אחד הכלים השימושיים ביותר באתרים הוא כלי 'השאלות ותשובות' או ה-Frequently asked questions ובקיצור, FAQ. אולם לעיתים, כאשר מדובר בשירותים מורכבים או בחברה שמציעה מוצרים ושירותים רבים, החלקים הללו כוללים למעשה עמודים רבים עם עשרות ומאות שאלות שונות, שמקשות על המשתמשים למצוא את התשובה לשאלה שלהם. עתה, מציעה מיקרוסופט כלי חדש שהופך את התהליך למהיר ואינטואיטיבי הרבה יותר למשתמשים, ותתפלאו, הוא אפילו פשוט ליישום ולהטמעה גם על ידי מנהלי האתרים.
מיקרוסופט השיקה שירות חדש בשם QnA Maker, שמייצר בוט שעונה על שאלות של משתמשים ולקוחות בשפה טבעית. החידוש הוא שמנהל האתר אינו צריך להשקיע מאמץ או משאבים בפיתוח הבוט או המנוע שלו. למעשה, הוא אפילו לא צריך להזין תוכן, שאלות או תשובות לתוכו. כל שעליו לעשות הוא להזין את כתובת ה-URL של עמוד השאלות והתשובות (FAQ) של האתר והכלי החדש של מיקרוסופט ייקח את זה מכאן. אגב, גם אם אין לאתר עמוד כזה מוכן, אין בעיה, מפני שהשירות מאפשר לכם פשוט להעלות מסמך בפורמט doc או pdf שכולל שאלות ותשובות או אפילו להזין ידנית שאלות ותשובות – והבוט יתבסס על זה.
מיקרוסופט היא לא היחידה שמנסה להנגיש את תהליך יצירת הצ'ט-בוטים | צילום: fotolia
לאחר שתסיימו להזין את הנתונים, המערכת תציג לכם נתונים כמו כמה שאלות וכמה תשובות כולל הבוט ותאפשר לכם גם לבחון את הבוט בפעולה. אם אתם מרוצים, המערכת תייצר עבורכם את הקוד אותו יש להכניס כקריאה ל-API. בין היתר תוכלו להשתמש בשירות ליצירת צ'ט-בוט בפייסבוק מסנג'ר, סקייפ ובסלאק.
בשלב הראשון, השירות מוצע ללא עלות, אם כי הוא מוגבל לעד 10,000 צ'טים בחודש או 10 בדקה. בעתיד, לאחר היציאה מבטא, תוצע המערכת גם בתשלום ללא ההגבלות.
מיקרוסופט אינה היחידה במאמצים שלה להנגיש את תהליך יצירת הצ'ט-בוטים, כך שגם אנשים ללא ידע עמוק בפיתוח או תיכנות יוכלו לייצר אחד. בין היתר קיימים שירותים מקבילים של Salesforce ואורקל. שירות AlbertAI של SICURAA מאפשר אפילו העלאה של מסמך רגיל – לא מחולק לשאלות ותשובות ומתבסס עליו ביצירת הבוט.
לכתבה בגיקטיים
עוד בגיקטיים:
חדש בתל אביב: תכנית סטארטאפים לבניית מוצר ראשוני
בעקבות הפריצה הגדולה: Verizon שוקלת לבטל את רכישת יאהו
|
|