיוון שמשרדנו מתמחה בשני התחומים – אזרחי ודיני עבודה, אנחנו מעניקים ללקוחותינו יתרון רב. מייצגים גם חברות שנתבעו וגם אנשים פרטיים בתביעות נגד מעסיקים”.
מהן סוגי התביעות העיקריות?
“ישנן תביעות של הטרדה מינית, התעמרות בעבודה, אבל עיקר התביעות הן של זכויות עובדים. עובדים רבים לא מקבלים את הזכויות הבסיסיות שלהם. מהכיוון של המעסיקים, כדאי מאוד לקבל ייעוץ מראש ובכך למנוע טעויות שעולות להם עשרות אלפי שקלים ויותר”.
משרד עורכי דין ונוטריון אברהם סרוסי ושות’ מתמחה בליטיגציה אזרחית-מסחרית ובדיני עבודה, ומהווה One-stop-shop ללקוחות פרטיים, מעסיקים, חברות וארגונים שנתקלו בסיטואציות עסקיות מורכבות, מחלוקות חוזיות או כספיות, ואף סכסוכי שכנים. כל תיק שמגיע לפתחם של עורכי הדין במשרד, נבחן לעומק ומקבל את מלוא תשומת הלב, תוך איתור וניסוח הדרכים המשפטיות הנכונות ביותר להתמודדות עם המקרה הספציפי.
האינטלקט, היצירתיות, יכולת הכתיבה וההופעה הכריזמטית בפני השופטים, הציבו את עו”ד סרוסי כאחת הדמויות המצליחות בהתדיינות המשפטית בעשור האחרון. “לאורך השנים טיפלנו בעשרות אלפי מקרים ואינספור סיפורים עסקיים ואנושיים שחלקם הגיעו להתדיינות בבתי המשפט וחלקם הסתיימו בדרכים אחרות”. אומר עו”ד סרוסי, “המשותף לכולם, שתמיד קדם להם תהליך מחשבתי משותף בין עורך הדין והלקוח על מנת להוציא לפועל אסטרטגיה שהיא לא רק מוצלחת, אלא גם מתאימה ללקוח ולתוצאות הרצויות עבורו”.
ליטיגציה היא מונח רחב עד כדי אינסופי. מה מצריכה ליטיגציה מנצחת?
“התמחות בליטיגציה מצריכה הבנה רחבה בכל תחומי המשפט כיוון שהיא יכולה להגיע בהקשרים שונים: בהקשר חוזי, צרכני, נזיקי ובמגוון הקשרים נוספים. ליטיגטור טוב צריך להיות בקיא במגוון תחומים משפטיים, כגון: נדל”ן, דיני עבודה, משפט אזרחי, פלילי, ועוד. מוטב אם הוא מחזיק ביכולת כתיבה וניסוח פנומנאליים, ויכולת הופעה מרשימה באולם בית המשפט”.
מהיכן מגיע הכוח שלך בכתיבה?
“נושא הכתיבה הוא אצלי מילדות. כתבתי לכל אורך ילדותי, ובשנות העשרים שלי אפילו תכננתי להיות סופר ואף כתבתי ספר עם מקבץ סיפורים. בנקודה מסוימת הבנתי שכתיבה יכולה לשרת אותי כעורך דין וזה היה אחד הטריגרים שלי ללמוד משפטים: אם אתה מיטיב לבטא את עצמך מבחינה טקסטואלית, אתה יכול לשכנע את הקורא ביעילות וכתוצאה לעשות עבודה משפטית אפקטיבית יותר. לטעמי לפחות 30% מהליטיגציה היא עבודת כתיבה, כשלאחר מכן עליך להתבסס על מה שכתבת, להופיע בבית משפט ולהעביר את המסר בעל פה. זה כישרון שצריך לפתח עם הזמן, ולחזק גם את הרוגע והכריזמה”.
מיהם לקוחות המשרד?
“חברות שזקוקות לייעוץ שוטף, לפני הגשת התביעה וניהול התביעה עצמה (בין אם הן תובעות או נתבעות) לרוב בעניינים חוזיים, הפרות ואכיפות, ודיני עבודה, ומנגד, אנשים פרטיים שיש להם עילת תביעה כספית נגד חברה או אדם אחר. אנחנו מטפלים גם בתיקי לשון הרע בפרופיל גבוה ומייצגים אנשים מוכרים מאוד”.
ניהול והפקת הפרויקט: עינת פרידמן
BrandVoice הוא מותג התוכן השיווקי של פורבס ישראל