במהלך השנים האחרונות אנחנו נתקלים בגל של חדשנות טכנולוגית. חלק מהאפליקציות והפלטפורמות מציעות שירותים בסיסיים לבית או למשרד, אחרות מציתות את הדמיון.
גיל פרי, מנכ"ל ומייסד שותף של הסטארט-אפ הישראלי D-ID, עומד מאחורי פיתוח יפה ומרגש. תוך מינוף בינה מלאכותית וטכנולוגיה מתוחכמת, יצרה החברה דיוקן ייחודי ומונפש, שגורם לתמונות של קרובי משפחה או אחרים להתעורר לחיים, ממש כאילו הם נמצאים איתכם באותו החדר.
Deep Nostalgia מאפשרת למשתמשים להעלות תמונה של אדם או קבוצת אנשים כדי לראות פרצופים בודדים המונפשים על ידי בינה מלאכותית. אנשים הצליחו להפיח חיים בתמונות השחור-לבן הישנות של סבתא וסבא שלהם, תמונות שאוחסנו בקופסאות בעליית הגג.
מעניין לציין שמטרתה המקורית של החברה היא לסייע בהגנה על פרטיותם של אנשים מפני הופעתן במערכות זיהוי פנים פולשניות. לאחר מכן פנתה החברה לעסקי המדיה והבידור.
"בנינו את D-ID מתוך חלום שאנשים רגילים יצרו חוויות יוצאות דופן, וכעת אנחנו עוזרים לאנשים להתחבר לעברם, באופן שמעולם לא האמינו שהוא אפשרי", אמר פרי. "עם שותפה כמו MyHeritage, אנחנו מעצימים את הכוח שלנו לעשות בדיוק את זה בדרכים חדשות ובמרחבים חדשים, ומביאים את היכולות הללו למיליוני אנשים ברחבי העולם".
מקדמים מטרות חברתיות
בנימה רצינית יותר, D-ID השיקה פרויקט שירות לציבור, בשם Listen to My Voice ("האזינו לקול שלי"), שהנפיש את פניהן של נשים שנרצחו כתוצאה מאלימות במשפחה.
הפרויקט העלה את המודעות ליום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים. הטכנולוגיה הנפישה תמונות של קורבנות אלימות במשפחה, תוך שימוש בקולות של שחקניות ישראליות מפורסמות, כדי לספר את סיפור שהוביל בסופו של דבר למותן.
דוגמה קורעת לב היא מיכל סלה, שנרצחה על ידי בעלה. דמותה מונפשת ומזהירה על אלימות במשפחה: "בשנת 2019 נרצחתי על ידי האיש שהיה בעלי. ועכשיו אחרי שאיבדתי את חיי אני קוראת לכם: הקשיבו לקול שלי".
דוקו משפחתי בלחיצת כפותר
אך כאמור, לא רק נושאים כבדים ממלאים את סדר יומה של החברה: מתמונות סטילס מונפשות של שחקני כדורגל שרים ועד לפיתוח אווטארים דיגיטליים באיכות גבוהה. ל- D-ID מגוון רחב של לקוחות, כולל אולפני האחים וורנר ו-Publicis. בתשובה לאלה שמודאגים מהתחזות, פרי אומר שהצוות נקט בצעדים כדי למנוע שימוש לרעה.
שירות חדש של D-ID , בשם LiveStory, מאפשר למשתמשים ליצור סרטון מתמונה, בו בן משפחה מספר את סיפורו על החיים לפני עשורים רבים. הבינה המלאכותית גורמת להבעות הפנים ולדיבור להסתנכרן יחד, כאילו קרוב המשפחה שכבר לא בן החיים נמצא גם בחדר.
עם הסרטונים הדומים לסרטים דוקומנטריים של LiveStory, "אתה יכול לגרום לאנשים לספר את סיפור חייהם", אומר פרי. "היה ברור שאנחנו צריכים לעשות משהו גדול יותר עם MyHeritage. דבר ראשון, הוכחנו שאנחנו עושים דברים מדהימים ביחד. ודבר נוסף, זו התאמה המושלמת".
פיתוח אווטרים
נכון לעכשיו, הדמויות במטאוורס ובמציאות המדומה נראות קריקטוריסטיות. D-ID מתכננת להשתמש בטכנולוגיה המתוחכמת שלה כדי לפתח אווטרים מציאותיים יותר. פרי אמר, "לאחרונה, הבנו שבמטא-ברס, אנחנו עומדים להחזיק בעמדה אסטרטגית סופר חשובה כי אנחנו מומחים בבני אדם דיגיטליים, ואנחנו המומחה הגדול ביותר בשחזור שלהם בצורה סופר ריאלית.
"במטאוורס, האווטרים האלה הם צורת הייצוג הדיגיטלית, והם יקחו חלק חשוב מאוד בעולמות האלה", הוסיף המייסד. "הם יהיו הייצוגים שלנו ואם הם לא יזוזו, יתנהגו או יתקשרו זה עם זה בצורה מציאותית, אנשים לא יישארו במטאוורס".
זהו שיתוף פעולה עם The Glimpse Group, סטארט-אפ מניו יורק המתמקד בפלטפורמות של מציאות מדומה ומציאות רבודה, ומפתח יישומי בינה מלאכותית, מציאות רבודה ומציאות מדומה עבור מטאוורס.
D-ID הכריזה על גיוס של 25 מיליון דולר כחלק מסבב B, בהובלת חברת ההשקעות Macquarie Capital, עם השקעות של Pitango ,AXA Venture Partners ,OurCrowd ,OIF ,Maverick ו-Marubeni. גיוס זה מביא את סך הגיוסים של D-ID ל-48 מיליון דולר.
בתגובה על הגיוס האחרון אמר פרי: "בשנה האחרונה היינו עדים להצלחה מרקיעת שחקים של הטכנולוגיה שלנו בכל כך הרבה יישומים ותעשיות, עם הכוח לייצר כל כך הרבה טוב. אנו אסירי תודה על הגיוס החדש השותפות החזקה עם Macquarie, שיאפשרו לנו להגדיל את העסק שלנו ואת הטכנולוגיה שלנו לקראת השלב הבא. אנחנו נרגשים לקראת מה שצופן העתיד".