שרית יוחננוף | ניהול והפקה: עינת פרידמן, צלם: איתן טל, סטיילינג: ליאת גרין, שיער: איציק אואקיל, איפור: מיכאל צבייגנבאום | צולם במלון NYX תל אביב מרשת מלונות פתאל
שרית יוחננוף | ניהול והפקה: עינת פרידמן, צלם: איתן טל, סטיילינג: ליאת גרין, שיער: איציק אואקיל, איפור: מיכאל צבייגנבאום | צולם במלון NYX תל אביב מרשת מלונות פתאל

הצלחה ישראלית: הכירו את המנהלת שפועלת להעצמת נשים אחרות

שרית יוחננוף היא אחת מבני המשפחה שהקימה את רשת יוחננוף – רשת ענק לקמעונאות וסופרמרקטים, והקריירה המקצועית שלה שלובה בצמיחת הרשת. כיום, בנוסף להיותה משנה למנכ”ל ודירקטורית, היא מנטורית לתהליכי התפתחות לנשים

BrandVoice

שרית יוחננוף

תפקיד: משנה למנכ”ל ודירקטורית ברשת הקמעונאות יוחננוף, מנטורית לתהליכי התפתחות לנשים

תפקידים קודמים: מנהלת הרכש והמחשוב ברשת יוחננוף, מנהלת חנות לסיטונאות מזון

גיל ומצב משפחתי: 53, גרושה + 4 ילדים + 3 נכדות, בזוגיות

השכלה: בוגרת מגמת תכנות מחשבים, בוגרת לימודי אימון (קואוצ’ינג)

תחביבים: שירה – כילדה השתתפה במקהלת צדיקוב ובלהקות נוער. כיום מקליטה שירים באולפן להנאתה. יוגה, אירוח חברים ומשפחה, וטיולים בארץ ובעולם.

שרית יוחננוף היא דוגמא לאישה שפילסה את דרכה לצמרת עולם הקמעונאות בישראל בזכות חריצות, כישרון, התמדה, תעוזה ואמונה גדולה בעצמה. היא למדה את המקצוע בשטח, עוד בהיותה נערה צעירה שגדלה בחנות סיטונאות המזון של אביה, מרדכי יוחננוף, ויחד עם אחיה הפכה את העסק המשפחתי הצנוע לרשת ענק הפרוסה בכל רחבי הארץ. היא הובילה מהלכים עסקיים נועזים בשנים של צמיחה אינטנסיבית ותחרות קשה, וגם בימים הקשים ביותר, לא הרימה ידיים.

את האמונה בעצמה רכשה כשלמדה במגמת מחשבים בתיכון, בשנות השמונים. אביה חשב אז שנכון יהיה למחשב לראשונה את העסק, ושרית, בלי הרבה ידע, אך עם הרבה תעוזה, החליטה שהיא מסוגלת לעשות את זה. הצלחת המהלך הייתה רגע מכונן בחייה.

לאחר שהשתחררה מהצבא, אביה העניק לה לנהל חנות בת 20 מ”ר לממכר מזון יבש בחולון, ושם היא למדה בשטח על כל תהליכי העולם הקמעונאי.

ב-1992 שוק המזון בארץ החל להשתנות. החלו להיפתח חנויות מזון גדולות בהגדרת הארד דיסקאונט, ובני המשפחה החליטו לחבור יחד לקבוצה אחת ופתחו האנגר ברחובות שבו המשיכו את עסקי הסיטונאות לצד ניצני הקמעונאות, שצמחו מאוד עם השנים. כיום מונה הרשת הקמעונאית 36 סניפי ענק של סופרמרקטים ומעסיקה כ-3000 עובדים.

משפחה מגובשת עם DNA ייחודי

“כל בני המשפחה פעלו יחד כקבוצה מגובשת מאוד להצלחת המהלכים האלה עם DNA ייחודי משלהם. ההורים שלנו, אחי איתן שהוא איש חזון וכיום מנכ”ל הרשת, אחי גיורא, אחותי חלי ואני. זה עסק משפחתי שהפך לאימפריה גדולה, אחי איתן הגה את הרעיון להנפיק את הרשת כחלק מהמעבר הבין-דורי, ומאז ההנפקה אני משמשת כמשנה למנכ”ל ודירקטור, אבא שלנו הוא יו”ר הדירקטוריון, וגיורא וחלי בחרו לפרוש”.

מה האני מאמין שלך?

“אני מאמינה שעל מנת להצליח צריך לחזק נחישות, התמדה, אומץ ואמונה בעצמך. תאמין שאתה מסוגל ותעשה כל שביכולתך. כך גם אצלנו בארגון: מי שרוצה להתקדם ומוכיח שהוא פועל בהתמדה ונחישות – עבורו השמיים הם הגבול. זהו גם המסר המרכזי שלי עבור הנשים שאני מלווה בתהליכי צמיחה והתפתחות להכיר ולהאמין ביכולות שלהן”.

הסביבה הקמעונאית היא גברית מאוד ביסודה, כיצד התמודדת עם זה אז והיום?

“מכיוון שגדלתי בעולם הזה, זו המציאות שהכרתי וזה לא הפריע לי כלל. במרחב הזה נדרש המון בטחון, כי באופן טבעי מייחסים לנשים פחות יכולות עסקיות מאשר לגברים, בוודאי כשמדובר ב-30 שנה אחורה. הייתי עוף מוזר אבל המרחב הגברי שהיה לי מוכר היטב עוד מילדותי איפשר לנוע מבלי חשש, כנראה שלא במודע. כיום בארגון שלנו יש רוב נשי מובהק בהנהלה, בדירקטוריון ובסניפים – ואני גאה בכך. יש אצלנו נשים רבות שהחלו ברצפת המכירה, ובזכות דרך שעשו של התמדה, חריצות ונחישות הן זכו להצלחה”.

חלומות לעתיד?

“כמשנה למנכ”ל פיתוח עסקי, אני רואה את הארגון שלנו ממשיך ומתפתח לתחומים נוספים  ולשווקים חדשים. באופן אישי אני חולמת להמשיך ולעסוק בתהליכי התפתחות אישית לנשים”.

ניהול והפקה: עינת פרידמן, צלם: איתן טל, סטיילינג: ליאת גרין, שיער: איציק אואקיל, איפור: מיכאל צבייגנבאום | צולם במלון NYX תל אביב מרשת מלונות פתאל


BrandVoice הוא מותג התוכן השיווקי של פורבס ישראל

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן