פתרונות קסם: Canva חצתה את רף 125 מיליון המנויים ומשיקה כלי AI חדש

"כל אחד, בסופו של דבר, ייצור סוג כלשהו של תוכן ויזואלי" מלאני פרקינס | צילום: Canva
"כל אחד, בסופו של דבר, ייצור סוג כלשהו של תוכן ויזואלי" מלאני פרקינס | צילום: Canva
הסטארט-אפ האוסטרלי בן העשור, בראשות השותפה-מייסדת מלאני פרקינס, הכריז על הכנסות שנתיות בסך 1.6 מיליארד דולר. במקביל, חשפה קנבה את "Magic" - כלי בינה מלאכותית שיסייע לחברות בבניית מותג

זמן לא רב לאחר שהמנכ"לית, מלאני פרקינס, השיקה את קנבה (Canva), המשקיעים אמרו לה שהיא צריכה להגדיר קהל יעד ספציפי בפיץ' הגיוס של הסטארט-אפ שלה. היא סירבה.

"אמרתי שכל אחד, בסופו של דבר, ייצור סוג כלשהו של תוכן ויזואלי, וישתמש בקנבה", אמרה פרקינס לפורבס. "השאלה היא, 'כמה גדולים אנחנו יכולים להיות?' ואני חושבת שזאת עדיין התשובה שלי."

עשר שנים לאחר מכן, לא כל אדם בעולם משתמש בקנבה – אבל פרקינס יכולה לסמוך על נתח שוק שגדל במהירות. למעלה מ-125 מיליון אנשים משתמשים בכלי תוכנת העיצוב של קנבה מדי חודש, עלייה של 35 מיליון בששת החודשים האחרונים.

בזמנו, קנבה השיקה חידוש מוצר כדי להרחיב את הפלטפורמה מתוכנה עבור מעצבים גרפיים לחבילת כלים רחבה וידידותית יותר לצוות עובדים, כולל מסמכים שיתופיים, לוחות וירטואליים ויצירת אתרים. כעת, מכריזה החברה על מגוון מוצרים נוספים למותגים עסקיים עם הנושא החם ברשות כיום: בינה מלאכותית.

באירוע ענק בשבוע שעבר בסידני, אוסטרליה, קנבה הכריזה בשידור חי למיליוני צופים, על מגוון יישומי ה-AI החדשים שלה תחת השם 'Magic'. החבילה כוללת את Magic Design, המאפשר לאנשים ליצור תבניות עיצוב מותאמות אישית מתמונה או סגנון. Magic Presentation, שיכולה ליצור מצגות מתוך הנחיה, ו-Magic Write, כלי קופירייטינג. בנוסף, מנויי קנבה יכולים להשתמש בתוכנת ה-AI שלה כדי לזהות מיקומים בתמונות, להוסיף או להסיר אלמנטים שונים בכמה לחיצות, ולתרגום טקסט לשפות נוספות.

שיתוף פעולה בזמן אמת

קנבה נוסדה על ידי מלאני פרקינס, בעלה קליף אוברכט, וקמרון אדמס ב-2012. מאז, הפלטפורמה צמחה בהדרגה מסטארט-אפ אוסטרלי קטן לתופעה עולמית, ופרקינס אף הופיעה על השער של פורבס האמריקני בדצמבר 2019.

לאחר גיוס לפי שווי של 40 מיליארד דולר בספטמבר 2021 (פרקינס ואוברכט התחייבו להעניק את "הרוב המכריע" של הונם האישי לקרן Canva), הערכת השווי של החברה נחתכה מאוחר יותר לכ-25 מיליארד דולר על ידי כמה משקיעים בנסיגה של שוק הטכנולוגיה.

גיליון Forbes 30 Under 30 לשנת 2020. מלאני פרקינס | צילום: דין מקנזי

מאז הוכרזה הערכת השווי שלה, החברה יותר מהכפילה את מספר המשתמשים החודשיים, כך נמסר. ההכנסות השנתיות של קנבה עומדות כעת על 1.6 מיליארד דולר, עלייה ממיליארד דולר מאז סוף 2021. הכלים החדשים של קנבה מקלים על חברות שונות להגדיר את הצבעים, הגופנים והכלים המועדפים עליהן; כמו כן, ישנה אפשרות לעדכן לוגו בעיצובים שונים בלחיצה אחת, ואף להזהיר עובדים כאשר העבודה שלהם אינה מתיישרת כראוי עם התבנית או הקו מנחה של המותג.

יחד עם שיפורים מתבקשים אחרים כגון היכולת להוסיף צבעים, שכבות וטקסט חילופי לכיתובי תמונות – החברה ממשיכה להתאים את עצמה לעבודה בצוותים וארגונים. פרקינס אמרה כי אפשרויות שיתוף הפעולה לצוותים בזמן אמת שיחקו גורם מרכזי בצמיחת החברה; קנבה הכריזה כי שישה מיליון צוותים משתמשים בה כיום, כולל אמריקן איירליינס, מלונות מריוט, סיילספורס וזום.

בעקבות ChatGPT

ההכרזות על הטמעה של בינה מלאכותית מגיעות לאחר תנופה אדירה של מוצרי AI הניזונה מהפופולריות של כלים כמו ChatGPT ו-Stable Diffusion. "חדי קרן" מבוססים אחרים כמו יצרניות תוכנת שיתוף הפעולה Coda ו-Notion, השיקו לאחרונה תוכונת בינה מלאכותית משלהם, בעוד שגל של סטארט-אפים חדשים יותר כמו אפליקציית הסיפורים המדוברת Tome השיקו גם הם כלים מבוססי AI.

למעלה מ-125 מיליון אנשים משתמשים בקנבה מדי חודש | צילום: Shutterstock

ההכרזה "Magic" מציבה את קנבה בתוך רוח הזמן. ענקיות כמו מייקרוסופט ו- Adobe הכריזו לאחרונה על הטמעה של כלי בינה מלאכותית למוצרי הליבה שלהן עם Office suite (הפיכת מסמכי Word למצגות PowerPoint בקליק) ועד ליצירת תמונות (הכלי החדש של ,Adobe Firefly). "תמיד יהיו דברים שיגיעו בצורה אופנתית ומהנה שאנשים יוכלו לשחק איתם, אבל כולם צריכים להשיג את המטרות שלהם. הם צריכים להשיג תוצאות מסוימות", אמרה פרקינס.

כשנשאלה מה תהיה משמעות האוטומציה והבינה המלאכותית של קנבה, עבור מעצבים גרפיים ואנשי מקצוע יצירתיים אחרים שמשתמשים בתוכנה שלה, פרקינס מסבירה שכלים כאלה יאפשרו להם להשקיע פחות זמן במשימות שגרתיות שחוזרות על עצמן כמו החלפת לוגואים.

למעלה מעשור בבניית קנבה, פרקינס טענה שקצב החדשנות בפלטפורמה צומח מהר יותר ויותר. "בילינו את 10 השנים הראשונות בבניית הפלטפורמה, ועכשיו אנחנו ממש נרגשים לבלות את העשור הבא בבניית "magic", אמרה. לגבי התחרות מול חברות אחרות: "אני חושבת שזה באמת חשוב להתמקד רק במרוץ האישי שלנו, ולהתמקד בלשמח את הקהילה שלנו. אם נעשה את זה, נהיה בסדר".

כלי ה-AI החדש של קנבה | צילום מסך מאתר Canva

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן