Forbes Israel Logo
סילה ננוטכנולוגיות החלה למסחר את האנודות מבוססות סיליקון שלה במטרה להגביר את יעילות הסוללה. צילום: shutterstock
סילה ננוטכנולוגיות החלה למסחר את האנודות מבוססות סיליקון שלה במטרה להגביר יעילותן של סוללות. צילום: shutterstock

הטכנולוגיה שתוזיל את ייצור המכוניות החשמליות

אחרי שלושה עשורים של קיפאון בתחום, חברת סילה ננוטכנולוגיה מציגה טכנולוגייה פורצת דרך של סוללות קטנות שיוזילו משמעותית את עלות ייצור הרכבים החשמליים. אבל עד שזה יקרה - הטכנולוגיה כבר מיושמת בצמיד כושר חדשני עם חיי סוללה ארוכים במיוחד
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

סילה ננוטכנולוגיה (Sila Nanotechnology), שמתמחה בהפקה של חומרים חדשניים עבור ייצור סוללות, ומגובה על ידי ענקית הרכב הגרמנית דיימלר, הודיעה לאחרונה כי היישום המסחרי הראשון של האנודות מבוססות הסיליקון שלה הוא עבור צמיד כושר חדש וכי מטרתו לטווח הארוך היא להביא לייצור רכבים חשמליים בעלות נמוכה יותר, עם טווח נסיעה גדול יותר.

בחברה מסבירים כי החומרים שהיא מייצרת נמצאים בשימוש בצמיד מעקב הבריאות והכושר WHOOP 4.0, ובכך מאפשרים ייצור של סוללה קטנה יותר ומכשיר קומפקטי יותר. סילה ננו מגדילה את ייצור חומרי האנודה שלה, שמחליפים את אנודות הגרפיט המסורתיות בסוללות ליתיום-יון, ושואפת לספק אותם לשימוש באריזת הסוללה לרכב חשמלי עד שנת 2025, אומר המייסד והמנכ"ל ג'ין ברדיצ'בסקי. לדבריו, כמהנדס סוללות לשעבר בטסלה, מסחור של טכנולוגיית האנודה החדשה היא פריצת הדרך הגדולה ביותר לתאי ליתיום-יון מזה שלושה עשורים.

"מה שזה באמת אומר הוא שהטכנולוגיה שלנו היא לא רק פריצת דרך מדעית, אלא היא למעשה קיימת וניתנת להרחבה מסחרית, ועם הזמן יכולה להוביל להאצת החשמול של הכל", הוא אומר לפורבס. "מה שממש מיוחד ומלהיב בטכנולוגיה הזו הוא שאופי החומר זהה לחלוטין בין צמיד הכושר WHOOP 4.0 לבין מה שיכנס בסופו של דבר למרצדס, ב.מ.וו או כל EV (רכב חשמלי), אנחנו רק צריכים לייצר מזה יותר".

40% יותר יעילות

סילה טוענת שאבקת האנודה מבוססת סיליקון שלה מאפשרת שיפור של 20% ביעילות לעומת תאי הליתיום-יונים הנוכחיים ובסופו של דבר יכולה להגביר את היעילות ב-40%. שיפורים ביעילות בסדר גודל כזה יאפשרו ליצרניות הרכב להפוך כלי רכב חשמליים למשתלמים יותר על ידי הקטנת אריזות הסוללות, כדי להשיג את אותו טווח או ליצור רכבי EV עם טווח ארוך יותר מבלי להוסיף משקל.

חומרים מתקדמים וחדשניים כמו אלה שהציגה סילה ננו עשויים להיות קריטיים בכדי לסייע בהורדת העלות של כלי רכב חשמליים וסוללות מתקדמות. התקני אחסון החשמל נשארים החלק היקר ביותר של EV ויכולים להישאר יקרים למרות שיפורי יעילות האריזה מכיוון שסוללות מסתמכות על מתכות, חומרים וסחורות שמקורם ברחבי עולם. טסלה, למשל, ממשיכה להרחיב את מכירות המכוניות החשמליות והמשאבים שלה, אך עדיין מתקשה למכור את כל הדגמים שלה בפחות מ-40 אלף דולר.

ברדיצ'בסקי, שהיה חלק מצוות הסוללות המקורי של טסלה כשהציג את הרודסטר בשנת 2008, ייסד את סילה ננו לפני יותר מעשור. החברה גייסה יותר מ-900 מיליון דולר ממשקיעים כולל Coatue Management ,8VC ,Bessemer Venture Partners, מועצת ההשקעות בתוכנית הפנסיה של קנדה, יחד עם דיימלר. החברה עובדת גם עם ב.מ.וו ו-Amperex Technology Limited היפנית (ATL), ומתכננת להקים מפעל בצפון אמריקה שייפתח בשנת 2024 ובסופו של דבר ייצר חומרי אנודה שיפיקו GWh 100 של סוללות בשנה, המספיק לכמיליון כלי רכב חשמליים.

החומרים החדשים שהציגה סילה ננו עשויים להיות קריטים בכדי לסייע בהורדת העלות של כלי רכב חשמליים וסוללות מתקדמות

ה-WHOOP 4.0 הוא דק וקל יותר מהגרסה הקודמת, והסוללה שלו יכולה לפעול במשך חמישה ימים באמצעות הטכנולוגיה של סילה ננו, בין הטענות. "אחד המחסומים הגדולים ביותר לשיפור העיצוב של אביזרים טכנולוגיים לבישים הוא משקל וגודל הטכנולוגיה של הסוללות הקיימות", אמר מייסד ומנהל הטכנולוגיה הראשי ב- WHOOP, ג'ון קפודילופו. "אצל סילה, כל זה השתנה. הצלחנו להפוך את WHOOP 4.0 למשהו שונה לגמרי מהגרסה הקודמת שלו ולהוסיף לו תכונות ויכולות חדשות, מבלי לפגוע בביצועי הסוללה".

הפרויקט עם WHOOP "הוא אבן הדרך הגדולה ביותר בתולדות החברה", אומר ברדיצ'בסקי. "החברה עכשיו בת 10, וזה הזמן למימוש כמות עצומה של עבודה בפועל למוצר מסחרי שיצא לשוק".

שיתוף
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא