צביעת רכב לצבע שחור מט | צילום: depositphotos

רכב היוקרה ניזוק? כל שיטות התיקון תחת קורת גג אחת

שיחזור ותיקון רכבים היא אומנות המבוססת על שלל טכנולוגיות חדשניות ומרתקות. הכירו את השיטות החדשות שגם ישמרו על ערכו של הרכב וגם על המראה והברק המקוריים

BrandVoice

כל מי שמחזיק ברכב יוקרה מכיר היטב את התחושה המעיקה: שריטה קלה ברכב, מכת פח מעצבנת בדלת הנהג או פגוש מקומט.

לפעמים הנהג הישראלי נוטה לוותר על התיקון משום שהמשמעות היא השקעה של אלפי שקלים, ואולי הנזק יתבטא גם בפגיעה בערך הרכב. החשש מהצביעה המחודשת, שאולי לא תתאים לצבע המקורי יחד עם הקושי להיפרד מאלפי שקלים, להשבית את הרכב לימים ספורים והחשש מהתוצאה – זו בדיוק התחושה שליוותה את נתנאל אשל לפני כעשור.

"באותה התקופה היה לי ג'יפ מרצדס, אני זוכר שהוא נשרט וכשהלכתי למוסך כדי לברר על תיקון, הציעו לי לצבוע את כל הרכב וזה היה אמור לעלות אלפי שקלים… הם אמרו לי 'תחייה עם זה, לא כדאי לתקן'".

כל אחד יכול

נתנאל הגיע למוסכים עם רקע בתחום. במשך שנים רבות הוא שיווק ביחד עם אביו צבעים וציוד לתיקוני פחחות וצבע לרכב. "אני מכיר מקצועית את העבודה והחומרים – ואמרתי לעצמי למה לא לעשות זאת לבד?".

ואכן, בסופו של דבר, הסתכם התיקון במאות שקלים, "אז הבנתי", אומר נתנאל, ש"אם אני יכול לעשות את זה, בלי להיות מומחה גדול בתיקונים – אז כל אחד יכול".

לפני ואחרי תיקון פחחות | צילום: נתנאל אשל

כך עלה במוחו הרעיון להקמת Car Fix, חנות ראשונה מסוגה בישראל למכירת מוצרי DIY (עשו זאת בעצמכם), שהפכה למרכז השבחת כלי רכב ארצי ותיקון רכבי יוקרה ואספנות.

בשלב הראשון לא תכנן נתנאל בכלל להקים עסק בתחום, אלא רק מכר ערכות ומוצרים שמאפשרות לכל אחד לבצע את התיקונים הפשוטים באופן עצמאי. אולם בהמשך ראו ב-Car Fix שרבים מבקשים עזרה בביצוע התיקונים, וכך התחילו להציע שם, לצד הערכות העצמאיות, גם שירות השבחה מקצועי לרכב ושירותי דיטיילינג (המשמרים את המצב הקוסמטי של הרכב).

ב-Car Fix התחילו להבין את עוצמת הביקוש שיש לשירות חיוני זה, בין היתר כאשר מאתר האינטרנט "יד 2" פנו אליהם כדי להפיק סרטון לבעלי מכוניות שרוצים למכור את הרכב שלהם ולתקן בעצמם דברים קטנים, כדוגמת חידוש פנסים ועוד.

של מי האינטרס?

לפני שהחליט להקים את Car Fix, ביצע נתנאל תחקיר מקיף בכדי להבין כיצד איש לא הרים את הכפפה קודם. לדבריו, "למוסכים אין באמת אינטרס להציע שירות של תיקונים קוסמטיים או תיקוני פח ללא צביעה ותיקונים מהירים ואיכותיים. הלקוחות של המוסכים הן חברות הביטוח, שם נמצא הכסף הגדול.

"מוסך שיש לו הסדר עם חברת ביטוח מאשר יחד עם שמאי, שנמצא אף הוא בהסדר, להחליף במחירים המנופחים את החלפים שהחברה או המוסך רוצים. כך למעשה כולם גוזרים קופון ומרוויחים – חוץ מבעל הרכב.

"יש דעה מוטעית לפיה החלפת חלק בהסדר ביטוח עדיפה על תיקון החלק, דבר שלחלוטין לא נכון, מטעה ופוגע בעיקר בבעל הרכב שסופג את כל הנזקים האפשריים. במקרה של תאונה, אשר כתוצאה ממנה הוחלפו דלת, כנף או פגוש – אזי ברוב המקרים החלקים הינם חלקים חליפיים באיכות נמוכה מהחלק המקורי, וכך קורה שבעל הרכב מקבל תיקון לא איכותי, בלשון המעטה. הרכב לא חוזר למצבו המקורי, פרמיית הביטוח עולה והרבה חלקי רכב נצבעים – למרות שלא צריכים היו להיצבע כלל. כל זאת על מנת 'להגדיל' את הנזק ולא להקטין אותו. וזה פשוט אסון מקצועי", מסביר נתנאל.

שלושה מתחמים שונים

ההבנה הזאת הביאה אותו, לדבריו, למסקנה שכדי להציע שירות ייחודי באמת – צריך לבוא עם גישה הפוכה מזו של רוב בעלי המוסכים בארץ. המרכז שהקים ממוקם בתל אביב בשלושה מתחמים שונים, ומציע שורה ארוכה של שירותים שנחשבים ייחודיים ביותר.

"הרעיון של מרכז השבחת רכב הוא לעשות את כל מה שבעל הרכב צריך, ולא מה שרק משתלם כלכלית. זו הסיבה שגם סירבתי לאורך השנים לקבל עסקאות בהסדרים שונים (ליסינג, ביטוח, השכרה) – רציתי שתשומת הלב שלי תמיד תהיה אל מול הלקוח".

שיקום רכב אספנות | צילום: אילן שרמן ונתנאל אשל

השבחת כלי רכב יכולה לבוא לידי ביטוי במגוון צורות ודרכים. ב-Car Fix מציעים מנעד רחב ביותר של שירותים: מתיקונים קוסמטיים של שריטות ללא צביעת כל החלק, דרך שירותי PDR משולבי צבע ועד תיקון מכות ללא החלפת חלקים. כל אלה מוצעים במחירים מופחתים לכלי רכב לפני מכירה. "השירות כולל, בין היתר, צביעת חישוקים (ג'אנטים), חידוש לכה לפנסים, צביעת 'קליפרים', חידוש ריפודי עור וגם תיקון מכות פח ותאונות שגרתיות יותר".

נתנאל מבקש להתייחס גם לשירותי הדיטיילינג, הניקוי והשימור לכלי רכב חדשים: "אנחנו גם יודעים לעשות תיקונים נקודתיים שבמקומות אחרים לא יציעו. אם לדוגמה מישהו מגיע אלינו עם מכונית יגואר, אסטון מרטין או פרארי יוקרתית ויש לו שריטה במכסה מנוע, אנחנו לא נצבע את כל המכסה מחדש, אלא רק את החלק הפגוע, ובכך נשמור על חלק גדול יותר מהצבע המקורי ונמנע ירידת ערך של הרכב".

לדבריו, בעלי מוסכים לא יציעו צביעה כזאת כי זה פשוט לוקח יותר זמן וכסף, דורש מיומנות גבוהה וחומרי תיקון יקרים יותר. אך כשמדובר ברכבי יוקרה או אספנות, במקרים רבים הבעלים רוצים את המאמץ הנוסף הזה ולכן רבים בוחרים להגיע ל-Car Fix ולהיעזר בשירות הייחודי הזה.

https://youtu.be/3g2Hs4I74HQ

"אצלנו אין מחירון אחיד וצורת עבודה אחת. אנחנו מחליטים על אופן ביצוע העבודה אחרי שאנחנו מבינים מהלקוח בדיוק מה חשיבות הרכב עבורו ורק אחרי שהסברנו לו את כל המשמעויות של מה שאנחנו הולכים לעשות. יש הבדל בגישת לקוח עם רכב סטנדרטי או רכב יוקרתי שערכו גבוה וירידת הערך שלו משמעותית, זו לא אותה עבודה ולא אותו מחיר".

מומחיות בהתאמת צבע

אחד השירותים הייחודיים והמבוקשים ב-Car Fix הוא מייקאובר לכלי רכב, תוך שימוש בשיטות צביעה ייחודיות פנימיות וחיצוניות מהמתקדמות בעולם. הידע והניסיון בצביעת מכוניות זורמים בעורקים של משפחת אשל כבר 65 שנים.

שאול אשל, אביו של נתנאל, צובע ומתקן כלי רכב כבר 65 שנים. הוא התחיל לעבוד בתחום כנער והנחיל את התשוקה למקצוע גם לבנו שעבד איתו במשך שנים, עד שהקים את המרכז להשבחת כלי רכב. "כל העובדים כאן למדו המון מאבא שלי", מספר נתנאל בגאווה. "בזכותו אנחנו יודעים לדוגמה להתאים צבע באופן ידני, בלי מחשב.

"אבא לימד אותי איך למצוא את הצבע המתאים מבין אלפי גוונים של מכוניות. ולצד הידע המסורתי הזה, כיום יש לנו גם ספקטרופוטומטר, מכשיר שמאפשר לבצע אבחון לתיקון צבע נקודתי ברמת דיוק גבוהה ביותר".

צביעת רכבי אספנות | צילום: Standox

וכמי שמבין כל כך הרבה בצבע – יש לו גם עצה מפתיעה: "אני ממליץ תמיד לשטוף את הרכב באופן ידני ולא במכונות, מכונות ניקוי מכניות גורמות נזקים לצבע. זה קורה גם בגלל האבנית שבמים וגם בגלל המברשות שעם הזמן גורמות לנזקים מיקרוסקופיים ללכה העליונה. זה לא דבר שאפשר לראות בעין באופן מיידי אבל בהחלט פוגע באיכות ובעובי של הצבע החיצוני.

"שירות חדש שכרגע נמצא בבחינה הוא 'וקס לכל החיים'. טכנולוגיה בה הצבע לא דוהה, לא נשרט, והרכב שומר על מראהו החדיש ועל ערכו ונראה בכל רגע נתון בשנה כאילו הוא עכשיו יצא מהסוכנות".

החלום הופך למציאות

החברה עובדת כיום על פרויקט רכבי יוקרה ואספנות שיתופיים. המיזם ייתן למספר רוכשים את האפשרות להשתמש ברכב החלומות שלהם כחלק מקבוצה. ב-Car Fix יעניקו להם שירותי אחזקה, טיפולים, תיקונים וניהול.

עם הטכנולוגיה והידע שיש בשוק – אין סיבה לשלם מאות אלפי שקלים על כלי רכב חדשים ויקרים כאשר הנהג לא משתמש בהם במרבית הזמן. מדוע לא לרכוש רכב משומש לחלוק את השימוש והעלויות, לנסוע בכמה כלי רכב שונים במשך השנה, כשכולם מבריקים נוצצים ובכולם אתם מחזיקים כבעלים?

העתיד נראה מנצנץ ומעניין ב-Car Fix.

לייעוץ ללא תשלום התקשרו ישירות לבעלי החברה  054-7800078

פיסבוק | יוטיוב | אינסטגרם | טיקטוק


BrandVoice הוא מותג התוכן השיווקי של פורבס ישראל

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן