ForbesPro
לפני זמן מה, מכשיר הסמארטפון של עינת פרידמן חדל לפעול. עבורה היה זה לא פחות ממשבר. פרידמן מיהרה לחנות הסלולר כדי לרכוש מכשיר חדש – לא לפני שהועברה רשימת אנשי הקשר שלה מהמכשיר הישן. “הטכנאי היה בהלם”, היא מספרת בחיוך. “הוא אמר לי שמעולם לא ראה מכשיר עם למעלה מ-25,000 אנשי קשר”. מיד לאחר העברת הנתונים, חזרה פרידמן למצב מקוון והשיבה לעשרות ההודעות שהצטברו במהלך השעות בהן הייתה לא זמינה.
הסיפור הזה ממחיש היטב את סגנון עבודתה של עינת פרידמן, מנכ”לית “פרידמן אסטרטגיה, תקשורת ומיתוג” בעשור האחרון. תמיד זמינה ללקוחותיה, תמיד קשובה ומתכננת את המהלך הבא, נדמה שהיא אינה עוצרת לרגע, אוטוריטה בתחומה. כחלק מעבודתה השוטפת, היא מבצעת עבור לקוחותיה, עבודה הכוללת בין היתר קידום נושאים אסטרטגיים, מיתוג, יצירת מהלכים מעודדי יח”צ, הפקות כנסים בארץ ובחו”ל ועוד. פרידמן אחראית, בין היתר, גם על הפקות מגזינים מיוחדים בשיתוף גופי התקשורת המובילים בישראל. בשנים האחרונות לקחו חלק באותם מגזינים הדמויות הבכירות ביותר מהעולם העסקי בישראל, אך לא רק. גם אמנים, ספורטאים ופוליטיקאים בכירים נחשפו וחשפו את האני מאמין שלהם בראיונות שזכו לתהודה גדולה. עתה, רגע לאחר החגים, ולקראת שנת 2025 היא מספרת על העבודה השוטפת והתוכניות להמשך.
“ברמה המקצועית האתגר הוא למצוא את הסיפור מאחורי כל ארגון או פרסונה ולתווך אותו בצורה כנה ומעניינת לציבור”, מסבירה פרידמן, “סיפורים אנושיים הם הכלי החזק ביותר להתחבר לקהל. המנכ”ל הוא לרוב התוכן האמיתי שמאחורי החברה, הוא הפנים שלה, והתפקיד שלי הוא להבין את קהל היעד שלו ולהעביר לו את המסרים המדויקים. אנחנו חיים בעידן שבו הצרכנים ביקורתיים ויודעים לסנן ולזהות מצג שווא. בפרויקטים שלנו אנו מכוונים לתוכן ברמה גבוהה וראיונות עומק שבו הקוראים נחשפים לאסטרטגיה ולמתרחש מאחורי הקלעים. אני מסווגת את המגזינים שלנו כ”פרימיום” – אנחנו היחידים בארץ שעושים זאת באיכות הזו”.
פרידמן החלה את הקריירה שלה בתחום השיווק והיח”צ כיועצת פרסום ב”ידיעות אחרונות” ו”מעריב”. מאז שהחליטה ב-2014 להקים משרד משלה, היא מתמחה במיתוג וחיזוק המוניטין של המנהלים הבכירים ביותר במשק, בהם מנכ”ל טבע ורבים אחרים. בין לקוחות המשרד שלה נמנים מנכ”לים של חברות מובילות בתחומים כמו שוק ההון, הייטק, נדל”ן, רפואה ואפילו פוליטיקה.
התרחבות לחו”ל
המיומנויות שפיתחה עינת פרידמן בתחום קידום ומיתוג בכירים עובדות גם מעבר לים. המשרד בראשותה הרחיב את פעילותו לארה”ב ומערב אירופה ובכנס האחרון של Jerusalem Post בניו-יורק הצליחה לייצר שיתופי פעולה משמעותיים עבור לקוחותיה. “המינגלינג בכנס חיבר את הלקוח עם משקיעים אמריקאיים, ונראה שהתוצאות כבר באות לידי ביטוי,” היא אומרת. “אני מאמינה גדולה בשיתופי פעולה וחיבורים, ולכן אני שואפת גם לחבר בין הלקוחות שלי”.
מה הייחודיות של שיטת המיתוג שלך?
“הגישה הניהולית שלי מבוססת על תקשורת פתוחה, הקשבה אמיתית ויחסי אנוש בגובה העיניים. אני מאמינה ביצירת דיאלוג מתמשך עם הלקוחות, שמאפשר לי להבין לעומק את הצרכים והשאיפות שלהם. התפקיד שלי הוא לפעול יחד עם הלקוחות כדי לנסח ולהוציא לפועל את החזון שלהם, תוך ליווי מקצועי בכל שלבי הדרך. ההצלחה שלי נמדדת בכך שהלקוחות שלי לא רק מגיעים ליעדים שהציבו לעצמם, אלא גם מרחיבים את אופקיהם ומגשימים מטרות חדשות”.
מהם האתגרים הבולטים שעומדים לפנייך?
“אני שואפת להרחיב עוד את הפעילות הבינלאומית של המשרד, אך חשוב לי לשמור על האווירה הבוטיקית והאישית שמקבלים הלקוחות. הם מרגישים שאני מספקת להם מעטפת שלמה. אני מכוונת לצרכים העמוקים ביותר שלהם ומסייעת להם להגשים את חלומותיהם לטווח הרחוק. זו גישה שאני מתכוונת לשמר גם כשאנו נתרחב לשוק הבינלאומי”.
עינת פרידמן
מצב משפחתי: גרושה + 3
מקום מגורים: גבעתיים
תפקיד: יזמית פרסום ויחסי ציבור, בעלים ומנכ”לית “פרידמן אסטרטגיה, תקשורת ומיתוג”
מוטו מוביל: “תקשורת טובה, יחסי אנוש מעולים והקשבה לצרכי הלקוחות”
סטיילינג: שרונה שרביט, איפור נועה בן אבי, שיער: איציק אואקיל
ForbesPro הוא מותג התוכן השיווקי של פורבס ישראל