Forbes Israel Logo
קאנבה. מייסדים. צילום: Canva
קאנבה. מייסדים. צילום: Canva

שוויה העדכני של Canva הכניס את מייסדיה לרשימת עשירי העולם

ספקית כלי העיצוב והפלטפורמה השיתופית משרתת 55 מיליון משתמשים ברחבי העולם. הגיוס האחרון שלה העניק לכל אחד מזוג המייסדים הנשוי שווי של 2 מיליארד דולר
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

פחות משנה לאחר שהגיע לשווי של 6 מיליארד דולר, במהלך התפרצות המגפה, סטארט-אפ העיצוב Canva יותר מהכפיל את שוויו והפך שניים מהמייסדים שלו למיליארדרים.

החברה שממוקמת באוסטרליה גייסה החודש 71 מיליון דולר בסבב חדש שהוביל על ידי T. Rowe Price ו-Dragoneer לפי שווי של 15 מיליארד דולר. החברה, שטוענת שהיא רווחית, הכריזה גם שההכנסות השנתיות שלה עברו את רף 500 מיליון הדולר, עלייה של 130% מהשנה שעברה.

עם המימון החדש, המייסדת והמנכ"לית מלני פרקינס, כמו גם סמנכ"ל התפעול קליף אוברכט, הפכו למיליארדרים. פורבס מעריך כי פרקינס ואוברכט, שנישאו בינואר השנה, מחזיקים כל אחד 15% מהחברה, לפני ההשקעה האחרונה, עם דילול מינימלי בגיוס האחרון. כל אחד מהם יחזיק הון של 2 מיליארד דולר.

לא שהם מתכוונים לשמור על ההון הזה. אוברכט אמר בראיון כי הזוג מתכוון להשיק קרן שתתרום באופן מאסיבי ליוזמות בתחום האקלים וחוסר השיוויון של חלוקת העושר בעולם. "זה לא הקטע שלנו לאגור כסף", אמר. "מה שמניע אותנו זה לבנות מוצר שאנשים אוהבים. את העושר שהוא מייצר אנחנו רוצים לתת בחזרה לעולם".

פלטפורמת עבודה משותפת

קאנבה הוקמה ב-2013 לאחר שהשותף השלישי, קמרון אדמס, הצטרף לפרקינס ואוברכט כדי לבנות את החברה שעד סוף 2019 כבר החזיקה ב-20 מיליון משתמשים (אז פרקינס הופיעה על שער פורבס).

היום עומד המספר על 55 מיליון משתמשים פעילים, שלושה מיליון מתוכם משלמים, אומר אדמס. החברה, שבתחילת הדרך סיפקה אוסף כלים קלים לשימוש עבור חברות קטנות שרצו לעצב בעצמם נכסי פרינט ודיגיטל, הפכה למשהו שיותר דומה לפלטפורמת עובדה משותפת.

צילום מסך מאפליקציית קאנבה
צילום מסך מאפליקציית קאנבה

בעוד קאנבה טוענת שיותר מ-85% מ-500 החברות הגדולות בארה"ב (לפי הכנסות) משתמשות בשירות שלה  במידה מסויימת, ברבות מהן היא עדיין נמצאת בשלב של מעבר ממודל Freemium לשימוש מאסיבי בתשלום. בחודשים האחרונים פיצ'רים שמאפשרים עבודה משותפת בזמן אמת על עריכה של וידאו, למשל, עודדו אימוץ מהסוג הזה, אומר אדמס. כמה מלקוחות הדגל של קאנבה: אמריקן איירליינס, קימברלי קלארק, מקינזי וסיילספורס.

"המגפה האיצה טרנדים שגם כך, קורים היום באופן טבעי", אומר אוברכט. כשעובדים תלויים יותר ב-Slack וכלי צ'אט אחרים, "זה הרבה יותר קשה להתמודד עם כל החומר הכתוב". ולמרות שאוסטרליה, כמו גם ניו זילנד ומדינות נוספות באסיה כבר פתוחות למדי, ב-Canva לא מצפים שהמגמות האלו ייעלמו.

עבודה היברידית

המשרדים שלה עצמה נפתחו בחודש שעבר וקרוב למחצית העובדים כבר נמצאים בהם. עבודה היברידית כזו, שחלקה מהמשרד וחלקה מהבית רק מעצימה, לדברי אוברכט, את הצורך בכלים ויזואליים שמאפשרים עבודה משותפת בזמן אמת.

כעת מתכננת קאנבה להמשיך להשקיע במוצר, כלומר לגייס עוד עובדים. היא פתחה לאחרונה משרדים בטקסס וגייסה גם עובדים רבים בסן פרנסיסקו.

וכשמדובר בחברה שמרוויחה עולה השאלה מדוע נחוץ לה הגיוס הזה? התשובה בחלקה נעוצה ברצון של הבעלים לאפשר נזילות עבור העובדים והמשקיעים בעלי המניות – חלקם היו יכולים למכרו את המניות שלהם כחלק מסבב הגיוס. "היה קשה לנו לומר בשנה שעברה שאנחנו שווים 6 מיליארד", אומר אוברכט "עכשיו אנחנו שווים 15 מיליארד. זו דינמיקה בריאה".

צילום התמונה הראשית: Canva

שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא