משלוחים באמצעות רחפנים | צילום: Shutterstock
משלוחים באמצעות רחפנים. יותר ויותר מסעדות ורשתות מפתחות צי רחפנים משלהן | צילום: Shutterstock

חבילות מעופפות: הסטארט-אפ הישראלי שמשתלט על ענף המשלוחים

לאחר שיתופי פעולה עם וולמארט וסטארבקס, הרחפנים של Flytrex ישתלבו במערך המשלוחים של אחת מרשתות המזון הפופולריות בארה"ב. המנכ"ל יריב בש : "פתרון מהיר ויעיל, אף אחד לא רוצה להמתין לשליח"
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

רשת המזון המהיר מקליפורניה El Pollo Loco הודיעה כי תתחיל להפעיל משלוחים באמצעות רחפנים החל מסוף החודש. הרשת חברה לסטארט-אפ הישראלי Flytrex ותשתמש בטכנולוגיה שלה במהלך תקופת המבחן.

במהלך הפיילוט, שייערך בסניפים נבחרים של הרשת בחלקה הדרומי של קליפורניה, הלקוחות יקבלו את המשלוחים על ידי רחפן שיקרא “Air Loco”, שיישא עליו את המשלוח שייארז באריזה תרמית ייחודית. במידה והפיילוט יהיה מוצלח, הרשת צפויה ליישם את נוהל המשלוחים החדש בכל 500 סניפיה ברחבי ארה”ב, מה שצפוי לייעל באופן משמעותי את מערך המשלוחים שלה.

ברשת המזון המהיר בירכו על שיתוף הפעולה: “אנחנו ממשיכים לחקור דרכים חדשניות לשפר את דרכי המשלוח שלנו ולהציע ללקוחות שלנו שירות מקיף ונוח. פיילוט הרחפנים שלנו הוא חלק ממאמץ כולל שאנו עושים כדי להמשיך ולשפר את חווית השירות ללקוחות שלנו. אנחנו רוצים לספק משלוחים מהירים, בטוחים ונוחים, ותוצאות הפיילוט הזה יעזרו לנו להבין כיצד לייעל את השירות הזה”, אמר סגן נשיא מחלקת הדיגיטל ברשת, אנדי רבהון.

עידן המשלוחים המעופפים

חברת Flytrex הישראלית קיבלה את האישורים הדרושים מרשות התעופה הפדרלית בחודש שעבר, ומאז כבר הספיקה לשתף פעולה עם רשתות ענק כמו וולמארט וכן מספר חנויות מקומיות קטנות יותר.

גם צי הרחפנים בו משתמשת ענקית הקמעונאות אמזון אושר על ידי הרשות הפדרלית בשנה שעברה, מה שעורר תגובה מצד רשתות וחנויות אחרות שהבינו את המגמה והחלו לבניית מערך רחפנים עצמאי משלהן.

כך למשל סניף סטארבקס בעיר פייטוויל שבצפון קרוליינה החל להפעיל מערך משלוחים באמצעות רחפנים על ידי שימוש בשירות של Flytrex, בעוד שירות משלוחי המזון של אובר החל להפעיל פיילוט הרחפנים בסן דייגו כבר משנת 2019.

אין ספק כי לשימוש ברחפנים לצורכי שילוח יש יתרונות רבים, בראשם קיצור זמני המשלוח וכן חיסכון בכוח אדם, אך יש לכך גם לא מעט חסרונות עמם מנסות הרשתות להתמודד, כשהבעיה המרכזית טמונה בעיקר באפיון הרחפנים במטרה להגיע לאופטימיזציה של השירות.

“המערכת שלנו מאפשרת לייעל את כוח האדם. עובד אחד יכול להוציא הרבה יותר משלוחים אם יפעיל את הרחפן מאשר אם יביא את המשלוח ידנית לבית הלקוח באמצעות כלי רכב”, כך הסביר יריב בש, מנכ”ל Flytrex, בראיון שהעניק לפורבס בשנת 2019.

בנוסף, הסביר בש, רשתות וחנויות שיבחרו להשתמש ברחפנים יוכלו לצמצם באופן משמעותי את העלויות שהם משקיעים במערך המשלוחים: “רשתות ומסעדות רבות משתמשות בספקים חיצוניים לצורכי שילוח, ולכן הם משלמים מס שנע בין 15-30 אחוז עבור השירות הזה. אלו מסים גבוהים אבל הם חיוניים כי צריך לשלם לעובדים. השימוש ברחפנים צפוי להיות זול משמעותית. לא יהיה צורך להקצות עובד לצורך הפעלת הרחפן, כי זה חלק מהשירות שלנו”.

משלוח תוך חמש דקות

על פי החישוב שערכו ב-Flytrex, הזמן הממוצע שייקח לרחפן להגיע ליעדו נע בין 5-10 דקות, בעוד הזמן הממוצע למשלוח אנושי הוא חצי שעה. לפי חישוב זה, רחפן אמור להיות מסוגל למסור 15 משלוחים בשעה, לעומת שלושה משלוחים בשעה באמצעות שליחים אנושיים.

“אנחנו צופים שהעתיד הולך לעבר מגמה של מילוי של צרכים באופן יותר מידי. הכוונה היא שאם הלקוח רוצה להזמין אוכל, הוא גם ירצה שהמשלוח יגיע אליו במהירות האפשרית”, הסביר בש. “אני צופה שהמגמה הזו תהפוך ליותר ויותר רווחת בשנים הקרובות. יותר אנשים ורשתות ינסו להשתמש ברחפנים ויבינו שזה פתרון מהיר ויעיל. זה ישנה את ההתנהגות כי יבינו שאף אחד לא מעדיף לחכות לשליח”, הוסיף.

שיתוף
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

הרשמה לניוזלטר

כתבות נוספות