תוך יומיים מהשקתה, היריבה החדשה של טוויטר, ת'רדס (Threads), הפכה לאחת האפליקציות שהורדו במהירות הרבה ביותר אי פעם, וצברה יותר מ-70 מיליון משתמשים. יוצרי תוכן עם כמות עוקבים מסיבית מצטרפים בהמוניהם לאפליקציה מבוססת הטקסט – בעיקר בגלל שהם יכולים לבחור לשמור על כל העוקבים מחשבון האינסטגרם שלהם (אם כבר נרשמו לפלטפורמה) והאימות הכחול, שעובר יחד איתם.
בת'רדס ניתן לפרסם טקסטים וקישורים לאתרים שונים, וכן להשיב או לצטט פוסטים של אחרים – בדיוק כמו בטוויטר. לכבוד השקתה של ת'רדס פרסם מארק צוקרברג את הציוץ הראשון שלו מזה 11 שנה בטוויטר, כדי לעקוף את אילון מאסק והפלטפורמה שלו.
היילי כאליל, יוצרת תוכן עם 1.7 מיליון עוקבים באינסטגרם ו-2.7 מיליון מנויים ביוטיוב, הייתה מהראשונות שהצטרפו לפלטפורמה, עדיין בגרסת הבטא שלה, יחד עם מפורסמים כמו שאקירה וכמה עובדי מטא. עבורה, הפיתוי להעביר את כל העוקבים שלה בכמה הקשות היה מפתה מכדי לסרב – למרות שהמחשבה לעבוד באפליקציה נוספת היא פחות קורצת. "ברור שכיוצרת תוכן, זה שואב עוד זמן. לא ממש ישנתי ביממה וחצי האחרונה כי התעסקתי בת'רדס", אמרה כאליל לפורבס.
הרשת החברתית החדשה מושכת גם יוצרים שמפרסמים בעיקר תמונות או סרטונים, ולא רק טקסט. כאליל, שיוצרת סרטוני אופנה, לייף סטייל וקומדיה, אמרה שמעולם לא השתמשה בטוויטר מכיוון שהקהל שלה, שברובו מדור ה-Z, לא משתמש באפליקציה. "אני חושבת שת'רדס היא כמו השתלטות דור ה-Z על טוויטר. ממש כיף לראות את זה קורה".
יוצרי התוכן עדיין מחכים לראות אם בת'רדס יתמודדו עם גורל דומה לאפליקציות ארעיות אחרות כמו הרשת החברתית מבוססת הקול Clubhouse ו-Lemon8, בהן היוצרים החלו לפרסם תוכן חדש רק כדי להבין מאוחר יותר שהפלטפורמות לא בשלות מספיק. הם גם חוששים מהמאמץ בהפקת תוכן ומשיכת עוקבים באמצעות מדיום חדש. "עוד מישהו חצי נרגש וחצי מותש מהמחשבה על ניהול פלטפורמת מדיה חברתית נוספת?" קתרינה מלו, יוצרת תוכן תיירות עם 547 אלף עוקבים באינסטגרם, פרסמה בת'רדס.
המשפיענית בת ה-32 אומרת שפלטפורמת ת'רדס, שכרגע לא מציגה פרסומות או כל דרך ליוצרים לייצר רווחים, מסתכנת בהפניית תשומת הלב של המשתמשים מאינסטגרם ו"קניבליזציה" של הפלטפורמה העיקרית לייצור הכנסות. "שמתי לב לירידה במעורבות שלי באינסטגרם כי הרבה אנשים משתמשים בת'רדס", הוסיפה.
גם יוצרים שלא מתכננים לעבור לרשת החברתית החדשה עלולים להיות להיפגע. "בגלל שאנשים משקיעים זמן מוגבל במדיות החברתיות – יותר זמן בת'רדס עשוי להוות פחות זמן באינסטגרם", אמרה מלו. "ביום וחצי האחרונים היה שקט במיוחד באינסטגרם ושמעתי גם מיוצרים אחרים, שתוהים אם בכלל שווה לפרסם בה עכשיו".
ממשק המשתמש של ת'רדס, שכונה "רוצח הטוויטר", דומה להפליא לפלטפורמת הציוצים, מלבד תכונות שלא נמצאות בו, כמו לשונית הטרנדים, פיצ'ר לשליחת הודעות למשתמשים והאשטאגים. ת'רדס היא אחת מרשתות המדיה החברתית שמיצבו את עצמן כאלטרנטיבה טובה יותר לטוויטר, כולל Bluesky ו-Mastodon. אך בעוד שהאפליקציות הללו גדלו, הן עדיין מתקשות לתפוס תאוצה. בלוסקיי הגיעה רק לאחרונה למיליון ההורדות הראשונות שלה מאז ההשקה בפברואר, והמשתמשים הפעילים ברשת המבוזרת Mastodon ירדו ביותר ממיליון, כך שכיום קיימים כמיליון משתמשים פעילים.
עם זאת, ת'רדס עשויה להוות איום גדול יותר. הגידול האדיר שלה – 70 מיליון משתמשים בפחות מיומיים, לפי אדם מוסרי, העומד בראש אינסטגרם – נובע בחלקו מכך שהמשתמשים לא צריכים ליצור חשבון, שם משתמש או פרופיל נפרד מאינסטגרם.
מאסק מרגיש בבירור את האיום. במכתב סוער שכתב עורך דינו אלכס ספירו, טוויטר איימה לתבוע את מטא על גניבת סודות מסחריים וקניין רוחני על ידי בניית אפליקציית שהועתקה באמצעות "עשרות" עובדי טוויטר לשעבר (מאסק פיטר כ-6,000 אנשים בטוויטר לאחר שהשתלט על החברה). בתגובה, דובר מטא, אנדי סטון, פרסם שרשור שלפיו "אף אחד בצוות ההנדסה של ת'רדס אינו עובד לשעבר בטוויטר – זה פשוט לא עניין אמיתי".
עבור כמה יוצרי תוכן, טוויטר מעולם לא היה מקום שבו הם הרגישו בנוח לחלוק את מחשבותיהם. צ'לסי דייוויס, יוצרת תוכן תיירות, אומרת שהיא מעולם לא השתמשה בטוויטר כי הפלטפורמה הרגישה עמוס מדי. "פשוט היו יותר מדי שפים במטבח. הרבה אנשים חשבו שהם מנהיגים והוגים גדולים. ואני פשוט הייתי מוצפת מהאפליקציה", אמרה לפורבס. היא דווקא מצפה להשתמש בת'רדס, המאפשרת למשתמשים לפרסם תמונות אנכיות, תכונה שחסרה באינסטגרם.
יוצרי וידאו, שבדרך כלל מפרסמים רילז, סרטוני יוטיוב וטיקטוק, הצטרפו לת'רדס בתקווה שהפורמט הכתוב יהפוך לדרך חדשה ליצור אינטראקציה אישית עם העוקבים שלהם ולגלות סוגים שונים של קהלים. אדם וואהיד, שיוצר סרטונים קומיים ל-5 מיליון העוקבים שלו באינסטגרם ול-12.8 מיליון המנויים שלו ביוטיוב, אומר שהוא מתכנן לכתוב משפטי מחץ קצרים ומצחיקים ל-340 אלף העוקבים החדשים שלו בת'רדס.
"זה מרגיש יותר כמו שיחה פתוחה שבה אנשים יכולים לחלוק את הדעות שלהם", אומר וואהיד, שהיה האדם ה-242 שהצטרף לאפליקציה החדשה, על פי הודעה ותג שקיבל מאינסטגרם.
בעוד אינסטגרם נתפסת כפלטפורמה לתמונות אסתטיות, סרטונים מהנים וקלילים והצורך להיות "יפה ומושלם", יוצרת התוכן ג'סיקה אופוומה אומרת שהיא, כמו יוצרות אחרות, מתכננת להשתמש בת'רדס כדי לחשוף צד אותנטי יותר באישיותה. אבל היא מודאגת מכך שפורמט הטקסט עלול להזמין יוצרים להביע את דעתם בצורה חופשית יותר – מה שיכול להכניס אותם לצרות. "הרבה יוצרים החלו לתכנן אסטרטגיה לגבי הדמות הציבורית שלהם", אומרת אופוומה, לה 127 אלף עוקבים באינסטגרם ו-10,000 עוקבים בת'רדס. "כל עוד אתה באינטרנט אתה לא יכול להיות אותנטי במאה אחוז".
ליוצרי תוכן אחרים יש שאלות לגבי האלגוריתם שמפעיל את פיד הת'רדס. אינגה לאם, יוטיוברית אוכל עם 423 אלף מנויים, התלהבה בתחילה מהשימוש באפליקציה. "אני מרגישה שהאנרגיה שקיבלתי הייתה דומה לצ'אט קבוצתי ענק בו כולם נרגשים לפגוש את כולם", אומרת לאם. אבל כשהיא בילתה בה יותר זמן, היא מצאה שהפיד שלה מורכב מתערובת של פרצופים מוכרים ופוסטים אקראיים של זרים שאיתם מעולם לא הייתה לה אינטראקציה לפני כן. "אף אחד עדיין לא הבין את האלגוריתם. כולם צופים שמשהו ישתבש", היא אומרת.
במענה לפניית פורבס, הגיבה מטא כי האלגוריתם שמניע את הפלטפורמה מתעדף פוסטים מחשבונות שהמשתמש עוקב אחריהם, אם הם עומדים בהנחיות הקהילה של מטא. יוצרים שיש להם מספר עוקבים גדול באינסטגרם, שהצטרפו מוקדם לת'רדס ושיתפו תוכן מקורי, יזכו לחשיפה רבה יותר בפיד.
הקלות בה ניתן להתחיל את השימוש בת'רדס מדגישה את הדומיננטיות של מטא בעולם המדיה החברתית. "זה מפחיד שפלטפורמה אחת מחזיקה בכל כך הרבה 'מיני-פלטפורמות'", אמר גייב ארווין, יוצר סרטוני תגובה קומיים עבור 6.7 מיליון עוקביו ביוטיוב, באינסטגרם ובטיקטוק. אבל בסופו של דבר, הוא מעריך את הקלות בה ניתן לעבור בין אינסטגרם לת'רדס. "אני אוהב שאפשר לנוע ביניהן בקליק אחד ואת החיבור בין שתי האפליקציות", אמר ארווין.
למרות שאלה עדיין הימים הראשונים שלה, יוצרי תוכן מחכים לראות האם ת'רדס תמשיך להיות פופולרית לאחר הבאזז הראשוני. "אני סקרן לראות מה יקרה. דברים מתפתחים ואולי תתרחש דרמה כלשהי. אני סקרן לראות איך הם יתמודדו עם מה שמצפה להם", מוסיף וואהיד.